Snyggaste Spel-Omslaget/Förpackningen?

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Ja de där är nog 2 av de finaste som finns tror jag. Top50 åtminstone.

Medlem

På tal om omslag, var ner i källarn här om veckan och hittade lite gamla godingar

Men här är en annan jag gillar ur samlingen ^^

Medlem

Alltid älskat detta omslag, fångar andan av DLCn perfekt.

Denna gillar jag också

Medlem

Duke Nukem 3D har alltid varit en favorit.

It's not a lake, it's an ocean

Jag kommer alltid vara svag för Dreamcasts blå PAL-fodral (enda nackdelen är att de spricker bara man glor snett på dem). Men Nintendo lyckas ofta bra också, Wii U-fodralen var stilrena och väldigt tilltalande och hade dessutom väldigt fina samlarutgåvor.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Jag har alltid älskat dom första pokemonspelens omslag. För mig så sticker dom ut mer än generationerna efter.


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Skrivet av Ruffles:

Jag kommer alltid vara svag för Dreamcasts blå PAL-fodral (enda nackdelen är att de spricker bara man glor snett på dem).

Om vi snackar layout på fodral så tycker jag vi peaka med dom japanska Sega Saturn-utgåvorna. Svart och guld.:)


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem
Medlem

Hahaha, Silver!! Minns att jag köpte det på göfab-10'an. (Allt kostade 10 spänn) Silver va utmärkt. dock fastnade jag i staden däe man skulle klämta med klockan 3 gånger för att komma förbi. Kan ha varit att jag blivit pålurad en demo eller liknande men tror inte det. Oh well.. kul att se igen 😊

Medlem
Chefredaktör

Har alltid varit väldigt svag för boxarna till Atari 2600.

Redaktör
Ponny

En trio jag drar ur rö... luften. Av olika skäl. Harvest Moon: A Wonderful Life är nästan provocerande gulligt, Dead Space gör mycket med lite och Ico är stilbildande (liksom spelet). Låt oss inte tala om det där andra Ico-omslaget, som amerikanerna fick dras med. 😬 En styggelse på så många olika plan.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Davinchevo:

Hahaha, Silver!! Minns att jag köpte det på göfab-10'an. (Allt kostade 10 spänn) Silver va utmärkt. dock fastnade jag i staden däe man skulle klämta med klockan 3 gånger för att komma förbi. Kan ha varit att jag blivit pålurad en demo eller liknande men tror inte det. Oh well.. kul att se igen 😊

Silver var ett så bra spel. Älskar det spelet fortfarande. Tyvärr var det en ökänd bugg som gjorde att man fastnade vid ringa i klockan 3gg som drabbade en del personer. Det är ännu värre med buggar idag då spelet verkar ha vissa problem med nyare hårdvara.

Älskar omslaget på detta spel även om det är nytt.

Ett äldre spel som är svårslaget, omslaget är ett konstverk.

Medlem

Visst det kanske inte är det snyggaste omslaget men det är en av dom spel som jag längtade mest till när det begav sig. Jag kommer ihåg att förpackningen var gjord helt i papper där man viker ut det i tre delar vilket kändes speciellt. En av dessa flikar innehöll kartan över Morrowind och jag tror inte jag har läst någon annan karta lika mycket som jag har läst den. Mycket eftersom man bara får ungefärliga vägbeskrivningar i spelet. "Gå till en grotta nord-öst om Balmora". Det gav verkligen en känsla av äventyr att sitta där på pojktonårsrummet med en fysisk karta i handen och försöka lista ut vart jag skulle.

Jag kommer ihåg hur jag såg det i en hylla på Åhlens i Visby under en klassresa i nian och jag var bara tvungen att köpa det.
Tyvärr var familjen PC lite för dålig så jag spelade spelet i typ 15 FPS men jag hade ändå 300 timmar på en av mina sparfiler.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Älskar att demonen i förgrunden ler mot kameran

Medlem
Skrivet av Zero303:

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/3/32/Gabriel_...

detta insperarade mig att rita mcket när jag var yngre.

Den är också med på min topp-10 lista över omslag. Det var kul att Peter Jacksons film Frighteners kom i samma veva och hade liknande omslag.

Medlem

Tror de flesta inte har sett den fullständiga bilden av TMNT omslaget till NES! 😛

Medlem
Skrivet av Hipshot:

På frågan vilket system som är bäst, PC absolut, det är helt enkelt så mycket mera utrymme för en bra och fin bild, dessutom finns det inte någon keck standard som gör att alla bilder måste vara omslutna av någon konstig ram eller något mönster.

Håller helt med. Fanns också ofta roliga specialboxar till PC precis när spelen släpptes. Minns att jag såg en till Fable (inte RPGet utan peka-och-klicka äventyrsspelet) som var gjord i riktigt trä med typ halm i. De roligaste jag har kvar är boxarna till Dark Seed 2 och The Dig.

Ovanlig form och biten i mitten är löstagbar.

Har en glansig yta som blänker olika beroende på hur ljuset faller och har även faktiska hack på framsidan av kartongen som blänker extra mycket.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Ico är stilbildande (liksom spelet).

Lite förvånad att ingen drog till med Ico tidigare faktiskt. Riktigt fint!
Pappfodralet lyfte ju dessutom omslaget ytterligare när man höll i det.

Skrivet av Izuel:

Älskar omslaget på detta spel även om det är nytt.
https://image.api.playstation.com/vulcan/ap/rnd/202112/2400/5...

wow! Riktigt fint! Är spelet lika bra mån tro?

Medlem
Medlem

Secrets of Mana är väldigt snyggt. Men jag tycker det är riktigt svårt att bedöma omslagen eftersom det är så lätt att blanda in nostalgi i beslutet.

Medlem
Skrivet av Mcgreag:

Åh herregud vilket nostalgiskt slag i ansiktet. Min farsa har fortfarande den här lådan ståendes på en bokhylla hemma i mitt gamla barndomshus. Dammlagret är orört sedan 90-talet. När jag spelade spelet var jag så liten så jag inte kunde utgöra om det var bra eller dåligt. Kommer bara ihåg att jag tyclte robotarna var så coola. Tack för att du delade denna bild 😁👍

Medlem
Medlem

signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem
Medlem

I have no mouth, and I must scream

Håller starkt med om denna.

Skribent

Quake som redan postats, så stilren och ikonisk.. En favorit även hos mig. Sen gillar jag de två första Simon the Sorcerer-spelen:


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Medlem
123
Skriv svar