Rykte: Diablo 4 släpps i juni

Robot
Rykte: Diablo 4 släpps i juni

Besked påstås komma under Game Awards.

#diablo-iv, #game-awards


Avstängd

Är det bara jag som tycker att det lustigt nog låter "för tidigt"?

Releasehästryttare

Nån som kommer ihåg vilken månad de lovade att spelet skulle komma ut inom ett år?

Medlem
Skrivet av Devan:

Nån som kommer ihåg vilken månad de lovade att spelet skulle komma ut inom ett år?

Juni, vad som visades på Xbox showcase skulle komma inom 12 månader.
Men det kan såklart bli förseningar.

Xbox showcase Juni 2022

"
At Xbox, we are on a mission to bring the joy and community of gaming to everyone on the planet and that’s why our teams and partners have been hard at work building a truly diverse line-up of content for players of all types to look forward to. And with Xbox, you have more ways to play those game than ever before – on console, PC, or on the go.

Everything in today’s Xbox & Bethesda Games Showcase is targeted to launch in the next 12 months. From industry-defining racing games, gripping narratives, compelling strategy titles, and the most anticipated open world RPG of the last 20 years, there is something for everyone. The gameplay you saw today featured extended looks at highly-anticipated titles like Starfield, Forza Motorsport, Diablo 4, and Redfall, as well as focused, unique ideas like Pentiment, High on Life, and Ravenlok. The biggest franchises and the most original IPs are all coming to Xbox."

Medlem

Blir att ta semester då

Redaktör
Ponny
Skrivet av Karmak:

Blir att ta semester då

Vågar man föreslå en senareläggning med en dag eller två? Så det inte blir något error 37-debacle.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Vågar man föreslå en senareläggning med en dag eller två? Så det inte blir något error 37-debacle.

Kommer säkert bli problem med servrarna men det är en del av launch upplevelsen

Sen blir det säkert bättre på tider när alla andra jobbar och man kan spela

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Vågar man föreslå en senareläggning med en dag eller två? Så det inte blir något error 37-debacle.

Blir säkert en ny meme som födds


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Fint då är sommaren räddad

Avstängd

Jippo! 👍🏻❤️

Medlem
Skrivet av AplAy:

Är det bara jag som tycker att det lustigt nog låter "för tidigt"?

Nä, jag tänker samma. Jag trodde inte att vi skulle se D4 innan 2024.

Medlem

Precis som väntat då, de sa ju "inom 12 månader" i juni i år, så glad om de håller det. Det enda jag hoppas är att inte Starfield och D4 släpps typ samtidigt

Edit: Vore så klart också trevligt om MS-dealen blir avgjord i tid så jag vet om jag bör förboka spelet eller om det hamnar på GamePass.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Precis som väntat då, de sa ju "inom 12 månader" i juni i år, så glad om de håller det. Det enda jag hoppas är att inte Starfield och D4 släpps typ samtidigt

Edit: Vore så klart också trevligt om MS-dealen blir avgjord i tid så jag vet om jag bör förboka spelet eller om det hamnar på GamePass.

Inte säkert att det kommer till GP i alla fall, då CoD inte kommer göra det(förens tidigast om några år).

Men de kan ju såklart inkludera A/B spel även om dem inte äger dem, de behöver ju bara ha avtal på samma sätt som dem har haft med andra utvecklare.

Reaper of souls släpptes i Mars och Diablo 3 i Maj. Man får ju hoppas på att det skiljer någon månad, men spelen är ju väldigt olika så de kanske inte påverkar varandra så mycket. Diablo 4 är väl mest fokuserat på multiplayer så det kanske går bra att släppa dem ganska nära inpå varandra. Men ja, det vore ju dumt och konstigt ifall de dök upp samtidigt på GP, men någon månad emellan är nog ingen fara.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Inte säkert att det kommer till GP i alla fall, då CoD inte kommer göra det(förens tidigast om några år).

Men de kan ju såklart inkludera A/B spel även om dem inte äger dem, de behöver ju bara ha avtal på samma sätt som dem har haft med andra utvecklare.

Reaper of souls släpptes i Mars och Diablo 3 i Maj. Man får ju hoppas på att det skiljer någon månad, men spelen är ju väldigt olika så de kanske inte påverkar varandra så mycket. Diablo 4 är väl mest fokuserat på multiplayer så det kanske går bra att släppa dem ganska nära inpå varandra. Men ja, det vore ju dumt och konstigt ifall de dök upp samtidigt på GP, men någon månad emellan är nog ingen fara.

Så är det ju, om Sony varit där och kastat pengar på AB för att de inte ska släppa spelen på GamePass så kan de inte göra det, Microsoft har varit noga med att alla befintliga avtal ska hållas. De har dock också sagt att målet är att spelen ska till GamePass som en del av uppköpet (och alla deras first party hamnar ju där dag 1), så jag håller tummarna att det blir godkänt nån gång där i mars eller när det var och att vi får ett definitivt besked kring gamepass i tid.

En månad eller två mellan släppen vore typ optimalt för mig Då hinner jag tröttna lite på det ena och välkomnar nog det andra att dela upp tiden på.

Medlem

Av det jag sett behöver de minst till sommaren. De behöver få D4 att lyckas för att återfå förtroendet efter katastrofen som var DI (inte finansiellt då det tyvärr verkar ha dragit in mycket).


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Hm. Ingen stor fan av släpp mitt i sommar.
Ganska värdelöst faktiskt.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Så är det ju, om Sony varit där och kastat pengar på AB för att de inte ska släppa spelen på GamePass så kan de inte göra det, Microsoft har varit noga med att alla befintliga avtal ska hållas. De har dock också sagt att målet är att spelen ska till GamePass som en del av uppköpet (och alla deras first party hamnar ju där dag 1), så jag håller tummarna att det blir godkänt nån gång där i mars eller när det var och att vi får ett definitivt besked kring gamepass i tid.

En månad eller två mellan släppen vore typ optimalt för mig Då hinner jag tröttna lite på det ena och välkomnar nog det andra att dela upp tiden på.

Lite surt att Phil gick ut med att spelen skulle komma till GP i intervju från september men att det senare verkar ha blivit ändrat, enligt artikel redan i oktober. Han kanske inte hade koll eller så var de tvugna att bearbeta i och med granskningen inför uppköpet.

Om det handlar om gamla avtalet så bör det väl gälla 2 till 4 år(4 ifall de kör vartannat år istället)framöver? Alltså spelet från i år och 2 spel till.

Medlem

Jag tänker efter dom första ryktena om att det skulle släppas april och att det nu verkar viskas on juni så undrar jag om detta teoretiska beslutet kom av feedbacken dom har fått från endgame betan?

Medlem

Well, jag kommer alltid respektera en studios beslut att vänta med en release tills spelet är klart, och det kommer alltid att föredras. Men gnhhhh, vad otålig jag är!

Medlem

Sommarsläpp ändå...tänk ifall det kunde gå att köra på PS5 i co-op...kanske med tre spelare! Då kunde grabben få sig en "upplevelse"...eller mardrömmar för livet

Medlem

Betan var ju väldigt trevlig. Så hoppas på släpp snart.


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Avstängd

Verkar nytt om jag fattar rätt och Microsoft kan släppa Call Of Duty direkt på Game Pass och Xcloud nu när det gamla avtalet inte gäller sedan don fått 1 nytt från Microsoft istället som gäller i 10år.

Fler som skriver det är så nu.

1
Skriv svar