Kojima säger att Microsoft förstod honom där andra kallade honom "galen"

Robot
Kojima säger att Microsoft förstod honom där andra kallade honom "galen"

Xbox och Kojima samarbetar för ett molnspel.

#hideo-kojima, #kojima-productions, #microsoft, #xbox


Medlem

Väldigt spännande och se vad detta blir för spel

Geeks Gaming

Kalla mig galen men för mig blir det alltid lite extra spännande när just Kojima gör något nytt.

Det kommer ju onekligen bli något galet

Medlem

Förstår Microsoft Kojima? Oroväckande.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Förstår Microsoft Kojima? Oroväckande.

Tveksamt. Men, de har pengar och är nog villig att investera lite i något tossigt Kojima-koncept för att kunna säga att han är ombord med dem.

Fast vem vet, vi kan ju bara gissa

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Tveksamt. Men, de har pengar och är nog villig att investera lite i något tossigt Kojima-koncept för att kunna säga att han är ombord med dem.

Fast vem vet, vi kan ju bara gissa

De kanske sitter på infrastrukturen också, kanske är så att typ Amazon och Google var de som inte vågade.

Cloud är nog inget för mig, men kul att han får utlopp för sin kreativitet.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

De kanske sitter på infrastrukturen också, kanske är så att typ Amazon och Google var de som inte vågade.

Japp, det ligger nog något i det. Av de tre är ju Microsoft den största

Medlem

Vore kul om de lyckas skapa ett spel som bara kan funka som moln spel och bevisa varför molnspelande är något bra.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Vore kul om de lyckas skapa ett spel som bara kan funka som moln spel och bevisa varför molnspelande är något bra.

Som att avatar visade varför man måste ha plastgasögon på bio


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Avstängd

Låter riktigt spännande. Kommer nog bli en av de mest spelade då. När släpps det? 2023 eller 2024?

Medlem

Vore kul om kojima även ville göra nytt när det kommer till att berätta sin story i spel. Finns fler sätt att berätta story på än att kasta in cutscenes på 30 minuter lite då och då.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Som att avatar visade varför man måste ha plastgasögon på bio

Såg Avatar 2 nu senast på bio. Texten såg jag dubbelt och bilden blir mörkare. Blev oerhört trött i huvudet efter 3 timmar. Ångrar att vi tog den i 3D men det var tjejen som bokade och glömde fråga om jag ville se utan 3d.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Två osäkra kort jobbar tillsammans, spännande men kan bli hur som helst. Kan ta tid, kosta rejäla pengar och komma ut i ofärdigt skick eller så blir det helt fantastiskt.

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Förstår Microsoft Kojima? Oroväckande.

Men lite så..
När jag spelade Death Stranding så satt jag som ett jäkla frågetecken även om det var ett fantastiskt spel!


signatur
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Kalla mig galen men för mig blir det alltid lite extra spännande när just Kojima gör något nytt.

Det kommer ju onekligen bli något galet

Ja, tur att det finns visionärer som Kojima. Han har gett oss många fantastiska upplevelser. Behövs mer än nånsin i en tid med trötta remakes och spel som ser likadana ut.

Medlem
Skrivet av lonian:

Såg Avatar 2 nu senast på bio. Texten såg jag dubbelt och bilden blir mörkare. Blev oerhört trött i huvudet efter 3 timmar. Ångrar att vi tog den i 3D men det var tjejen som bokade och glömde fråga om jag ville se utan 3d.

Exakt, behöver väl /s


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Ja, tur att det finns visionärer som Kojima. Han har gett oss många fantastiska upplevelser. Behövs mer än nånsin i en tid med trötta remakes och spel som ser likadana ut.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

NuZ
Testpilot
Skrivet av anon_332911:

Ännu en som har gått och förlorat minnet av att arbeta med Xbox. Microsoft plockade ju upp distribution för det här spelet i sviterna av Google Stadia nedläggningen, efter att Google redan hade plockat upp det. Vad blir det nästa år, att Activision säger att ett årligt Call of Duty bara blir möjligt tack vare Microsoft!? xD

Haha så grinig?! Är väl bra att spel görs med innovation? Spela roll vilken plattform det görs till, så länge det är bra spel


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Alltid spännande när Kojima gör nytt! Moln klingar dock extremt dåligt i mina öron och jag har alldeles för dålig uppkoppling för att det ska funka gissar jag:-P.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Ja, tur att det finns visionärer som Kojima. Han har gett oss många fantastiska upplevelser. Behövs mer än nånsin i en tid med trötta remakes och spel som ser likadana ut.

Men Kojima gör ju de mest generic spel som finns? Gameplay är ju det andra som han fokuserar på, det viktiga för honom är att han har massa Hollywood stjärnor i hans spel och försöker efterlikna hans favorit Hollywood filmer så mycket han kan. Skulle inte säga det är något nytt med att se ännu ett spel med massa 30min cutscenes och lite gameplay mitt emellan.

ZF
Medlem
Skrivet av joedanger:

Två osäkra kort jobbar tillsammans, spännande men kan bli hur som helst. Kan ta tid, kosta rejäla pengar och komma ut i ofärdigt skick eller så blir det helt fantastiskt.

Inte kommer ut alls kanske mest troligt om man ska se på historiken.

Har ju inte gått särskilt smidigt att stödja japansk produktioner hittills direkt. Och bara moln i allmänhet gick i sin tur..sådär.

Två fel ska alltså vändas helrätt av ett företag som knappt kan hålla sina egna studios fungerande.

Skrivet av NuZ:

Haha så grinig?! Är väl bra att spel görs med innovation? Spela roll vilken plattform det görs till, så länge det är bra spel

Var inte just poängen att det blir lite fånigt att framhäva sig i just sammanhanget innovation när:

1. Man inte är den som innoverat.

2. Inte ens var den som först plockade upp innovatörens innovering.

Det blir ungefär som att IKEA påstår att de introducerade smarthus och högtalare.

Medlem
Skrivet av mobmoben:

Men Kojima gör ju de mest generic spel som finns? Gameplay är ju det andra som han fokuserar på, det viktiga för honom är att han har massa Hollywood stjärnor i hans spel och försöker efterlikna hans favorit Hollywood filmer så mycket han kan. Skulle inte säga det är något nytt med att se ännu ett spel med massa 30min cutscenes och lite gameplay mitt emellan.

Spelat Death stranding?
Om du kallar det för generic då vill jag höra flera spel du spelar normalt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av mobmoben:

Men Kojima gör ju de mest generic spel som finns? Gameplay är ju det andra som han fokuserar på, det viktiga för honom är att han har massa Hollywood stjärnor i hans spel och försöker efterlikna hans favorit Hollywood filmer så mycket han kan. Skulle inte säga det är något nytt med att se ännu ett spel med massa 30min cutscenes och lite gameplay mitt emellan.

Generiska spel? Nej. Det är inte vad hans spel är.

Medlem
Skrivet av mobmoben:

Men Kojima gör ju de mest generic spel som finns? Gameplay är ju det andra som han fokuserar på, det viktiga för honom är att han har massa Hollywood stjärnor i hans spel och försöker efterlikna hans favorit Hollywood filmer så mycket han kan. Skulle inte säga det är något nytt med att se ännu ett spel med massa 30min cutscenes och lite gameplay mitt emellan.

Hans spel är galna och liknar inget annat. Jo, varje spel är nåt helt nytt. Jag satt och gapade ibland när jag spelade Metal Gear Solid 5 och Death Stranding.
"Han är ju helt galen på allvar"

1
Skriv svar