The Witcher 3: Wild hunt - Complete edition

Medlem

Lite reflektioner så här efter en blixt visit i Vizima innan Velen.

PS5

Otroligt mycket vackrare. Sist jag spelade var på en oprofessionell PS4:a. Mycket vackrare.
Vad man vänjer sig vid 60FPS. Känns lite hackigt med RT på. Flyter på i stortsätt. Inget spelförstörande öht än så länge.
Lite flimmer som stör i bergskedjor kopplat till RT.

Mestadels tänker jag inte på detaljer mer än att man stannar upp ibland och kollar landskapet. Det är vackrare.

Slukas in i historien och tacksam mot att jag ändå har förträngt mycket under åren. Fasen vad bra spel det är

Medlem

Var riktigt hypad för den här upphottade versionen av Witcher 3 (PS5). Körde från början i ungefär tre timmar men insåg snabbt att jag efter att redan ha lagt ner hundratals timmar och spelat färdigt W3 och båda expansionerna nog är färdig med Witcher 3 för den här gången. Kanske plockar upp det om några år igen men just nu finns det alldeles för många andra bra spel att njuta av.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Ge det tid till du har klarat av uppdraget som går ut på att döda en griffon. Sker efter ett par timmar. Det är det värt.

Tack för svaret, uppskattar det verkligen. blir att köra ikväll


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem
Skrivet av YmerXE:

Tack för svaret, uppskattar det verkligen. blir att köra ikväll

Jag kan också rekommendera att spela på högre svårighetsgrad. Då blir det mer motiverande att använda sig av oljor, bomber och potions. Det ökar inlevelsen och känslan av att vara en witcher.

Striderna kan upplevas som oprecisa och hoppiga. Se det som att du dansar en elegant men dödlig dans med fienderna.

Och, nästan viktigast av allt, ta det lugnt. Spelet är långt och fullt med innehåll, om man stressar så är det lätt att bränna ut sig.

Lycka till ikväll!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Känns som spelet är optimerat för mis tangentbord därav de hoppiga animationerna. Ska kolla om det går ändra svårighetsgrad kör standard och det är som att skära igenom smör men nu är ju white Orchard en tutorial förvisso.

Medlem
Skrivet av Shodan:

Känns som spelet är optimerat för mis tangentbord därav de hoppiga animationerna. Ska kolla om det går ändra svårighetsgrad kör standard och det är som att skära igenom smör men nu är ju white Orchard en tutorial förvisso.

Det går att ändra i inställningarna. Jag hoppade upp till nästa svåraste och det blev roligare då.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Jag brukar sällan ta mig tiden att läsa böcker och annat man hittar i spel, men det gör jag denna gången och jag måste säga att jag har missat massor. Världen blir så mycket fylligare och karaktärer får ett större djup. Riktigt kul och belönande.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Avstängd
Skrivet av Shodan:

Känns som spelet är optimerat för mis tangentbord därav de hoppiga animationerna. Ska kolla om det går ändra svårighetsgrad kör standard och det är som att skära igenom smör men nu är ju white Orchard en tutorial förvisso.

Rekommenderar att spela med den här gameplay-modden om man inte gillar styrningen. Modden fixar så att allt flyter och är responsivt: https://www.nexusmods.com/witcher3/mods/6775?tab=description

Medlem

Nu har jag provat i 4K utan ray tracing, flyter på förvånansvärt bra (10700K, 3070). hyfsat stadiga 60 FPS, vilket möter min TV's begränsningar (LG A1).


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Skiten kraschar hela tiden när man väljer RT på. Någon som vet en lösning? Alla andra spel som jag kör RT på funkar klockrent! Har testat att installera om, men med samma resultat…

Medlem
Skrivet av Aesoprock:

Nu har jag provat i 4K utan ray tracing, flyter på förvånansvärt bra (10700K, 3070). hyfsat stadiga 60 FPS, vilket möter min TV's begränsningar (LG A1).

Funderar på att testa dx 11 läget. Är det bara välja ultra istället för Ultra+? Har gog versionen. Förutom rt vad fattas en?

Medlem
Skrivet av Shodan:

Funderar på att testa dx 11 läget. Är det bara välja ultra istället för Ultra+? Har gog versionen. Förutom rt vad fattas en?

Det var enkelt hittade dx 11 executablen i gog launchers alternativa executables.

Klart förvånad betydligt bättre prestanda i DX 12 och det ser klart trevligare ut överlag. Jag kör 0 RT i bägge fallen så tycker mig ska handikappa DX 12 versionen som har lite högre max inställningar.

Sjukt hooked igen men jag undrar om jag inte lirar exakt som jag gjorde sist. Känner alltid igen mig vart jag än vänder mig lol

Medlem
Skrivet av Shodan:

Funderar på att testa dx 11 läget. Är det bara välja ultra istället för Ultra+? Har gog versionen. Förutom rt vad fattas en?

Ingen aning, jag kör dx 12.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Inaktiv

Är det bara jag som tycker grafiken är sådär?

Det känns mest som ett gammalt spel som dom sminkat lite. Kanske är det precis så med. Men förväntade mig klart mer.

Kör på XBX.

Medlem
Skrivet av anon_332944:

Är det bara jag som tycker grafiken är sådär?

Det känns mest som ett gammalt spel som dom sminkat lite. Kanske är det precis så med. Men förväntade mig klart mer.

Kör på XBX.

Det är exakt så det är. En remaster.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Har lust att låsa upp så mycket som möjligt denna runda. Frågan är om man ska desperat försöka sopa rent velen först då. Undvika main quest så långt det går. Hur långt är safe tro med main quests innan man ställer till saker? Sen inte försöka starta för många side quests men det är väl från man träffar dem i fråga timern börjar och inte från notice boards?

Main quests har väl aldrig timers även om kidnappningar etc kan ju ses som akuta ärenden lol

Är väl egentligen bara sidequests man kan sabba?

Medlem
Skrivet av Shodan:

Har lust att låsa upp så mycket som möjligt denna runda. Frågan är om man ska desperat försöka sopa rent velen först då. Undvika main quest så långt det går. Hur långt är safe tro med main quests innan man ställer till saker? Sen inte försöka starta för många side quests men det är väl från man träffar dem i fråga timern börjar och inte från notice boards?

Main quests har väl aldrig timers även om kidnappningar etc kan ju ses som akuta ärenden lol

Är väl egentligen bara sidequests man kan sabba?

Problemet är väl att många större side quests startar efter att du träffar karaktärerna i storyn. Men att alltid prioritera side quests när de kommer upp borde fungera utan större problem.

Medlem
Skrivet av Shodan:

Har lust att låsa upp så mycket som möjligt denna runda. Frågan är om man ska desperat försöka sopa rent velen först då. Undvika main quest så långt det går. Hur långt är safe tro med main quests innan man ställer till saker? Sen inte försöka starta för många side quests men det är väl från man träffar dem i fråga timern börjar och inte från notice boards?

Main quests har väl aldrig timers även om kidnappningar etc kan ju ses som akuta ärenden lol

Är väl egentligen bara sidequests man kan sabba?

Precis. Du kan sabba side quests genom att avancera i main quest. Spelade igenom spelet för en månad sen och försökte få 100 %.

Försök att alltid göra alla tillgängliga side quests och kontrakt som är inom rimlig level innan du går på main quest.

Rör dig mycket i världen, läs alla notice boards etc. DLC-questen "Fools' Gold" t.ex. tror jag bara att man kan aktivera genom att stöta på huvudpersonen i Lurtch.

Gör så mycket du kan i Velen innan du hälsar på den blodiga baronen. Gör så mycket du kan efter det innan du går till Novigrad.

Medlem

En hotfix till pc ska ha släppts nu. Någon som testat?

Medlem
Skrivet av G4ruda:

Precis. Du kan sabba side quests genom att avancera i main quest. Spelade igenom spelet för en månad sen och försökte få 100 %.

Försök att alltid göra alla tillgängliga side quests och kontrakt som är inom rimlig level innan du går på main quest.

Rör dig mycket i världen, läs alla notice boards etc. DLC-questen "Fools' Gold" t.ex. tror jag bara att man kan aktivera genom att stöta på huvudpersonen i Lurtch.

Gör så mycket du kan i Velen innan du hälsar på den blodiga baronen. Gör så mycket du kan efter det innan du går till Novigrad.

Har sagt hej till baronen och precis tagit mig till novigrad men inte slutfört något. Det är sjukt svårt att levla upp finns sjukt lite att göra under nivå 10 lol.

Medlem

Tiger Woods brutta är banne mig mer än en tia i svårighetsgrad lol

Känns inte så jäkla lönt jaga 200 frågetecken. Inser det här inte är en stark sida av Witcher 3 fasaden rämnar. Bara en sån sak att spelmotor inte klarar av fysik. Du kan inte klättra så spelskaparna skapar trappor som går till tomma intet och stegar är bara för show. De här utfyllnadsuppdragen känns brutalt repetiva och b jämfört med andra open world lir.

Har fortfarande kvar att hitta en av de nya questarna dock men den ska fås genom notice boards och de ser man ju alla på kartan? Tror det ska va i velen då questen startar därifrån.

Avstängd

Herregud. Starta nyss om the witcher 3 på ps5an med uppdateringen, men grafik eller inte.
Den öppna världen i spelet är så otroligt mycket bättre med allt ifrån quest till story och grafik än både horizon och samuraispelet till ps. För att inte tala om biowares senaste spel.
Cd projekt spelar i en annan liga än andra rollspelaföretag.
Cyberpunk är också helt unikt i berättandestil..
Hur kan dom va så otroligt långt före andra företag i branchen??

Medlem
Skrivet av Rassa:

Herregud. Starta nyss om the witcher 3 på ps5an med uppdateringen, men grafik eller inte.
Den öppna världen i spelet är så otroligt mycket bättre med allt ifrån quest till story och grafik än både horizon och samuraispelet till ps. För att inte tala om biowares senaste spel.
Cd projekt spelar i en annan liga än andra rollspelaföretag.
Cyberpunk är också helt unikt i berättandestil..
Hur kan dom va så otroligt långt före andra företag i branchen??

Open world tycker jag de ligger efter det är de välskrivna huvud och sidouppdrag en som döljer det. Tar vi far cry och assassins creed gör de de tekniska bitarna bättre med bättre spelmotorer ex. Kan ta tio fler ex som är bättre på open world än Witcher 3.

Jag märker det nu då jag fokuserat på just det och finkamma för att försöka inte missa något och ärligt är bara musiken och levlingdjävulen som gör man härdar ut. Det är långt mellan höjdpunkterna. Men när man gör main quests så är det ju bäst då fungerar kulissen.

Avstängd
Skrivet av Shodan:

Open world tycker jag de ligger efter det är de välskrivna huvud och sidouppdrag en som döljer det. Tar vi far cry och assassins creed gör de de tekniska bitarna bättre med bättre spelmotorer ex. Kan ta tio fler ex som är bättre på open world än Witcher 3.

Jag märker det nu då jag fokuserat på just det och finkamma för att försöka inte missa något och ärligt är bara musiken och levlingdjävulen som gör man härdar ut. Det är långt mellan höjdpunkterna. Men när man gör main quests så är det ju bäst då fungerar kulissen.

Sant.. men ja vet stora youtubers som hyllat ghost of tsushima... my god dom sidouppdragen känns som de tråkigast å meningslösaste som nånsin gjorts.
Även det mensta betydelselösa uppdraget i witcher känns som ett main quest om man jämför med andra spel tycker jag. Kan inte hyllas tillräckligt.
Angående den öppna värden .. spelet är väl typ 8 år gammalt... ja känner endå att ja vill va i värden jtan stress

Medlem

Var uppe i över 200 timmar - mitt i Heart of Stone - och nu när spelet autouppdaterade på GoG så går det plötsligt inte längre att starta utan direkt krasch tillbaka till skrivbordet. Gaaaah! Jag skiter tbh i snyggare grafik, var nöjd senaste 200 timmarna och vill bara fortsätta tack!

Nån som haft samma problem och lyckats lösa?

Medlem
Skrivet av Rassa:

Herregud. Starta nyss om the witcher 3 på ps5an med uppdateringen, men grafik eller inte.
Den öppna världen i spelet är så otroligt mycket bättre med allt ifrån quest till story och grafik än både horizon och samuraispelet till ps. För att inte tala om biowares senaste spel.
Cd projekt spelar i en annan liga än andra rollspelaföretag.
Cyberpunk är också helt unikt i berättandestil..
Hur kan dom va så otroligt långt före andra företag i branchen??

Karaktärer, dialoger och världen i form av invånare och lore är otroligt bra i Witcher 3. Kvaliten på quester är väldigt hög.

Men när det kommer till gameplay och progression så får spelet skämmas i jämförelse med ex Horizon eller Ghost of Tsushima.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av alex_ceci:

Var uppe i över 200 timmar - mitt i Heart of Stone - och nu när spelet autouppdaterade på GoG så går det plötsligt inte längre att starta utan direkt krasch tillbaka till skrivbordet. Gaaaah! Jag skiter tbh i snyggare grafik, var nöjd senaste 200 timmarna och vill bara fortsätta tack!

Nån som haft samma problem och lyckats lösa?

Vet inte hur gog fungerar men steam ska tydligen ha en alternativ version (1.32?) som ska kunnas installeras, så det ska funka att rulla tillbaka uppdateringen helt.

Medlem
Skrivet av meat4u:

Vet inte hur gog fungerar men steam ska tydligen ha en alternativ version (1.32?) som ska kunnas installeras, så det ska funka att rulla tillbaka uppdateringen helt.

Får kolla in det, thx.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Men när det kommer till gameplay och progression så får spelet skämmas i jämförelse med ex Horizon eller Ghost of Tsushima.

Jag har bara spelat Witcher 3 och Horizon Zero Dawn på PC och tycket inte gameplay och progression är speciellt imponerande i Horizon Zero Dawn som jämförelse.

Speciellt inte nu när de lagt till instant cast i Witcher 3 för Signs. Jag mappade om mina på PC till hotkeys 1-5 och det gick snabbt att lära sig och göra kombos med dem i samband med combat. Förut körde jag samma sak fast med en mod.

Medlem
Skrivet av alex_ceci:

Får kolla in det, thx.

I Steam, högerklicka spelet välj "Egenskaper/Properties" och sen "Betas" och där finns "Classic 1.32" att välja om du vill köra förra versionen.

Skriv svar