Resident Evil Village får VR-stöd när PSVR2 släpps

Robot
Resident Evil Village får VR-stöd när PSVR2 släpps
Medlem

Spelade själv ut 7an + DLCs i VR utan några större problem. Men 8an kan fasen bli riktigt läskigt. Bara tanken av att blir jagad av flera varulvar i byn liksom...

Samtidigt lär finnas folk som kommer gilla att bli omhändertagna av Lady Dimitrescu 😅

Redaktör
Ponny

VARULVS-HYPED!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Ska bli riktigt kul.
Tycker att FZ kunde på något sätt nämnt Resolution games showcase. Kanske inte årets mest spännande, men ändå kul showcase från en svensk utvecklare.

Ni får gärna intervjua dem också😁

Medlem

Bra att ni skriver om VR-spel på förstasidan, även fast man skulle kunna önska mer

som tillägg skriver jag att det går att spela Re2 & 3 Remake, 7 och Village på PC med VR-moddar, väldigt bra sådana.
Resident evil 4 finns även till Quest 2.

Resident Evil är inget spel man längre vill spela på 2d skärm, känns gjort för VR


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Redaktör
Ponny
Skrivet av Molotov:

Bra att ni skriver om VR-spel på förstasidan, även fast man skulle kunna önska mer

som tillägg skriver jag att det går att spela Re2 & 3 Remake, 7 och Village på PC med VR-moddar, väldigt bra sådana.
Resident evil 4 finns även till Quest 2.

Resident Evil är inget spel man längre vill spela på 2d skärm, känns gjort för VR

Håller med om precis allting. Mer VR!

Och det kändes som om något saknades när jag spelade Resi Village bortom VR. Är det nu det börjar på riktigt?


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Håller med om precis allting. Mer VR!

Och det kändes som om något saknades när jag spelade Resi Village bortom VR. Är det nu det börjar på riktigt?

Kanske det, jag har hållt mig ifrån Village i väntan på VR-version.
Var nära att jag köpte spelet till PC för att köra med vr-mod men precis innan så avslöjades det på en state of play att Village skulle få officiellt VR-stöd så då har jag fortsatt vänta


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Vuxenblöjor not included?

Nej men detta blir spännande!

Medlem

Finns väl bara 1 ställe i hela spelet om är "läskigt" men att uppleva samma ställe i VR vett ifan om man har nerver för...

Medlem

7an är fortfarande min bästa VR upplevelse och då spelar jag VR spel nästan varje vecka så detta ser jag otroligt mycket fram emot=)

Medlem

Vad härligt att höra att många är peppade! Kommentarsfält till VR-relaterade nyheter brukar annars ofta vara besudlade med diverse negativa kommentarer.

Som VR-fantast är jag otroligt peppad på PSVR2. Bundlen med Call of the Mountain är förbokad men RE8 kommer nog ändå spelas först. Hoppas på en PSVR2 version av RE7, det spelet var helt makalöst i VR. 😅

Medlem

Hade önskat att RE8 var lika skrämmande som RE7.
RE7 är ingen lek att spela i VR, det är en genuint horribel upplevelse (i positiv bemärkelse).

Medlem
Skrivet av Molotov:

Bra att ni skriver om VR-spel på förstasidan, även fast man skulle kunna önska mer

som tillägg skriver jag att det går att spela Re2 & 3 Remake, 7 och Village på PC med VR-moddar, väldigt bra sådana.
Resident evil 4 finns även till Quest 2.

Resident Evil är inget spel man längre vill spela på 2d skärm, känns gjort för VR

Skrivet av Fredrik Eriksson:

Håller med om precis allting. Mer VR!

Och det kändes som om något saknades när jag spelade Resi Village bortom VR. Är det nu det börjar på riktigt?

Hadde inte FZ en websida helt tillägnad VR en gång i tiden? Eller är det något jag bara drömt?

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Hadde inte FZ en websida helt tillägnad VR en gång i tiden? Eller är det något jag bara drömt?

VRGeeks.
2 generella problem.
Den var lite före sin tid
Det var inga riktiga "VRGeeks"


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Kommer def att spela detta när psvr2 kommer. Har inte ens klarat orginal spelet till 1/3 ens. Så nu kommer jag att få en anledning till att ta upp spelet igen. Kommer också att spela Saints and sinners 1&2. Och säkert Starwars spelet och några till. Så lite spel blir det inte för mig iaf. Sen så kan jag tänka mig att spela vanliga spel med VR2. Det fungerade helt ok med ettan men 2an kommer säkert att ta det ytterligare ett steg.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Finns väl bara 1 ställe i hela spelet om är "läskigt" men att uppleva samma ställe i VR vett ifan om man har nerver för...

Tänkte samma. Körde den källarvåningen för 2 månader med flickvännen. Det var löjligt bra skräck och VR där hade nog lett till hjärtflimmer direkt.

Medlem
Skrivet av Wilfer88:

Tänkte samma. Körde den källarvåningen för 2 månader med flickvännen. Det var löjligt bra skräck och VR där hade nog lett till hjärtflimmer direkt.

oj man längtar.
Många säger att Re7 var läskigt.
Ja det var lite obehagligt då och då i VR men jag tror att Re2 Remake i VR är mer obehagligt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar