Diskutera - Vilket är Ubisofts bästa spel?

Medlem

Fenyx är det jag haft roligast med iallafall.


signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Medlem

Alltså... det är egentligen inte så många spel jag haft superskoj med. Stabila, men få top tier.

Far Cry 3 + Blood Dragon får väl min röst.
De tog ett stadigt kliv framåt i rpg-liknande mekaniker. Och "emergent gameplay".

När jag körde CP2077 så kände jag tyvärr att jag redan rent mekaniskt gjort mycket tidigare. Inte minst i FC3. Så det har satt sina spår.

Medlem

Rayman Legends!


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Rayman för mig, med southpark som en stark 2:a. Förknippar dock inte ubisoft med hög kvalitet, har helt ärligt inte superkoll på allt dom släppt 😅

någon som ids göra en lista?

Medlem

Ursprungliga Ghost Recon, fantastiskt spel.

Medlem

Assassins creed 2 har en speciell plats i mitt hjärta

Medlem

På senare år Fenyx, det var en riktigt positiv överraskning.

Medlem

Jag har inte synkroniserat kartan ännu så jag kan inte se vilket spel som är bäst.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

För mig är det ingen tvekan.
men, om frågan hade varit vilket spel som Ubisoft äger så hade jag sagt nått av settlers 1-4, men det va inte dem.
Av de som de själva gjort så är det bara ett som gäller.
Rainbow Six: Siege

Jag avskyr pvp spel. framför allt 1v1 eller spel som CoD och battlefield. Det enda som jag har haft kul i tidigare va Action Quake till Q2.

Men i Siege så är det det taktik, samarbete, kommunikation och påhittighet som vinner snarare än att kunna sikta bra.
Inget spel har fått mig så lycklig som om man lyckas med ett Ace eller ännu bätte, vända ett 1v5 läge.
Samt även om man har dött så kan man hjälpa till med kameror.

Totalt överlägsen etta för mig.

Medlem

Jag gillar fenyx och tidigare spel så var rayman hoodlum havoc urkul man kunde hoppas på fler 3d rayman !

Medlem

Svårt att välja men rent spontant så känns det som att The Division 1 och 2 har gett mig mest nöje

Medlem

Far Cry 2 och beyond good and evil. Efter black Flag så har de egentligen inte lyckats skapa något minnesvärt.

Medlem

Assassins Creed 4 Black Flag är nog det spel jag gillat bäst från dem.


signatur

Tack för visat intresse!

Medlem

Gamla rainbow six och ghost recon spel.
Rayman
Finns säkert några man glömt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

KoP
Medlem

Pool of radiance.

Medlem

Far Cry 5 gillar jag skarpt


signatur
Medlem

De första tre Splinter Cell är bland de bästa spel jag någonsin spelat


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Om vi låter allt Ubisoft har tagit i vara med så antar jag att jag säger Diablo (publisher i Europa)🤷‍♂️

World in Conflict: Soviet Assault Tyckte jag var bra


signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, XFX 7900XTX, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus // Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Jag tolkar meningen "Under sina 37 år har det släppt mängder med bra spel" i artikeln som att även spel där de "enbart" är utgivare omfattas.

Samtidigt avslutas det med

Skrivet av Tomas Helenius:

De har gjort många bra spel. Vilket är deras bästa?

Som utgivare har Ubisoft släppt många bra spel. Jag skulle däremot inte räkna dessa som Ubisoftspel. Lika lite som att Total War är ett SEGA spel.

Medlem

Rainbow Six Seige var en överraskning när det kom, inte samma mjölkande evighetskoncept som majoriteten av deras spel. Ganska välgjort på anville-motorn och kul & unikt med de förstörbara miljöerna. Ytterst svårt att tro att det är Ubisoft som ligger bakom det i någorlunda modern tid. Tyvärr har ju det spelet solkats ner totalt av tillägg till den grad att det är en extrem röra som även innehåller supernaturliga element och massa wtf-prylar.

Medlem
Skrivet av ZakAntreaz:

Samtidigt avslutas det med

Som utgivare har Ubisoft släppt många bra spel. Jag skulle däremot inte räkna dessa som Ubisoftspel. Lika lite som att Total War är ett SEGA spel.

Vi får väl helt enkelt fråga artikelförfattaren vad tanken var. Ping @Tomas Helenius


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Child of Light!

Hedersomnämnande: Rayman Legends, Assassin's Creed 2 och Far Cry 3.

Medlem

Splinter cell blacklist och båda the division spelen är underbara

Medlem

Raven Shield var sista spelet jag köpte från UBI, så får väl säga det då. Sen dess har jag röstat med plånboken. Men de gör snygga trailers!

Medlem
Skrivet av Loxus:

Roligt att hur många som helst av spelen nämnda i tråden inte är utvecklade av Ubisoft.

Då ska vi se...
IL-2 Sturmovik är utvecklat av 1C Company. Vissa av spelen är publicerade av Ubisoft, men har inte varit det sen 2006.

Alone in the Dark verkar inte ha nåt alls med Ubisoft att göra? Eller har jag missat nåt? @Mirage

R.U.S.E. är utvecklat av Eugen Systems. R.U.S.E. är det enda spelet från utvecklaren som är publicerat av Ubisoft.

Trackmania var inte Ubisoft från början, men är det numera, sen 2009.

Heroes of Might and Magic blev inte Ubisoft förrän sjätte spelet? Kanske tidigare, trean är det inte iaf.

South Park: Stick of Truth är utvecklat av Obsidian.

The Settlers blev inte Ubisoft förrän efter Settlers IV.

Anno 1800 är utvecklat av Blue Byte som är Ubisoft-ägda sen 2001.

Jag mindes fel, hade för mig Ubi gjorde originalet på 90-talet, men det var Infogrames.


signatur

I drank what?

123
Skriv svar