The Last of Us-serien hyllas även av tittarna och får trailer för kommande avsnitt

Robot
The Last of Us-serien hyllas även av tittarna och får trailer för kommande avsnitt
Medlem

Av läsa ifrån dem som sett hela första säsongen så blir den bättre, ska bli kul se första ikväll när ungarna sover!

Sjukt kul med en serie baserad på spel som för engångskull gör det bra!


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Vet inte om det håller hela vägen (HBO pajade Game of Thrones), men började onekligen bättre än jag förväntat mig. Hade inte tänkt se det alls. Måste erkänna att jag tyckte det var riktigt bra. Det här var nåt annat än när Christophe Gans "som förstod vad Silent Hill handlar om", fick förtroendet att filma spelet.
Speciellt en scen grep tag och kändes på riktigt

Medlem

Alla som jag pratat med, inklusive dem som inte har spelat spelen verkar tycka att det är riktigt bra.
Själv satt man spänt och väntade på att vissa saker från spelen skulle dyka upp.

Jag hade faktiskt inte så höga förhoppningar från början eftersom att jag kände mig lite tveksam till vissa av skådespelarna, men jag tycker att de gör karaktärerna riktigt bra. Sedan så tyckte jag att interaktivt få styra karaktärerna själv skapar en inlevelse som inte film/serier kan uppnå, men det funkade även mycket bra som film/serie.

Skribent
Skrivet av Fearnox:

Alla som jag pratat med, inklusive dem som inte har spelat spelen verkar tycka att det är riktigt bra.
Själv satt man spänt och väntade på att vissa saker från spelen skulle dyka upp.

Jag hade faktiskt inte så höga förhoppningar från början eftersom att jag kände mig lite tveksam till vissa av skådespelarna, men jag tycker att de gör karaktärerna riktigt bra. Sedan så tyckte jag att interaktivt få styra karaktärerna själv skapar en inlevelse som inte film/serier kan uppnå, men det funkade även mycket bra som film/serie.

Jag håller med dig om interaktivitet när det gäller spel, men tycker att Naughty Dogs spel mer är filmer där man kopplar ihop filmscener med spelmoment som mest känns som transportsträcka tills nästa filmsekvens. Jag tycker inte att interaktiviteten där tillför speciellt mycket för just storyn och inlevelsen, På ett sätt var TLOU ett bra spel att göra en serie eller film på då det redan är så filmiskt i grunden.

Med det sagt så tycker jag spelen är bra och jag tycker serien börjat bra.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

har netflix och viaplay, men inte hbo, förstås. attans


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

har netflix och viaplay, men inte hbo, förstås. attans

Det skaffar du givetvis idag

Medlem

3e mars kommer Last of us part 1 på Steam.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Får bli att teckna en månad när alla avsnitt kommit ut.

Medlem

Riktigt bra första avsnitt. Kändes även väldigt påkostat.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Det skaffar du givetvis idag

Nej, @monsterbenke väntar såklart tills serien nästan är släppt och testar en fri månad som han inte förlänger. 😉


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Priapsi:

Nej, @monsterbenke väntar såklart tills serien nästan är släppt och testar en fri månad som han inte förlänger. 😉

Tycker det är bäst att skaffa nu och passa på att se några andra kvalitéserier under The Last of Us-gång

Medlem

Såg första avsnittet igår och det var bra!

Medlem
Skrivet av Thane:

Tycker det är bäst att skaffa nu och passa på att se några andra kvalitéserier under The Last of Us-gång

Sant. Har man inte haft tjänsten tidigare kan man lätt krama ur ett par månader ur den.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Thane:

Tycker det är bäst att skaffa nu och passa på att se några andra kvalitéserier under The Last of Us-gång

Ja Velma bla.

Medlem
Skrivet av Priapsi:

Nej, @monsterbenke väntar såklart tills serien nästan är släppt och testar en fri månad som han inte förlänger. 😉

word <3


signatur

//monster

It's not a lake, it's an ocean

Ett bra första avsnitt, trots höga förväntningar. Ser fram emot fortsättningen, bådar gott.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Ja, då vet vi reda nu att det kommer ett TLOU3, antagligen kommer de byta till andra karaktärer då.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

phi
Medlem

Börjar bra och ska tydligen bli ännu bättre så jag är positiv!

Medlem

Inte spelat spelen, men så fort jag såg Pedro blev jag väldigt nyfiken på serien. Var för övrigt en väldigt bra trailer.


signatur

It´s a me

Medlem

Helt okej första avsnitt men behöver se mer innan man kan rekommendera serien till nära o kära.

Medlem

Snygg filmatisering av the last of us som ett spel > film/serie
6/10

alla tidiga betyg är alldeles för höga, det kommer sjunka

men helt okej absolut

Medlem

Väntar ut tills man kan se alla avsnitt. Otyget att släppa ett i veckan hör hemma i forntiden.

Medlem

Typ bättre än spelet än så länge, mycket imponerad av ep1!

Medlem
Skrivet av fooobar:

Väntar ut tills man kan se alla avsnitt. Otyget att släppa ett i veckan hör hemma i forntiden.

Jo, fast man kan förstå att det är lockande att vara i rampljuset 9 veckor istället för en helg.
Jag brukar dock ofta vänta, men det är ju ändå kul att hålla sig uppdaterad och kunna prata med andra om serier medans dem pågår.

Så jag ser både fördelar och nackdelar, som att jag inte gillar att behöva vänta på vad som ska hända utan hellre plöjer igenom istället om den håller mig fängslad.

Kan Left behind släppas emellan säsonger, bli ett separat avsnitt eller kommer dem skippa det?

Skribent
Skrivet av Fearnox:

Jo, fast man kan förstå att det är lockande att vara i rampljuset 9 veckor istället för en helg.
Jag brukar dock ofta vänta, men det är ju ändå kul att hålla sig uppdaterad och kunna prata med andra om serier medans dem pågår.

Så jag ser både fördelar och nackdelar, som att jag inte gillar att behöva vänta på vad som ska hända utan hellre plöjer igenom istället om den håller mig fängslad.

Kan Left behind släppas emellan säsonger, bli ett separat avsnitt eller kommer dem skippa det?

Jag gillar också och kunna prata om avsnitten med andra och kunna diskutera om vad som kommer härnäst. Detta var en stor grej av GoT för mig och jag tror för många andra också. Undrar om den serien ens slagit så bra om folk inte kunnat ha sina prat om serien i fikarummet på jobbet? Sen är det nice att kunna plöja en serie också...det erkänner jag.

Men det blir så svårt att prata om en serie när alla avsnitt ligger ute för då vet man ju inte hur långt de andra sett och då vågar jag inte ta upp ämnet för att jag kan spoila eller att någon råkar spoila en själv.

Left Behind går nog väva in på något vis i säsongen, men mer troligt är nog att faktiskt skippar den delen tror jag?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Jo, fast man kan förstå att det är lockande att vara i rampljuset 9 veckor istället för en helg.
Jag brukar dock ofta vänta, men det är ju ändå kul att hålla sig uppdaterad och kunna prata med andra om serier medans dem pågår.

Så jag ser både fördelar och nackdelar, som att jag inte gillar att behöva vänta på vad som ska hända utan hellre plöjer igenom istället om den håller mig fängslad.

Kan Left behind släppas emellan säsonger, bli ett separat avsnitt eller kommer dem skippa det?

Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag gillar också och kunna prata om avsnitten med andra och kunna diskutera om vad som kommer härnäst. Detta var en stor grej av GoT för mig och jag tror för många andra också. Undrar om den serien ens slagit så bra om folk inte kunnat ha sina prat om serien i fikarummet på jobbet? Sen är det nice att kunna plöja en serie också...det erkänner jag.

Men det blir så svårt att prata om en serie när alla avsnitt ligger ute för då vet man ju inte hur långt de andra sett och då vågar jag inte ta upp ämnet för att jag kan spoila eller att någon råkar spoila en själv.

Left Behind går nog väva in på något vis i säsongen, men mer troligt är nog att faktiskt skippar den delen tror jag?

Har varit lite glimtar från Left Behind i någon trailer

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag gillar också och kunna prata om avsnitten med andra och kunna diskutera om vad som kommer härnäst. Detta var en stor grej av GoT för mig och jag tror för många andra också. Undrar om den serien ens slagit så bra om folk inte kunnat ha sina prat om serien i fikarummet på jobbet? Sen är det nice att kunna plöja en serie också...det erkänner jag.

Men det blir så svårt att prata om en serie när alla avsnitt ligger ute för då vet man ju inte hur långt de andra sett och då vågar jag inte ta upp ämnet för att jag kan spoila eller att någon råkar spoila en själv.

Left Behind går nog väva in på något vis i säsongen, men mer troligt är nog att faktiskt skippar den delen tror jag?

Googla lite fort nu och det verkar som att det kommer med på något sätt. Storm Reid från Euphoria ska tydligen spela en karaktär som dyker upp där.

Hon var ju superbra i Euphoria i alla fall, om det nu blir så.

Skribent
Skrivet av Fearnox:

Googla lite fort nu och det verkar som att det kommer med på något sätt. Storm Reid från Euphoria ska tydligen spela en karaktär som dyker upp där.

Hon var ju superbra i Euphoria i alla fall, om det nu blir så.

När jag såg första avsnittet så tänkte jag direkt att hon som spelar Joel dotter hade kunnat spela Riley, de är rätt lika varandra.


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av Johan Lorentzon:

Left Behind går nog väva in på något vis i säsongen, men mer troligt är nog att faktiskt skippar den delen tror jag?

Eftersom de själva har bekräftat det, så kan jag också bekräfta att Left Behind är med.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

12
Skriv svar