Diablo 4 Ultimate Edition kommer med redan upplåst Battle pass-innehåll

Medlem
Skrivet av Gen:

Personligen chockas jag snarare över att grundspelet kostar 70 jävla Euro än att nåt Battlepass skit (som ändå bara är kosmetiskt) är upplåst.

Personligen bryr jag mig inte om skins överhuvudtaget, hade dock gärna betalat mindre för att få enbart själva grundspelet. Vet inte vad ett season pass kan ligga på men säg runt 20 euro? Kanske 250 kr? Då hade grundspelet kanske kostat runt 49,99 eller 59,99 som mest. Och vad hände med att den öppna betan skulle vara tillgänglig för alla som inte blev utvalda att få testa spelet tidigt? Man har ju ljugit folk i ansiktet här. Istället har de bakat in den öppna betan så man måste förhandsboka.

Sen undrar jag hur de tänkt lösa PVP om folk får flera dagars försprång? Eller kommer ens progression att nollställas när nästa säsong kommer? Har också hört ett rykte om att de kommer släppa på säsong 1 den 6:e för de som inte förhandsbokat och då nollställa. Jag kommer troligen att spendera många timmar i spelet så 700 kr kommer jag nog att "få igen" ganska snabbt.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Skribent
Skrivet av magma:

Personligen bryr jag mig inte om skins överhuvudtaget, hade dock gärna betalat mindre för att få enbart själva grundspelet. Vet inte vad ett season pass kan ligga på men säg runt 20 euro? Kanske 250 kr? Då hade grundspelet kanske kostat runt 49,99 eller 59,99 som mest. Och vad hände med att den öppna betan skulle vara tillgänglig för alla som inte blev utvalda att få testa spelet tidigt? Man har ju ljugit folk i ansiktet här. Istället har de bakat in den öppna betan så man måste förhandsboka.

Sen undrar jag hur de tänkt lösa PVP om folk får flera dagars försprång? Eller kommer ens progression att nollställas när nästa säsong kommer? Har också hört ett rykte om att de kommer släppa på säsong 1 den 6:e för de som inte förhandsbokat och då nollställa. Jag kommer troligen att spendera många timmar i spelet så 700 kr kommer jag nog att "få igen" ganska snabbt.

Den öppna betan kommer, de sa de även i samband med testet jag fick göra. De kunde dock inte säga datum, men sa att den kommer närmare inpå releasen. Detta var ju också några dagar innan releasedatumet avslöjades så jag gissar att betan kommer i maj eller något.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Det var ett svar på att de lyckades bra mycket mer. Självklart spelar vinst roll då.

Vad baserar du det på? Skulle tro att PoE har dragit in mer pengar än D3 över åren (men det är ett antagande). Och det är väldigt bra med tanke på att det inte kom med ett namn sen tidigare. Nått helt nytt. Att folk stannat och lagt pengar på det över ett decennium ska dom ha eloge för.
Och igen, spelar ingen roll alls. Säg att D3 dragit in 1000% mer än PoE. Det om nått är ett bevis på att spelet inte behöver ha ett BP eller en store. Så att BP ska vara en finansiering av framtida content, är då helt jävla bullshit.
Säg Immortal. Som är ett hyffsat hatat spel, drog in vansinnet mycket pengar. Kan man ju tycka att D4 kan va fp2 oxå. Bara köra BP och store istället.
Nu gör dom nått äckligare och lägger fullprissumma OCH ett BP direkt i release. Att folk tycker det är ok är för mig nått obegripligt

Medlem

Från en som har ett prestigetänk när det kommer till spel.
Att inneha cosmetics som är baserat genom att använda riktiga pengar har 0 prestigevärde i ett spel.
Så de flesta kommer bara förlöjligas som bär sådant.

Förhoppningsvis läggs inte alla resurser till att enbart ge battlepass framtida cosmetics utan att det också ges till att spela spelet


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av Bulletblues:

Vad baserar du det på? Skulle tro att PoE har dragit in mer pengar än D3 över åren (men det är ett antagande). Och det är väldigt bra med tanke på att det inte kom med ett namn sen tidigare. Nått helt nytt. Att folk stannat och lagt pengar på det över ett decennium ska dom ha eloge för.

GGG drar in ungefär $50 miljoner i vinst de senaste åren på PoE.

2021 $44.9m profit
2020 $54.4m profit
https://www.reddit.com/r/pathofexile/comments/t59p35/ggg_fina...
https://www.reddit.com/r/pathofexile/comments/ma5c6r/ggg_2020...
(så vitt jag förstod är det NZ dollar som är ungefär 0,7/dollar)

Medlem
Skrivet av Deekar:

Herregud, du får lite skins och några dagars förtur i spelet. Omg, världen går under! Har väl inget med kvaliten på faktiska spelet och nästan alla andra liveservice-spel har samma eller liknande upplägg. Det är absolut inget nytt! Klart de vill dra in pengar så spelet kan få mer content på löpande band. Hellre battlepass med skins och skit än att jag ska behöva betala en månadskostnad som det är i andra MMO som WoW, ESO, Tibia osv. Sen är det ju en annan sak om det skulle vara P2W men vad vi vet så är det inte fallet!

Problemet här är att du direkt jämför det med ett renodlat MMO där en månadskostnad kunde vara motiverad, och att du utgår ifrån att det här inte påverkar spelets upplägg på något sätt. Nu återstår det ju att se hur pass väl implementerad "MMO"-aspekten av spelet verkligen är, men ifall det är något som de tryckt in i spelet bara för att kunna motivera ett sätt att ta mer betalt för det eller inte så kan man ju knappast lyfta fram det som något positivt.

Skrivet av Loxus:

Tråkigt att FZ skriver en sån rubrik för att spä på outrage-mentaliteten.

Tråkigt att du verkar tro att rubriken skapar "outrage-mentaliteten" snarare än Blizzards eget beteende. Jag kan delvis förstå att ett spel man verkligen ser fram emot emottas med skepsis och hårdgranskar innan det släppts, men det är en situation som Blizzard själva är ansvariga för, ingen annan.

Själv gillar jag inte tanken på att betala en sådan summa för ett spel utan att känna att jag inte kommer få tillgång till hela spelet utan att jag betalar ännu mer månadsvis. Jämför man med t ex WoW så betalade du ju inte för att få bättre/roligare saker än dina medspelare, du betalade för ett renodlat MMO's drift och underhåll. Jag själv är inte dummare än att jag ser hur ett skrupelfritt företag gärna skulle kunna slänga in några features i ett spel för att få kalla det "MMO", och därigenom kasta in massa med ytterligare kostnader på svaga grunder.
Det är ingenting jag försvarar, och det enda sättet att visa det så att företaget ska bry sig är att inte betala.

Jag betalar gärna för något som är försvarbart, men skit som "Best buy! 1000 "diamanter" för endast $99,99!" är lika attraktivt som klåda i röven.

Medlem

På poe är det "omöjligt" att se cool ut genom att lägga 500 spänn så spenderar hellre på ett battle pass där man kan få många saker istället

Medlem
Skrivet av Bulletblues:

Det gör att företaget kan dra in extrema summor så chefer kan få bonusar. BPs och stores behövs inte för att ett företag ska gå runt på sitt spel. Att utveckla DLC/expac som folk köper gör att pengar rullar in som fortsätter utvecklingen, om företaget vill det, är logiskt. Nu kan man ju se på hur lite dom stöttade D3, och i ärlighetens namn ser D4 mest ut som ett uppdaterat D3 (contentmässigt får man se vad som händer över åren). Lite besviken. Tidiga trailers såg mer intressant ut än det gameplay man får se nu. Känns så daterat. Säga vad man vill om t.ex. Lost Ark men gameplaymässigt ligger det rätt bra till (imo)

BPs för ett fullpris spel är rätt horribelt. Om det kom, säg ett år efter release hade jag förstått det. Nu ska fullpriset räcka för att ha content över en viss tid.
Detta är bara girighet, och jag tycker man borde reagera hårdare på det. Såklart inte en hatstorm, men ett ifrågasättande känns rätt naturligt

Ja och problemet är att folk är så dumma och går på det, att företag är giriga tror jag nog du får leva med framöver också.

Hade gärna sålt digitala hästar ritade i paint om nån ville köpa av mig.

Medlem
Skrivet av Ender:

Problemet här är att du direkt jämför det med ett renodlat MMO där en månadskostnad kunde vara motiverad, och att du utgår ifrån att det här inte påverkar spelets upplägg på något sätt. Nu återstår det ju att se hur pass väl implementerad "MMO"-aspekten av spelet verkligen är, men ifall det är något som de tryckt in i spelet bara för att kunna motivera ett sätt att ta mer betalt för det eller inte så kan man ju knappast lyfta fram det som något positivt.

Nu har jag inte spelat det själv än men min polare fick en invite till betan då han hade en miljard timmar i D2R. Han jämför det mycket med Lost Ark utan alla f2p-lådor och skit man får hela tiden i Lost Ark. Det låter väldigt rimligt då att jämföra med renodlade MMO och låter väldigt bra om det är som Lost Ark utan all f2p-skit. Men får väl se hur det blir.

Medlem
Skrivet av Bulletblues:

Vad baserar du det på? Skulle tro att PoE har dragit in mer pengar än D3 över åren (men det är ett antagande). Och det är väldigt bra med tanke på att det inte kom med ett namn sen tidigare. Nått helt nytt. Att folk stannat och lagt pengar på det över ett decennium ska dom ha eloge för.
Och igen, spelar ingen roll alls. Säg att D3 dragit in 1000% mer än PoE. Det om nått är ett bevis på att spelet inte behöver ha ett BP eller en store. Så att BP ska vara en finansiering av framtida content, är då helt jävla bullshit.
Säg Immortal. Som är ett hyffsat hatat spel, drog in vansinnet mycket pengar. Kan man ju tycka att D4 kan va fp2 oxå. Bara köra BP och store istället.
Nu gör dom nått äckligare och lägger fullprissumma OCH ett BP direkt i release. Att folk tycker det är ok är för mig nått obegripligt

Vad jag baserar min fråga på? Hans inlägg som sagt.

Vad lägger man pengar på i PoE? Tror inte att man ens kan lägga pengar utöver expansioner i D3?

Du drar en halmgubbe där. Jag har inte skrivit att bp krävs för framtida content. D3 hade ju som nämnt inte det och där släpptes det expansioner och uppdateringar.

Jag har inget emot battle pass som sagt. Kul att spela till sig kosmetiska föremål. Kul med extra challenges. Och för de som inte är så noga med en massa extra kosmetiska föremål så kan de skippa det.

Medlem
Skrivet av Nerox:

Vi kan hålla på att gnälla hur mycket vi vill egentligen men sålänge inte en större majoritet verkligen skiter i att stödja (dvs betalar för det) saker/spel så kommer företag fortsätta att implementera "skit" som stora delar inte vill ha.

Dessa typer av saker finns för att människor spenderar pengar på det, är inte konstigare än så. Så ni som känner er träffade och samtidigt gnäller bör nog ta er en funderare. Fifa är ett bra exemple på ett spel som drivs av "mini" transactions , ett spel som tyvärr även osidosatt SP läget då detta av förståliga skäl inte drar in massivs med pengar. Jag tycker det är tråkigt då jag är en av de som gillar att spela karriärläget och gärna sett förbättringar. Nu har jag inte köpt spelet på senare år pga detta så jag har då gjort mitt val (fick dock fifa 22 i ps premium).

Dock, vi är vuxna människor och får själva välja vad vi vill spendera våra surt förvärvade pengar på. Personligen tycker jag det är okej sålänge spelet inte drabbas på SP/FP delarna ( csgo är ett bra exemple där du kan köpa lådor och kosmetica men att det inte tar bort fokus på själva spelet).

Problemet blir när gränsen för vad som är spelpåverkan suddas ut. Företagen som karvar guld med smörkniv är inte dummare än att de bidar sin tid och långsamt höjer ribban för vad konsumenterna är villiga att betala för ingenting. Det blir ju så uppenbart hur väl de lyckas när hälften bara här i forumet argumenterar för att sånt här är ok. Är det verkligen någon som tror att de stora spelföretagen blir intresserade av att lägga stora summor på bra spelinnehåll när de bara behöver skapa en spelbar butik?

Idag tror ju nästan alla att de kommer få ett 100% färdigt spel med extra allt när de betalar fullpris för det, och att en butik i spelet inte kommer göra någon större skillnad på upplevelsen. Tänk på då att företaget skulle tjäna långt mer pengar ifall innehållet i spelet skulle vara så fattigt så att spelarna inte skulle känna sig tillfredsställda utan att betala för mer innehåll.
Tror ni fortfarande att ni får ett 100 procentigt spel? Jag skulle säga att det beror på vilka ambitioner företaget har, och titta på vad som verkar ha varit viktigast under deras senaste spelsläpp; spelupplevelse eller klirr i kassan.

Medlem

vet någon om de kommer någon fysisk gåva collecters edition like`?

Medlem
Skrivet av aeqvist:

Ja och problemet är att folk är så dumma och går på det, att företag är giriga tror jag nog du får leva med framöver också.

Hade gärna sålt digitala hästar ritade i paint om nån ville köpa av mig.

Jo, så är det ju. Trenden kan komma att gå nedåt så länge man pratar om dom negativa effekterna av det. Hoppas kan man ju alltid

Skrivet av Ribcage:

Vad jag baserar min fråga på? Hans inlägg som sagt.

Vad lägger man pengar på i PoE? Tror inte att man ens kan lägga pengar utöver expansioner i D3?

Du drar en halmgubbe där. Jag har inte skrivit att bp krävs för framtida content. D3 hade ju som nämnt inte det och där släpptes det expansioner och uppdateringar.

Jag har inget emot battle pass som sagt. Kul att spela till sig kosmetiska föremål. Kul med extra challenges. Och för de som inte är så noga med en massa extra kosmetiska föremål så kan de skippa det.

Vad baserar du den finasiella vinningen mellan PoEvD3 på?

Stash tabs, transmogs, lite allt möjligt

Det släpptes en expansion och en ny karaktär. Mer än det, lätta patcher. Därav att majoriteten av människorna slutade spela det. Du tog upp vinsten hos D3. Av vilken anledning förstår jag inte för om nått går det emot att ha ett BP i D4 iom att D3 drog in så fruktansvärt mycket.
Den enda anledningen är girighet. Inte att företaget vill dra in vinst, utan för att suga ut så mycket av folk som mycket så höjdarna kan köpa en till yacht. Girighet är ett problem. Vinst är inte det

Spela till sig kosmetiska grejer är ju hela grejen. Men att det ligger bakom en till betalning är problemet. Dom kommer lägga krut på att göra snygga saker som ligger i ett BP för att få folk som redan köpt spelet, att köpa in sig lite extra. Att jag som köpt spelet, inte får allt i upplevelsen är problemet. Och dom grejerna man vill ha kommer ligga bakom en betalvägg. Gratisgrejerna kommer bara vara skit, och nått som hjälper dig ta beslutet att lägga in några extra kronor här och där.
Man kör för mogs, pets, back glams, effekter, vad det än må tänkas vara. Att ett fullpris spel då bantar det, för att direkt ha ett BP är absurd.
Som jag sagt, att ett BP kommer om kanske ett år, för att då "finansiera" spelet är ok, men att starta med det är inte det.

Challenges ska ligga i spelet, inte bakom en vägg
Cosmetics ska man få genom att spela spelet man betalat för, inte bakom en vägg

Medlem
Skrivet av conthox:

Heh... "Up to" 4 days early access. Vaddå "Up to"? Kan det variera?

Ja, om du förköper spelet 3, 2 eller 1 dag(ar) innan release.

Medlem

Blir nog bara standard edition för mig. Betala extra för deluxe och ultimate och sen få saker till D3, DI och WoW som inte ger ett skit i D4 är ett skämt. Bara en ursäkt för att höja priset ytterligare.

Medlem
Skrivet av Zerox_no1:

Blir nog bara standard edition för mig. Betala extra för deluxe och ultimate och sen få saker till D3, DI och WoW som inte ger ett skit i D4 är ett skämt. Bara en ursäkt för att höja priset ytterligare.

Det är ju ändå smarta i och med att de lockar folk som redan finns i deras spelmiljöer (Hs, Wow, SC2 osv). Varför skulle det vara så dumt? All merförsäljning uppskattas ju säkert av företagen eller är du en sån som klagar på att det finns plusmeny på donken också?

Medlem

Man är inte förvånad hur spelindustrin trevar runt i skit. Bara sett till denna tråd och allmänna gnället om BP får ju en verkligen och undra.

D4 börjar på 700kr. 1995 kostade ett Pc spel 400kr när red alert 3 kom kostade det 449kr (2008) 14år senare ligger tex D4 på 700kr.

Eldenring kostar 799kr men de flesta PC spel 2022 ligger runt 500kr så har spelen hängt med kostnadsmässigt....knappast. sett till löner ökat, utgifter mm så kanske ett PC spel skulle kosta över 1000kr.

Dålig jämförelse Nes 1987 lätt 799kr, idag ligger de fortfarande i ungefärlig nivå. Detta trots företagen haft ökad kostnad i 39år i form av allt som tillkommer ett företag. Så 39år senare samma summa i stort sett.

Kontentan? Förstår mycket väl industrin kör med battlepass mm för dryga ut vinsten. Sålänge det inte blir pay2win vilket det i D4's fall inte blir utan är upp till dej som konsument helt valfritt hur du gör. Vill du ha den extra coola mounten eller weaponskin mm ja då pay du för BP vill du inte väljer du ju det. Men tjata om BP som girighet är bara bullshit.

Medlem

Hade totalt missat battle pass. Fy fasen vad sorgligt att se en sådan sak i Diablo. Dagens Blizzard...


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Folks ilska över kosmetiska föremål i spel har nått en riktigt tramsig nivå. Skins är inte viktigt och er ilska över att de säljer dessa visar bara att ni blivit gravt manipulerade av spelutvecklare. De älskar att ni anser att spelet inte är komplett utan en ful skin. Det är det synsättet som får folk att köpa det.

Medlem

Vänta vadå skippa 20 nivåer? Meaning? 20 skills ? Lvl på gubben? Jag köpte ultimate men inte för skippa jag vill spela från 0

Skribent
Skrivet av Atorak:

Man är inte förvånad hur spelindustrin trevar runt i skit. Bara sett till denna tråd och allmänna gnället om BP får ju en verkligen och undra.

D4 börjar på 700kr. 1995 kostade ett Pc spel 400kr när red alert 3 kom kostade det 449kr (2008) 14år senare ligger tex D4 på 700kr.

Eldenring kostar 799kr men de flesta PC spel 2022 ligger runt 500kr så har spelen hängt med kostnadsmässigt....knappast. sett till löner ökat, utgifter mm så kanske ett PC spel skulle kosta över 1000kr.

Dålig jämförelse Nes 1987 lätt 799kr, idag ligger de fortfarande i ungefärlig nivå. Detta trots företagen haft ökad kostnad i 39år i form av allt som tillkommer ett företag. Så 39år senare samma summa i stort sett.

Kontentan? Förstår mycket väl industrin kör med battlepass mm för dryga ut vinsten. Sålänge det inte blir pay2win vilket det i D4's fall inte blir utan är upp till dej som konsument helt valfritt hur du gör. Vill du ha den extra coola mounten eller weaponskin mm ja då pay du för BP vill du inte väljer du ju det. Men tjata om BP som girighet är bara bullshit.

Just pris på spel är kanske en annan diskussion, men faktum att priserna i princip har stått still medan allt annat blivit dyrare är lite fascinerande. Vissa SNES-spel gick ju på 799 kr och kollar man då mot idag så har spelen faktiskt gått ned i pris. Spel är dessutom ofantligt mycket dyrare att göra idag än då och det är många fler involverade. Att priserna går upp ser jag inte som något konstigt alls faktiskt.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Bulletblues:

Vad baserar du den finasiella vinningen mellan PoEvD3 på?

Stash tabs, transmogs, lite allt möjligt

Det släpptes en expansion och en ny karaktär. Mer än det, lätta patcher. Därav att majoriteten av människorna slutade spela det. Du tog upp vinsten hos D3. Av vilken anledning förstår jag inte för om nått går det emot att ha ett BP i D4 iom att D3 drog in så fruktansvärt mycket.
Den enda anledningen är girighet. Inte att företaget vill dra in vinst, utan för att suga ut så mycket av folk som mycket så höjdarna kan köpa en till yacht. Girighet är ett problem. Vinst är inte det

Spela till sig kosmetiska grejer är ju hela grejen. Men att det ligger bakom en till betalning är problemet. Dom kommer lägga krut på att göra snygga saker som ligger i ett BP för att få folk som redan köpt spelet, att köpa in sig lite extra. Att jag som köpt spelet, inte får allt i upplevelsen är problemet. Och dom grejerna man vill ha kommer ligga bakom en betalvägg. Gratisgrejerna kommer bara vara skit, och nått som hjälper dig ta beslutet att lägga in några extra kronor här och där.
Man kör för mogs, pets, back glams, effekter, vad det än må tänkas vara. Att ett fullpris spel då bantar det, för att direkt ha ett BP är absurd.
Som jag sagt, att ett BP kommer om kanske ett år, för att då "finansiera" spelet är ok, men att starta med det är inte det.

Challenges ska ligga i spelet, inte bakom en vägg
Cosmetics ska man få genom att spela spelet man betalat för, inte bakom en vägg

Jag baserade inte den, det var en fråga.

Aha, då förstår jag att de drar in bra med pengar med så mycket bakom betalvägg.

Ja som sagt har jag inget emot det. Challenges brukar man inte få betala extra för med BP utan det brukar finnas en free tier.

Jag tror absolut inte att grundspelet kommer att vara skit.

Medlem

Jag hoppas Microsofts köp går igenom, så spelar jag D4 på Game Pass. Annars väntar jag nog nåt år iaf.

Medlem
Skrivet av Atorak:

Man är inte förvånad hur spelindustrin trevar runt i skit. Bara sett till denna tråd och allmänna gnället om BP får ju en verkligen och undra.

D4 börjar på 700kr. 1995 kostade ett Pc spel 400kr när red alert 3 kom kostade det 449kr (2008) 14år senare ligger tex D4 på 700kr.

Eldenring kostar 799kr men de flesta PC spel 2022 ligger runt 500kr så har spelen hängt med kostnadsmässigt....knappast. sett till löner ökat, utgifter mm så kanske ett PC spel skulle kosta över 1000kr.

Dålig jämförelse Nes 1987 lätt 799kr, idag ligger de fortfarande i ungefärlig nivå. Detta trots företagen haft ökad kostnad i 39år i form av allt som tillkommer ett företag. Så 39år senare samma summa i stort sett.

Kontentan? Förstår mycket väl industrin kör med battlepass mm för dryga ut vinsten. Sålänge det inte blir pay2win vilket det i D4's fall inte blir utan är upp till dej som konsument helt valfritt hur du gör. Vill du ha den extra coola mounten eller weaponskin mm ja då pay du för BP vill du inte väljer du ju det. Men tjata om BP som girighet är bara bullshit.

Kom inte här med fakta och insikter. Vi vill skaka på huvudet, hamra hårt på tangentbordet och vara upprörda!

(Jag håller helt med dig)

Medlem

Bah låter värre ju mer man hör om det.
Nee blir blood bowl 3, gothic remaster, master of magic remaster för hela slanten nästa år.
Men kul att simpsen är nöjda iaf.
Varför vill man ha bra spel när man kan få hype?

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Folks ilska över kosmetiska föremål i spel har nått en riktigt tramsig nivå. Skins är inte viktigt och er ilska över att de säljer dessa visar bara att ni blivit gravt manipulerade av spelutvecklare. De älskar att ni anser att spelet inte är komplett utan en ful skin. Det är det synsättet som får folk att köpa det.

Inte viktigt för dig, väldigt viktigt för andra. Transmogs är bland det största dessa spel har. Kolla PoE, eller vilket annat MMO som helst. Folk grindar och spenderar väldigt mycket tid för att få tag i vissa vapen, eller armours, för att kunna göra en cool mog.

Skrivet av Ribcage:

Aha, då förstår jag att de drar in bra med pengar med så mycket bakom betalvägg.

Ja som sagt har jag inget emot det. Challenges brukar man inte få betala extra för med BP utan det brukar finnas en free tier.

Jag tror absolut inte att grundspelet kommer att vara skit.

Det är en del smågrejer såklart. Behövs ju för att dom ska kunna fortsätta med tanke på att spelet är f2p. Det enda jag varit nära att köpa är stash tabs. Det vet vi inte om det är med i D4. Kan mycket väl vara så att det behövs lite ifrån spelare där med.

Det brukar finnas BP challenges. Det finns en lista av saker man kan göra, så finns det en uttökad del som tillhör BPn. Det är för att levla BPn det används. Och det som ligger gratis är allt som oftast dåligt. Kolla OW, helt värdelöst skit på gratissidan.
Sen så funkar det oxå väldigt bra för att lura in spelare när man är några levlar ifrån högsta nivån, så betalar man några kronor för att komma hela vägen när tiden går ut. Vilket lär va runt 80-90 dagar. Sen kommer nästa BP och iom att man gjorde klart det första, så är man mer benägen att köpa det andra
I tex Fortnite, om du köper ett BP och kör igenom det mesta av det, så har du tillräckligt med in-game currency för att sedan köpa nästa. Som om du är en aktiv spelare, behöver du bara köpa ETT BP för att sedan kunna köpa alla andra framöver. DET hade varit mer okej. Dålig, men okej

Kommer det nog inte vara heller, men det betyder inte att dessa beslut är bra. Iom att transmogs är en jävligt stor grej, så är det extremt tråkigt att inte kunna få nästa snygga vapen eller shoulders, utan att betala för det. Hade spelet varit billigare, säg 400:-, och man kunde sen köpa ett BP för att "få mer" är oxå mer okej
Eller som sagt, om BPn kom om ett år

Medlem
Skrivet av Bulletblues:

Inte viktigt för dig, väldigt viktigt för andra.

Ja det är det. Men det är ju resultatet av spelutvecklares effektiva marknadsföring som folk tycker det är viktigt.

Huruvida spelet blir bra eller inte är tydligen inte viktigt. Det viktiga är att man kan få tillgång till en jättefin transmog.

Medlem

Hahaha att alla gnällspikar orkar, otroligt! Självklart säljs det olika versioner av spel, om en röd häst med tomteluva finns i en "delux box" och folk köper det, så varför inte tjäna några miljoner till och skratta hela vägen till banken!

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Ja det är det. Men det är ju resultatet av spelutvecklares effektiva marknadsföring som folk tycker det är viktigt.

Huruvida spelet blir bra eller inte är tydligen inte viktigt. Det viktiga är att man kan få tillgång till en jättefin transmog.

Transmogs har varit viktigt sen rollspel blev en grej.

Vem säger att det inte är viktigt? Man kan tycka att en del av spelet är jävligt dåligt och ha synpunkter på det, men ändå tycka att andra delar oxå är viktigt, kanske tom viktigare. Mogs är en stor del i dom flesta rollspel. Tom i DS/ER är det viktigt för många, där dom tar sämre stats för att kunna se cool ut. I FF14 är det endgame för vissa att få till riktigt bra mogs.
Sen vem säger vad som är bra eller ej? Vissa tycker en bra story är det viktigaste, andra gameplay. Där den ena kan va dåligt men det andra väger upp det. Helheten är fortfarande bra.

Tror väldigt få spelar Diablo BARA för mogs, men det är och har varit en stor del för många. Så att man då betalar ett fullpris men inte får del utav allt, utan vapen och armour ligger bakom en extra kostnad, är rätt negativt

Medlem
Skrivet av Tjobbing:

Hahaha att alla gnällspikar orkar, otroligt! Självklart säljs det olika versioner av spel, om en röd häst med tomteluva finns i en "delux box" och folk köper det, så varför inte tjäna några miljoner till och skratta hela vägen till banken!

Tror inte du riktigt fattar va folk ser som problemet

Skriv svar