Silent Hill: The Short Message blir åldersmärkt för PS5 i Taiwan

Robot
Silent Hill: The Short Message blir åldersmärkt för PS5 i Taiwan
Medlem

Konami gör spel?!

Medlem
Skrivet av jehuty:

Konami gör spel?!

De utannonserade en mängd Silent Hill-projekt för ett tag sedan även om mycket görs av externa studior. De verkar även vara på gång med en remake av något (eller flera?) Metal Gear Solid-spel.

Jag tänka mig att denna Short Story är en P.T-liknande demo.

ZF
Medlem

"men det är fortfarande oklart varför Konami inte officiellt har utannonserat spelet tillsammans med de andra Silent Hill-spelen."

There used to be a plot hole here, it's gone now.

Ettan borde haft en åldersgräns på 43, spelade det som liten skit med brorsan på Play Station och man kan lugnt säga att det är ett spel man alltid kommer att minnas

Medlem

Blir ju intressant att se hur många av dessa Silent hill spel som enbart dyker upp på PlayStation med tanke på hur mycket de satsar på detta.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Avstängd

Sony är sämst som betalar för att inte låta Silent Hil Remake ska komma till Xbox. Även spel Sony betalar för att blockera så inte Xbox ska få spel på Game Pass.

Folk borde nu reagera genom att inte köpa PlayStation och PlayStation+ och att dom inte vill ha Sony som betalar för att blockera en massa spel på Xbox även om dom ej är exklusiva på PlayStation.

Avstängd
Skrivet av lonian:

Blir ju intressant att se hur många av dessa Silent hill spel som enbart dyker upp på PlayStation med tanke på hur mycket de satsar på detta.

Troligtvis samtliga. Sony avskyr Microsoft och gör allt de kan för att försvaga mikromjuk.

Medlem
Skrivet av ChrizHawk:

Troligtvis samtliga. Sony avskyr Microsoft och gör allt de kan för att försvaga mikromjuk.

Så är det naturligtvis, men man kan ju alltid hoppas på PC släpp om de nu vill att så många som möjligt skall köpa. Det finns nog mer Steam spelare än Xbox spelare.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

1
Skriv svar