FZ:s GeoGuessr-utmaning

Skribent

Några riktigt bottennapp den här gången, men kul ändå att försöka identifiera olika landsgränser, flygplatser och dylikt.

Border Control - Land, Rail, Sea, and Air

Skribent

Då var det dags igen. Famous Places from Bird's Eye View tyckte de att denna skulle heta, även om beskrivningen inte riktigt stämde. Hur som helst ger jag mig själv ett rungande "Nja" i betyg, med ett par fullpottar och några rejäla bottennapp.

Famous Places from Bird's Eye View

Medlem

Riktigt sopig insats från mig, 10,180 poäng lyckades jag pricka in.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Tar igen lite efter en resa ut i Europa. Hoppades det skulle hjälpa lite men tyvärr inte tillräckligt

CityGuessr - 14999.

2st kontinentmissar och 3 fullträffar.

Border Control - 15747.

1st jättebom, 1 fullträff och 3 mellanmjölk.

Bird's Eye - 16672.

2st fullträffar, 1 i rätt land men fel stad, 1 där jag hade fel land men rätt område, och på sista slarvade jag bort mig när jag valde mellan Toronto och Seattle. Trodde Seattle först, men ångrade mig i sista sekund och satte Toronto. Tji fick jag.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Skribent

Dagens utmaning kretsar kring majs, men det blev snarare bajs för mig. Riktigt dåligt, även om en mäktig 1-poängare räddade situationen något.

An Amaizing World of Corn

Medlem

Otroligt dåligt, 7625 poäng...


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

An Amaizing World of Corn - 9,270 poäng. En gick nästan mitt i prick, resten var svårare.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Dagens utmaning kretsar kring majs, men det blev snarare bajs för mig. Riktigt dåligt, även om en mäktig 1-poängare räddade situationen något.

An Amaizing World of Corn

15 889 poäng. Hyfsat rätt område på de flesta utom en men ingen fullträff.

Skribent

Den här veckan blir det lite barnförbjudet, i och med att omgången heter An Adult World. Varför det gick så bra för mig låter vi vara osagt ...

An adult world

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Den här veckan blir det lite barnförbjudet, i och med att omgången heter An Adult World. Varför det gick så bra för mig låter vi vara osagt ...

An adult world

24 503 poäng. Vi verkar ha ett gemensamt intresse...

Medlem

24 743, vi verkar kunna våra vuxenplatser här på forumet


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

19,579 poäng. Så gott som fullträff på samtliga utom nummer 4, där blev jag förvillad av en reklamtext och gissade på helt fel kontinent...


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Skribent

United States Famous Places heter veckans utmaning. Och visst, jag kände igen alla, men jag har bevisligen ingen aning om var de ligger. Måtte det gå bättre för er.

United States Famous Places

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

United States Famous Places heter veckans utmaning. Och visst, jag kände igen alla, men jag har bevisligen ingen aning om var de ligger. Måtte det gå bättre för er.

United States Famous Places

17 152 poäng.

Trodde jag skulle fixa denna lätt med tanke på vilken amerikanofil jag är men flera av dem var riktigt kluriga. Gäller att ha någorlunda koll på natur och arkitektur för att kunna pricka in rätt del av USA åtminstone.

Skribent
Skrivet av Chicobello:

17 152 poäng.

Trodde jag skulle fixa denna lätt med tanke på vilken amerikanofil jag är men flera av dem var riktigt kluriga. Gäller att ha någorlunda koll på natur och arkitektur för att kunna pricka in rätt del av USA åtminstone.

Jäkligt bra ändå. Jag blev förvånad över hur dålig koll jag hade, trots att jag kände igen allt. Men det är ju lite av tjusningen med GeoGuessr – att man får lite bättre koll för varje omgång.

Medlem

Inte på topp, men ändå helt ok. 15 849 slutade jag på. 1 fullträff, 2 inom någon mil och 2 missar.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Skribent

Veckans utmaning blir att tyda skyltar, vilket inte gick något vidare för min del. 13 000 magra poäng.

I Saw The Sign

Medlem

18 454 landade jag på, inga fullträffar men flera i närheten och någon miss.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Skribent

Dags för en ny utmaning, och denna gång blir det bara öar. Det gick hyfsat bra för mig och jag blev inte helt bortkollrad på någon.

Only Islands

Medlem

15 989 slutade jag på, några tursamma gissningar och någon jättemiss.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Skribent

Vart går egentligen gränsen? På kartan alltså – det är temat för veckans omgång. Gick riktigt bra den här gången, inte så lite tack vare några turgissningar med ett fåtal sekunder kvar på klockan.

A Divisional World

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Vart går egentligen gränsen? På kartan alltså – det är temat för veckans omgång. Gick riktigt bra den här gången, inte så lite tack vare några turgissningar med ett fåtal sekunder kvar på klockan.

A Divisional World

Gjorde ett försök fick 17,784 pts

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Vart går egentligen gränsen? På kartan alltså – det är temat för veckans omgång. Gick riktigt bra den här gången, inte så lite tack vare några turgissningar med ett fåtal sekunder kvar på klockan.

A Divisional World

23 797 poäng kammade jag hem. Gick bort mig på andra då jag fick för mig att det handlade om landsgränser vilket det såklart inte gjorde.

Finns det förresten något sätt att se var i topplistan man hamnade? Man kan ju se hur man ligger till under tiden man spelar men jag hittar ingen lista efter jag är klar.

Skribent
Skrivet av Chicobello:

23 797 poäng kammade jag hem. Gick bort mig på andra då jag fick för mig att det handlade om landsgränser vilket det såklart inte gjorde.

Finns det förresten något sätt att se var i topplistan man hamnade? Man kan ju se hur man ligger till under tiden man spelar men jag hittar ingen lista efter jag är klar.

Snyggt jobbat! Det är lite halvkryptiskt gränssnitt, men jag tror att det är "Game Breakdown" man klickar på när man är klar för att se topplistan. Du kanske kan använda den här länken: https://www.geoguessr.com/results/FnVKUGBhhFqEVQoq

Medlem

22 551 poäng blev det här. Hade ledningen efter två rundor men gick bort mig lite på trean och femman, så en stabil andraplats just nu


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Skribent

Dags för en ny utmaning, denna med platser som övergivits. Gick inte överdrivet bra för undertecknad, men så var den rätt knivig också.

Abandoned Places

Medlem

Väldigt svårt denna gång, 11 038 lyckades jag skrapa ihop.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Dags för en ny utmaning, denna med platser som övergivits. Gick inte överdrivet bra för undertecknad, men så var den rätt knivig också.

Abandoned Places

16 715 poäng. Riktigt svårt.

Skribent

Nu så, gott folk, bär det av till Asien. Det gick sedvanligt dåligt för mig, så måtte det gå bättre för er.

Asia

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Nu så, gott folk, bär det av till Asien. Det gick sedvanligt dåligt för mig, så måtte det gå bättre för er.

Asia

Ah. Första var lurig.

Skriv svar