Japp, "den där" delen av Resident Evil 4 är med även i remaken

Robot
Japp, "den där" delen av Resident Evil 4 är med även i remaken

Spelets illa omtyckta sista miljö har inte kapats.

#Capcom, #Resident-evil-4


Medlem

Inte är väll ön så dålig?
Jag körde Re4 i VR för inte så länge sen.

Men det skiljer ju sig från dom tidigare områdena


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Fan hade förträngt ön märkte jag nu, nu när jag tänker på det så var det ingen favorit direkt

Medlem

Jag hoppas iaf att nya ön blir bättre än gamla ön.

Medlem

Äh, jag har inga speciella åsikter om sista delen. Aldrig ens vetat om att det varit sånt gnäll över ön. Älskar själv labbet i slutet.

Medlem

Det är ju inte Resident Evil 4 utan ön.
Spela remaken på trean istället. Då slipper ni mycket som var med i originalet.
Det är väl bra

Medlem

...
Jag känner att mitt minne börjar bli sämre. 😛
Kommer knappt ihåg alla dessa Resident Evil-spel och hur dom utspelar sig.
Jag gick för mig att RE4 var RE5 och visa versa.
Men kommer ju ihåg slottet och den dryga bruden som man ska dras med. Inget minne av en ö.

Medlem

Spelade om fyran för kanske... två år sedan? Så jag har ön relativt färsk i minne och tycker inte det var så farligt. Definitivt inte min favoritdel, men helt okej.


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Redaktör
Ponny

Var längesedan jag lirade fyran men minns att slutet var den del jag gillade minst (men inte direkt att jag ogillade den...?). Gillar att Capcom tar tjuren vid hornen och, förhoppningsvis, gör om ön på rätt sätt.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Lonely Island


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

ELF
Medlem

Uh, spoilers. Jag har inte kört klart RE 4 än....
Nä, men jag har faktiskt ingen aning vad som är så dåligt med slutet. Varje gång jag börjat köra så har jag bara kört till byn.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Hehe, jo...ön är en avskydd plats hos mig också, och hade mer än gärna sett ett helt nytt område, eller att scenarierna i byn förlängts istället.

Medlem

Det är inget fel på ön men den är malplacerad. Måste ju alltid klämmas in ett "lab" i varje resident evil

Medlem

Labbet är skitläskigt. Och visst ska det vara ett labb med i Resident Evil. Finns en naturlig förklaring till varför

Medlem
Skrivet av Majoren:

Hehe, jo...ön är en avskydd plats hos mig också, och hade mer än gärna sett ett helt nytt område, eller att scenarierna i byn förlängts istället.

Om ön görs om från grund kan det bli precis hur bra som helst.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Var längesedan jag lirade fyran men minns att slutet var den del jag gillade minst (men inte direkt att jag ogillade den...?). Gillar att Capcom tar tjuren vid hornen och, förhoppningsvis, gör om ön på rätt sätt.

Har varit så med de senaste Resident evil att spelen tappat på slutet där sista delen har varit klart sämst

1
Skriv svar