PowerWash Simulator släpps till Playstation och Switch

Robot
PowerWash Simulator släpps till Playstation och Switch

Flera får möjligheten att tvätta i slutet av januari.

#Powerwash-simulator, #future-lab


Farornas Konung

Grattis alla som spelar på PS och Switch!

Ambassadör
Xbox

Så jäkla bra spel. Perfekt att dra på en podcast och bara tvätta bort skit.


signatur

Jump in.

Medlem

Och jag som har fullt upp med att hitta motivation till att tvätta bilen irl....

Medlem

De flesta spel som släpps direkt på Game Pass verkar erbjudas extra pengar för att hålla spelet borta från andra konsoler ett tag - denna gång verkar det vara ett halvår.

Medlem

Äntligen, har längtat.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Ska bara köra klart Robot vacuum simulator först

Medlem

Haha, fattar verkligen inte konceptet. Då tvättar jag nog bilen på riktigt istället. Men man går kanske testa innan man viker ner det 😃

Medlem
Skrivet av Margy:

De flesta spel som släpps direkt på Game Pass verkar erbjudas extra pengar för att hålla spelet borta från andra konsoler ett tag - denna gång verkar det vara ett halvår.

Nä inte skulle Microsoft hålla borta något från andra konsoler, är bara ett annat företag som gör såna saker.
Fyyy på dig att skriva nå sånt

Medlem
Inaktiv
Skrivet av Mortaigne:

Så jäkla bra spel. Perfekt att dra på en podcast och bara tvätta bort skit.

Nu riktar jag inte det här till någon specifik person utan till oss som en grupp här i väst att om inte annat kan vi se detta som ett tecken på att vi har det rätt bra ändå om vi lägger vår tiden på att låtsas städa. Med det sagt vill jag lägga till min personliga åsikt och säga fy fan vilket slöseri med tid.

Skribent
Skrivet av Lauchen:

Haha, fattar verkligen inte konceptet. Då tvättar jag nog bilen på riktigt istället. Men man går kanske testa innan man viker ner det 😃

Tänkte som du, men det är något grymt tillfredställande och se smutsen försvinna när man tvättar med olika munstyck i spelet.


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av anon_119148:

Nu riktar jag inte det här till någon specifik person utan till oss som en grupp här i väst att om inte annat kan vi se detta som ett tecken på att vi har det rätt bra ändå om vi lägger vår tiden på att låtsas städa. Med det sagt vill jag lägga till min personliga åsikt och säga fy fan vilket slöseri med tid.

Fast det kan man väl egentligen säga om alla spel? Slöseri med tid att låtsas kriga, slöseri med tid att låtsas bygga en stad, slöseri med tid att låtsas spela fotboll....

Slöseri med tid att spela..

Men det är ju grejen med spel, att låtsas göra något annat.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Nu riktar jag inte det här till någon specifik person utan till oss som en grupp här i väst att om inte annat kan vi se detta som ett tecken på att vi har det rätt bra ändå om vi lägger vår tiden på att låtsas städa. Med det sagt vill jag lägga till min personliga åsikt och säga fy fan vilket slöseri med tid.

Kan vara avkopplande att köra spel som dessa, själv kör jag en hel del Farming simulator.

Medlem

Håller med, är grymt avkopplande med den här typen av spel efter en lång arbetsdag! Man varvar ner och rensar hjärnan, gör gott för knoppen!

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Nu riktar jag inte det här till någon specifik person utan till oss som en grupp här i väst att om inte annat kan vi se detta som ett tecken på att vi har det rätt bra ändå om vi lägger vår tiden på att låtsas städa. Med det sagt vill jag lägga till min personliga åsikt och säga fy fan vilket slöseri med tid.

Då är avkopplingsspel inget för dig.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Lauchen:

Haha, fattar verkligen inte konceptet. Då tvättar jag nog bilen på riktigt istället. Men man går kanske testa innan man viker ner det 😃

Inte så jätteofta man får tillfälle IRL att powerwasha en Mars-landare eller ett tivoli dock, det är ju inte en biltvättssim.

Skrivet av anon_119148:

Nu riktar jag inte det här till någon specifik person utan till oss som en grupp här i väst att om inte annat kan vi se detta som ett tecken på att vi har det rätt bra ändå om vi lägger vår tiden på att låtsas städa. Med det sagt vill jag lägga till min personliga åsikt och säga fy fan vilket slöseri med tid.

Men... det gäller väl alla spel i så fall?


signatur

Jump in.

Inaktiv
Skrivet av Mortaigne:

Men... det gäller väl alla spel i så fall?

Ja jag är och var fullt medveten om detta och att svar av denna typen skulle komma. Det beror ju lite på hur man mäter för i nån mening är allt meningslöst etc men jag vill iaf argumentera att det finns något jävulskt hjärndött med spel som går ut på att klippa gräset eller högtryckstvätta bilen. För vissa är det kanske ”satisfying” eller avslappnande men jag kan nog räkna in mig i gruppen som anser att man lika gärna kan ta och städa eller högtryckstvätta på riktigt lika gärna. Det går allt att argumentera i 180° mot någons åsikt vilket i princip gör alla argument meningslösa men i min värld är spel av den här typen helt poänglösa, sen är alla olika och har olika preferenser och det är inget fel med den saken.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Ja jag är och var fullt medveten om detta och att svar av denna typen skulle komma. Det beror ju lite på hur man mäter för i nån mening är allt meningslöst etc men jag vill iaf argumentera att det finns något jävulskt hjärndött med spel som går ut på att klippa gräset eller högtryckstvätta bilen. För vissa är det kanske ”satisfying” eller avslappnande men jag kan nog räkna in mig i gruppen som anser att man lika gärna kan ta och städa eller högtryckstvätta på riktigt lika gärna. Det går allt att argumentera i 180° mot någons åsikt vilket i princip gör alla argument meningslösa men i min värld är spel av den här typen helt poänglösa, sen är alla olika och har olika preferenser och det är inget fel med den saken.

Om man får ut något positivt från det man gör (oavsett vad det är) så är det inte meningslöst. Kan vara avkoppling, njutning, underhållning etc.

Ser inte poängen i att döma ut något som meningslöst bara för att man själv inte skulle vilja göra (spela) det.

Medlem

Får väl hoppas att detta släpps som ett plus spel, för kommer nog inte spendera pengar på det även fast jag tenderar att gilla simulatorer.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Tänkte som du, men det är något grymt tillfredställande och se smutsen försvinna när man tvättar med olika munstyck i spelet.

Vill minnas att detta blev årets (2022) indiespel av Gamereactor.

Medlem
Skrivet av Cortex:

Och jag som har fullt upp med att hitta motivation till att tvätta bilen irl....

Ja men här har du ett ypperligt tillfälle att öva på att tvätta bilen så du inte behöver göra fel afk.
Dessutom är det mycket billigare nu när elen är så dyr att öva virtuellt.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av anon_119148:

Ja jag är och var fullt medveten om detta och att svar av denna typen skulle komma. Det beror ju lite på hur man mäter för i nån mening är allt meningslöst etc men jag vill iaf argumentera att det finns något jävulskt hjärndött med spel som går ut på att klippa gräset eller högtryckstvätta bilen. För vissa är det kanske ”satisfying” eller avslappnande men jag kan nog räkna in mig i gruppen som anser att man lika gärna kan ta och städa eller högtryckstvätta på riktigt lika gärna. Det går allt att argumentera i 180° mot någons åsikt vilket i princip gör alla argument meningslösa men i min värld är spel av den här typen helt poänglösa, sen är alla olika och har olika preferenser och det är inget fel med den saken.

Jag förstår din subjektiva position och säger inte att du inte får tycka så så klart. Vilka typer av spel man uppskattar är ju helt upp till var och en, jag tycker nog dock att det är svårt att göra skillnad på spel och spel vad det kommer till meningsfullhet. Byt ut smutsen mot aliens och högtryckstvätten mot en AK, blir det verkligen mer meningsfullt då?


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av kveldulver:

Ja men här har du ett ypperligt tillfälle att öva på att tvätta bilen så du inte behöver göra fel afk.
Dessutom är det mycket billigare nu när elen är så dyr att öva virtuellt.

Skillzen har jag redan 😜

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Ja jag är och var fullt medveten om detta och att svar av denna typen skulle komma. Det beror ju lite på hur man mäter för i nån mening är allt meningslöst etc men jag vill iaf argumentera att det finns något jävulskt hjärndött med spel som går ut på att klippa gräset eller högtryckstvätta bilen. För vissa är det kanske ”satisfying” eller avslappnande men jag kan nog räkna in mig i gruppen som anser att man lika gärna kan ta och städa eller högtryckstvätta på riktigt lika gärna. Det går allt att argumentera i 180° mot någons åsikt vilket i princip gör alla argument meningslösa men i min värld är spel av den här typen helt poänglösa, sen är alla olika och har olika preferenser och det är inget fel med den saken.

Jag har full förståelse att man tycker som du gör, men i grund och botten är det bara pixlar på en skärm och vad som uppskattas av en individ behöver inte göra det hos någon annan. Sen fyller väl dessa simulatorer den känsla av att "göra klart något" uppe i huvudet vilket tilltalar många. Även ifall det är en sak man kan göra i verkliga livet, så fyller det något uppe i bollen med stimulans. Simulatorer är ju relativt populära och det finns väl en anledning varför, även ifall jag kan tycka att många simulatorer låter som något otroligt tråkigt i tanken så kan det fortfarande vara givande. Fråga mig inte hur, det bara är som det är. Spel överlag är väl egentligen poänglösa mer utöver att skapa ett nöje hos spelaren och där lyckas ju dessa typer av spel hos vissa individer.

Skrivet av Neverwild:

Nä inte skulle Microsoft hålla borta något från andra konsoler, är bara ett annat företag som gör såna saker.
Fyyy på dig att skriva nå sånt

Aaaahh så du försvarar bara ett företag när folk säger så och påpekar om det andra företaget gör ju likadant.. undra vad det kan bero på.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Aaaahh så du försvarar bara ett företag när folk säger så och påpekar om det andra företaget gör ju likadant.. undra vad det kan bero på.

Nä jag försvarar inget men är bara ett företag dom får skit medans detta ses som änglar hela tiden.

Har hela tiden sagt att alla 3 gör såna här deals till sina konsoler men det vägrar en viss del människor ta till sig.

Medlem

Nåt som vore intressant är om man slår ihop alla dessa X-Simulators till en sömlös värld. Man startar med Wakeup-simulatorn där man går på muggen, gör frukost, duschar för att gå ut i garaget och laga firmabilen i Mekanic-simmulatorn innan man åker iväg o jobbar i Budbils-simulatorn. Tröttnar man på jobbet kan man alltid bli bonde/fiskare/vaktmästare/kirurg/soffpotatis/sektmedlem/president.. finns säkert en simulator för det mesta hehe

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Jag förstår din subjektiva position och säger inte att du inte får tycka så så klart. Vilka typer av spel man uppskattar är ju helt upp till var och en, jag tycker nog dock att det är svårt att göra skillnad på spel och spel vad det kommer till meningsfullhet. Byt ut smutsen mot aliens och högtryckstvätten mot en AK, blir det verkligen mer meningsfullt då?

Det har väl lite att göra med vad man ganska enkelt kan göra irl. Visst har man ingen högtryckstvätt så blir det ju inget just högtryckstvättat men tröskeln till att göra det är antagligen något lägre än att jaga aliens eller drakar osv.
Lite personligen varför jag aldrig som liten/tonåring tyckte fotboll-/ishockyspel var så där jätteintressanta vilket sedan följt med upp i åldern även om jag inte längre spelar något av det irl.

Medlem

Folk är sjuka i huvudet. Dötrist tvätta bilen det enda som är kul är högtrycksspruta men du måste ju gnugga för hand om det ska bli rent.

12
Skriv svar