Assassin's Creed Mirage är mindre, då spelarna ville pausa från jättespelen

Robot
Assassin's Creed Mirage är mindre, då spelarna ville pausa från jättespelen

Origins, Oddysey och Valhalla är ENORMA.

#assassins-creed-mirage


RmK
Medlem

Låter som ett bra beslut. Valhalla kändes som ett jobb i andra halvan, Odyssey nära inpå men jag kände dock aldrig att Origins var för långt.

Geeks Gaming
Medlem

Bra nyheter från Ubisoft för en gångs skull!

Medlem

Ja tack för mindre spel! Kvalitet före kvantitet, superlätt regel. Way för mycket påtvingad grinding i AC och Far Cry serierna.

Medlem

Ett open world spel bör i mitt tycke återanvända både sin karta och karaktärer men Ubisoft senaste spel för dig bara till nya ställen och möter nya karaktärer konstant.
Jämför t.ex. med Witcher 3 där du vid flera tillfällen återvänder till Baronens fästning, Novigrad och Oxenfurt och har flera återseenden med karaktärer du mött tidigare.
Ubisoft spel gör tyvärr inte detta utan du möter en ny väldigt ointressant karaktär vid varje ny stad och du gör 2 quests för personen och sedan ska du tycka synd om hen när den dör efter det... för att sedan bli skickad vidare till nästa stad och frågetecken.
Så jag tror inte det är storleken på dess världar som har varit det största problemet, snarare upplägget på uppdragen och dess enformiga karaktärer.

Medlem

Mitt problem med nyare AC som Origin och Odyssey är inte storleken på världen utan att det tar enormt mycket tid i anspråk att "levla", de äldre spelen hade inte detta där fick man ett uppdrag efter att man hade funnit tillräckligt med information för att kunna genomföra det. I Origin däremot kan man inte komma vidare om man inte nått en viss level och är man bara någon eller några få levels ifrån så gör man skrattretande lite skada på fienden. Det känns mer som ett RPG spel än ett AC spel.

Medlem

Läs snarare;

"Vi har kostnadseffektiviserat Mirage, till stor skillnad mot tidigare alster, varför skapa saker som inte alla ser?? "

Ganska svagt måste jag säga, trodde dom lärt sig sen Odyssey, att BETYDELSEFULLT innehåll är bättre än bara mer innehåll.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Mitt problem med nyare AC som Origin och Odyssey är inte storleken på världen utan att det tar enormt mycket tid i anspråk att "levla", de äldre spelen hade inte detta där fick man ett uppdrag efter att man hade funnit tillräckligt med information för att kunna genomföra det. I Origin däremot kan man inte komma vidare om man inte nått en viss level och är man bara någon eller några få levels ifrån så gör man skrattretande lite skada på fienden. Det känns mer som ett RPG spel än ett AC spel.

Ja införandet av XP förstörde serien. Det har de infört enbart för att kunna sälja dubbel XP dlc. Det passar inte in i storydrivna spel utan bör hållas enbart till multiplayer.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Ja införandet av XP förstörde serien. Det har de infört enbart för att kunna sälja dubbel XP dlc. Det passar inte in i storydrivna spel utan bör hållas enbart till multiplayer.

uhh finns massa bra story drivna spel med xp?

Medlem
Skrivet av Karmak:

uhh finns massa bra story drivna spel med xp?

Det får du tycka om du vill.
Jag tycker inte det spelar jag för story vill jag inte grinda XP.

Det är inget "epic" med att fylla en karta med 400 ikoner och sedan förvänta sig att någon tycker det är kul. Elden Ring gjorde det bättre, märkte inte ut ett sxxt rent ut sagt sedan fick man klura ut allting själv.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Det borde vara mer att spel gör att man kan välja själv. Istället för att släppa spel med diverse expansioner/dlc så borde spel släppas med en kortare story (15-30h) och sen finns valfriheten för dom som vill att spela vidare därifrån, som en inbyggd expansion som lägger till ex antal timmar.

Det bör väl rimligtvis vara i princip samma arbetsbörda som att släppa ett spel som tar 100+ timmar att genomföra. Att släppa diverse dlc och annat går ju alltid att göra ändå så pengarna även kommer in därifrån.

Valhalla t ex kunde dom bantat ner main story till 25-30h . Annars ska den väl ta runt 60h. Dom hade ju kunnat utöka den likaså. Gett spelaren ett val. Spela main story liten, mellan eller stor typ. 30, 60 eller 90h eller nåt.

Skrivet av tisse:

Ett open world spel bör i mitt tycke återanvända både sin karta och karaktärer men Ubisoft senaste spel för dig bara till nya ställen och möter nya karaktärer konstant.
Jämför t.ex. med Witcher 3 där du vid flera tillfällen återvänder till Baronens fästning, Novigrad och Oxenfurt och har flera återseenden med karaktärer du mött tidigare.
Ubisoft spel gör tyvärr inte detta utan du möter en ny väldigt ointressant karaktär vid varje ny stad och du gör 2 quests för personen och sedan ska du tycka synd om hen när den dör efter det... för att sedan bli skickad vidare till nästa stad och frågetecken.
Så jag tror inte det är storleken på dess världar som har varit det största problemet, snarare upplägget på uppdragen och dess enformiga karaktärer.

Precis. Jag känner mig fan ansiktsblind ibland i så stora spel. Glömmer bort hur en del ser ut så jag fattar inte att det va han från början som jag träffade lååångt senare och att jag borde gjort ett annat val


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Valhalla var bland det sämsta jag spelat. Kul i början men fan va tråkigt det blev över tid


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Inaktiv

Gillade både Oddysey och Valhalla. Mer Oddysey.. Så känns som detta spel kanske blir att hoppa över för mig. Spelat de flesta AC spel förutom unity,rogue och syndicate..

Får se vad som händer närmare releasen.

Medlem

Mirage var ju först tänkt som ett DLC vilket lär ha spelat en roll i att det är mindre..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Origins, Oddysey och Valhalla enorma... nja... Det är filmsekvenserna som gör att spelen tar sådan tid att klara. Ifall man skippar alla cutscenes är main storyn inte särskilt jättelång, och jag ser gärna fler open world Assassin's Creed-spel i framtiden. Men det är kul att utvecklarna varierar nu med spel trogna seriens rötter.

Medlem

Less is more , open world är så jävla överskattat. Bra beslut, inte minst för Ubisoft.

Medlem

Jag har sällan imponerats när utvecklare skrytit om att deras uppföljare har x gånger större karta. Ändå gillade jag både origins och Odyssey. Ganska mycket till och med. Efter att de patchades till att köra i 60fps på Xbox så kunde jag inte lägga ner spelen utan spelade bort hela sommaren typ. Lite därför jag inte ens startat valhalla som jag köpt på en av alla reor. Jag gillar spelen men vill inte lägga tiden de tar längre. Så jag tror ändå detta kan vara ett bra drag i slutändan.
För min del hade det lika gärna fått vara 8-9 timmar.

Medlem

Mycket glädjande! Dessa enorma open world spel känns lite som att spela WoW utan andra players.

Första AC var precis lagom längd. Redan 2an var lite för repetitivt för min smak men det var ju så vansinnigt läckert för sin tid. Minns med värme klättrandet i katedralen.

Mirage ska följas!

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Valhalla var bland det sämsta jag spelat. Kul i början men fan va tråkigt det blev över tid

Ja blev romarike skit som de 2 föregående

Medlem

Hoppas på många 100 timmars nerdande,tidsepoken är fasinerande .
Det var innan islam i princip förbjöd vetenskap och Bagdad var ett vetenskapligt center för hela den kända VÄRLDEN.
Odyssey tycker jag var ett av de bästa AC spelen just pga av att det var lite historiskt och att dom lyckades med att väva ihop det som dom gjorde.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

1
Skriv svar