Video - Jämför Dead Space-remaken med originalet

Robot
Video - Jämför Dead Space-remaken med originalet

Samma spel, modern målarfärg.

#dead-space


Medlem

Hjärtat skenade och fick slita ont redan för 14 år sedan då jag spelade Dead Space! Bättre grafik och bättre ljud kommer inte göra saker och ting lättare för mig!?

Medlem

Ser mycket fram emot detta. Gillar att Isaac faktiskt pratar i remaken och det är samma röstskådespelare som 2an och 3an

Gillar inte silent protagonists. Det funkar i typ Dark Souls men utanför de föredrar jag en protagonist som snackar. Tyckte bara det kändes löjligt i tex Metro att Artyem aldrig sa något förutom i loading screens.

Medlem

Ser ju onekligen trevligt ut.. eller ja otrevligt.. som det ska vara. Ser i alla fall ut att vara vad en remake borde vara,
dem har tagit spelet till en "ny generation" utan att förstöra vad som gjorde originalet bra men med tillräckligt nytt för att vara värt att spela igen (istället för att bara köra originalet igen dvs).

Medlem

fan vad ljudeffekten vid 4:16 påminner om windows 95 startup ljudet. inget jag tänkte på när jag spelade originalet.

Medlem

Ser väldigt bra ut men kommer inte köpa till fullpris. Jag köpte Last of Us Part I remake till fullpris (iofs för att jag fick originalet gratis och jag ville stötta utvecklarna) men kände att jag lika gärna kunde väntat till en rea då jag såg att det sattes ner rätt kraftigt. Lär vänta till en rea denna gången innan jag spelar om Dead Space igen. Men sugen är jag!

Grattis till alla er som ännu inte spelat spelet dock. Otroligt bra spel! Rekommenderar starkt.

Medlem

Av videon att dömma så känns remaken på tok för mörk och hård kontrast. Hoppas det går att lätta upp skuggor utan att det ser dåligt ut. Alla detaljer försvinner ju. Börjar lukta lite Doom3 över det hela.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Detta är ett spel som, blivit bättre med åren. Jag minns när det kom var det inte så värst mycket skrik om det

Medlem
Skrivet av Saurfange:

Detta är ett spel som, blivit bättre med åren. Jag minns när det kom var det inte så värst mycket skrik om det

Mest troligt då ingen hade spelat det.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Remake till 100% Det här kommer bli oförskämt bra!

Medlem
Skrivet av lonian:

Av videon att dömma så känns remaken på tok för mörk och hård kontrast. Hoppas det går att lätta upp skuggor utan att det ser dåligt ut. Alla detaljer försvinner ju. Börjar lukta lite Doom3 över det hela.

Tycker det känns så i många spel med darrig hdr (i detta fall luktar det nog mer tveksamt designval). Ljust utomhus, kolmörkt inne trots öppna fönster och ljuskällor (WTF liksom, Ghost of Tsushima). Hjälper om man ökar brightness men då lider färgerna istället.

Medlem

Fantastiskt stor skillnad. Sån lyx med sån här grafik. Klart värd remake.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Saurfange:

Detta är ett spel som, blivit bättre med åren. Jag minns när det kom var det inte så värst mycket skrik om det

Exakt. Sålde ungefär lika mycket som Lost Planet när det kom. Är det nån som minns de spelen idag? Annonserades som ett halvbra actionspel (men det var mer ett survival horror).

Idag 14 år senare, odödlig klassiker.


signatur

Memento Mori

1
Skriv svar