Epic tvingas betala 5,4 miljarder kronor till amerikanska FTC

Medlem
Skrivet av kebbe:

Tänka sig att Epic Games spionerade på sina användare precis som alla visste att de gjorde, det kunde man aldrig tro! Tur att de fick några gratisspel i alla fall.

Alla som driver liknande spel och tjänster samlar all information de kan för att kunna utveckla och rikta in sina spel mot vissa grupper.

Anledningen att detta fått uppmärksamhet är att spelet är populärt bland barn och att Epic möjligen inte gjort skillnad på dessa konton och övriga.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Tror du förväxlar "f2p" med "in-game purchases".

Har inte nästan alla F2P in-game purchases? I alla fall de populära.

Hur får de annars in intäkter? Eller är de gratis av välgörenhet? ☺️

Jag undviker F2P som pesten. Alla jag sett innehåller cynisk manipulation av något slag.

Tex skins rör mig kanske inte personligen för man får ju inga fördelar i gameplay, men jag störs av att folk, ofta barn, slösar pengar på nåt så dyrt och ytligt som spelkostymer. Jag avskyr spel med skins.


signatur

Memento Mori

Skrivet av Slimebeast:

Har inte nästan alla F2P in-game purchases? I alla fall de populära.

Hur får de annars in intäkter? Eller är de gratis av välgörenhet? ☺️

Jag undviker F2P som pesten. Alla jag sett innehåller cynisk manipulation av något slag.

Tex skins rör mig kanske inte personligen för man får ju inga fördelar i gameplay, men jag störs av att folk, ofta barn, slösar pengar på nåt så dyrt och ytligt som spelkostymer. Jag avskyr spel med skins.

Valid opinion men det är samtidigt tråkigt för alla siffror tyder på att det är framtiden, iallafall med competitive spel som Valorant, OW, Mobas etc.

Avstängd
Skrivet av lonian:

På den tiden hade många hemtelefon. Det gick att ringa ett nummer och då drogs pengarna på telefonräkningen. Sen blev väl föräldrarna arga och ungarna fick betala tillbaka sin månadspeng i något år gissar jag.

Ah just det, hemtelefonen, de hade jag glömt bort! Rotary telephone och hela den biten!

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Har inte nästan alla F2P in-game purchases? I alla fall de populära.

Hur får de annars in intäkter? Eller är de gratis av välgörenhet? ☺️

Jag undviker F2P som pesten. Alla jag sett innehåller cynisk manipulation av något slag.

Tex skins rör mig kanske inte personligen för man får ju inga fördelar i gameplay, men jag störs av att folk, ofta barn, slösar pengar på nåt så dyrt och ytligt som spelkostymer. Jag avskyr spel med skins.

För vissa är det viktigt hur karaktären ser ut. Det är inte märkligare än folk som köper märkeskläder/märkesväskor/märkeswhatever. Samma beteende.

Att du störs av hur andra människor spenderar sina pengar är ditt problem, inte spelets, och inte personernas.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

För vissa är det viktigt hur karaktären ser ut. Det är inte märkligare än folk som köper märkeskläder/märkesväskor/märkeswhatever. Samma beteende.

Att du störs av hur andra människor spenderar sina pengar är ditt problem, inte spelets, och inte personernas.

Jag håller med om kommentaren som märkeskläder osv.
Man kan se det som en sjukdom och tycker det är synd att det skall behöva sprida sig till spelvärlden. Det hade kanske funnits en tid när man kunde stoppat "märkesprytlar" i verkliga livet och fått stopp på det beteendet. Spelbranschen kanske inte är för sent för att hindra eller iaf försvåra det?

Medlem
Skrivet av Mirage:

För vissa är det viktigt hur karaktären ser ut. Det är inte märkligare än folk som köper märkeskläder/märkesväskor/märkeswhatever. Samma beteende.

Att du störs av hur andra människor spenderar sina pengar är ditt problem, inte spelets, och inte personernas.

Det handlar om baaaaaarn! ☺️🤭


signatur

Memento Mori

12
Skriv svar