Vinn biljetter till The Last of Us-premiären!

Medlem

Varför vill jag se serien Last of Us? Ja du. Den är baserad på ett spel och jag vill se hur kass (eller bra) den står sig i jämförelse. Ärligt talat kan jag streama på HBO men vore gött med en ursäkt att dra en roadtrip till huvudstaden tillsammans med en kollega mitt i arbetsveckan.

Om chefen frågar så är det leverantörsmöte på huvudkontoret.

Medlem

Jag hoppas någon annan vinner.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

För att få en anledning att våga spela klart tvåan.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Jag borde vinna så jag kan sälja biljetterna på blocket och köpa mer smurf-bär, och hattar i Team Fortress 2.

Medlem

Kan pröva.

Är ett stort fan av spelen. Spelade det första ute i min stuga i skogen med min trogna PS3, hade ingen aning om vad som väntade mig då.

Inför Part 2 så dog min vita PS4 4 månader innan spelet släpptes. Helt desperat så vädjade jag till min fru att låta mig köpa en ny bara för det spelet😁 och ja, det fick jag😂

Nu när första spelet släpptes till PS5 så köpte jag det till min PS5. Aldrig ångrat något 😂

Ja, jag älskar spelserien.

Medlem
Skrivet av kalaspuffar:

Kan pröva.

Erkänn, du vill ha mer smurfbär också va.

Medlem

Grattis till den som vinner, själv bullar jag upp med snacks den 16:e hemma i soffan

Medlem

Har tillsammans med en kompis under hela vår uppväxt (vi pushar 30 nu) nördat ner oss i olika saker, men en staple i våra liv sen vi var 15ish har varit serien Supernatural som nyligen tagit slut. Då vi båda älskar spelserien Last of Us hade det varit en omåttlig trevlig omage att gå på premiären tlllsammans!

Medlem
Skrivet av ohGr:

Erkänn, du vill ha mer smurfbär också va.

Hur visste du?

Är det här nåt nytt eller sen när har man börjat visa serier på bio?

Medlem
Skrivet av kalaspuffar:

Hur visste du?

Haha! 👍

Medlem
Min motivering till varför jag vill vinna!

Min motivering till varför jag vill se LOU serien är för att jag älskar både 1an och 2an! 😁
Det är mina absoluta 2 favorit spel genom tiderna och kommer alltid va...! 🙂
Har aldrig blivit så fångad och tagen av ett spel som dessa 2..

1an är favorit spelet. Men 2an blev jag extremt tagen , överraskad,chockad, deppig, ledsen, arg.. Allt på samma gång.. Körde om 2an ytterligare en gång 1 år senare och fick större förståelse och mer empati och sympati för alla karaktärer. ♥️💙

Har nu aldrig varit så extremt taggad på en serie som innan.. Jag vet att den kommer leverera och vara GRYM! Har sett trailern ungefär 20 gånger och fått rysningar i princip varje gång av den..
Hade varit helt underbart och rena drömmen att få vinna och se pilot avsnittet på bio! ♥️

Medlem

Vem fan vill se detta skräp? Spelen var ju typ sömnmedel deluxe... Hoppas dom gjort det lika sömnigt i serien. Ungefär som LothR.. Sov igen de 3 första filmerna på bion... Skojar inte. Jag somnade direkt. Har sett dem nu i efterhand och förstår varför jag somnade. Ungefär som Avatar 2... Efter mindre än halva filmen kände jag att den borde tagit slut... Hur kan man göra en 3 timmars film som är så dålig? Vem gillar ens hans filmer? Fan uwe bowl e fan roligare att kolla på. Hade hellre sett ett 7 timmars epok av uwe än 2 timmar med james Cameron.... Oj jag råka spy i munnen...

Medlem
Skrivet av robbis:

Vem fan vill se detta skräp? Spelen var ju typ sömnmedel deluxe... Hoppas dom gjort det lika sömnigt i serien. Ungefär som LothR.. Sov igen de 3 första filmerna på bion... Skojar inte. Jag somnade direkt. Har sett dem nu i efterhand och förstår varför jag somnade. Ungefär som Avatar 2... Efter mindre än halva filmen kände jag att den borde tagit slut... Hur kan man göra en 3 timmars film som är så dålig? Vem gillar ens hans filmer? Fan uwe bowl e fan roligare att kolla på. Hade hellre sett ett 7 timmars epok av uwe än 2 timmar med james Cameron.... Oj jag råka spy i munnen...

Säger du som gick all in på Stadia. Är ditt omdöme något att lita på?


signatur

Jag gör ofta ingenting, tills jag gör allt i sista sekund.

Medlem
Skrivet av robbis:

Vem fan vill se detta skräp? Spelen var ju typ sömnmedel deluxe... Hoppas dom gjort det lika sömnigt i serien. Ungefär som LothR.. Sov igen de 3 första filmerna på bion... Skojar inte. Jag somnade direkt. Har sett dem nu i efterhand och förstår varför jag somnade. Ungefär som Avatar 2... Efter mindre än halva filmen kände jag att den borde tagit slut... Hur kan man göra en 3 timmars film som är så dålig? Vem gillar ens hans filmer? Fan uwe bowl e fan roligare att kolla på. Hade hellre sett ett 7 timmars epok av uwe än 2 timmar med james Cameron.... Oj jag råka spy i munnen...

Oh no, it's retarded...

Medlem

Anledningen jag vill se serien är att spelet är extremt filmiskt redan om serien är minst lika bra blir det ett mästerverk.

Vill bli bevisad att tv spel kan bli extremt bra tv serie.

Vill se den med min fru 🥰

Medlem

Jag förlorade jobbet i början av pandemin, då var det väldigt skönt att varva jobbsökande med att spela del två i serien. Väldigt bekväm flykt från vardagen när den var ganska tuff

Så serien ligger mig varmt om hjärtat :).

Medlem
Skrivet av dhan:

Oh no, it's retarded...

He went full retard, you never go full retarded.

Min flickvän älskar storyn och dem starka kvinnliga karaktärerna i spelen! Jag har handkontrollen och hon "baksätets spelar" med mig. Det skulle vara mycket kul att kunna överaska henne med en filmduk på bio ❤️

eld
Medlem
Skrivet av robbis:

Vem fan vill se detta skräp? Spelen var ju typ sömnmedel deluxe... Hoppas dom gjort det lika sömnigt i serien. Ungefär som LothR.. Sov igen de 3 första filmerna på bion... Skojar inte. Jag somnade direkt. Har sett dem nu i efterhand och förstår varför jag somnade. Ungefär som Avatar 2... Efter mindre än halva filmen kände jag att den borde tagit slut... Hur kan man göra en 3 timmars film som är så dålig? Vem gillar ens hans filmer? Fan uwe bowl e fan roligare att kolla på. Hade hellre sett ett 7 timmars epok av uwe än 2 timmar med james Cameron.... Oj jag råka spy i munnen...

Folk skriker ofta troll helt utan att förstå meningen av trollning, men det här var professionell trollning på bästa nivå, mycket uppskattat

Medlem
Skrivet av Skandera:

Säger du som gick all in på Stadia. Är ditt omdöme något att lita på?

Jag gick ju med vinst så mitt stadia köp så...

Medlem
Skrivet av eld:

Folk skriker ofta troll helt utan att förstå meningen av trollning, men det här var professionell trollning på bästa nivå, mycket uppskattat

Troll? Jag tror du har missuppfattat innebörden lite. Jag framförde min åsikt om avatar och lotr och chansen på hur dålig och seg serien kommer bli ut efter eget perspektiv.

Medlem
Skrivet av dhan:

Oh no, it's retarded...

Vem? Du?

Medlem

Som queertjej är just denna serie spel extra viktigt för mig. Kände igen mig i Ellie redan i första spelet, fick bekräftat i DLCn att det var så, och sedan levererades ett fullskaligt relationsdrama i sequeln såväl som allt annat grymt bra med det spelet. Glömde ta med mig tlou2 på semester en gång så jag köpte ytterligare en kopia av spelet. Ja, du förstår. Lovar ha på mig min egengjord TLOU ryggsäck om jag får komma 🙂

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Jag hoppas någon annan vinner.

Packa väskorna grabbar, vi har en vinnare här.

Medlem

Vill se om någon kan göra en bättre spel film än Sonic 2.

WE´NEED TICKETz

Vi ha spelat spelen och min son älska zombies , så nu ä re våran tur


signatur

"In To The Void "

Medlem

Jag ser fram emot att få återuppleva den sjuka postapokalyptiska värld som Naughty Dog skapat. Det ska bli intressant att se den söndertrasade men tillika återupprättade miljön och alla (gamla och nya) karaktärer ta sig an de livshotande situationer och de beslut som de kommer att ställas inför. Det blir kul att se om den filmatiserade versionen fångar skräcken och stressen som man upplevde i spelen tillsammans med alla känslor som man kände under spelets gång. Även att få se en clicker i action igen ska bli kul, det är ju inget man själv skulle vilja stöta på.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem

För en gång skull så hade jag velat bo i Stockholm. Bara så jag kunnat gå på detta!

Medlem
Skrivet av Ahmagahz:

Som queertjej är just denna serie spel extra viktigt för mig. Kände igen mig i Ellie redan i första spelet, fick bekräftat i DLCn att det var så, och sedan levererades ett fullskaligt relationsdrama i sequeln såväl som allt annat grymt bra med det spelet. Glömde ta med mig tlou2 på semester en gång så jag köpte ytterligare en kopia av spelet. Ja, du förstår. Lovar ha på mig min egengjord TLOU ryggsäck om jag får komma 🙂

Hoppar bara in för att rekommendera Ahmagahz Vi brukar tipsa varandra om spel, men jag tror inte hon har pushat och pratat om något i närheten av lika mycket som The Last of Us (till mig och andra) genom åren!

123
Skriv svar