Ubisoft-anställda uppmanar till strejk, efter "katastrofal" vd-kommentarer

Robot
Ubisoft-anställda uppmanar till strejk, efter "katastrofal" vd-kommentarer

2023 kunde ha börjat bättre för Ubisoft.

#ubisoft


Medlem

Baguetten är bränd!


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Medlem

Det känns som att Yves bör kliva bort från VD-posten (och bolaget) snart. Jag är orolig för både personalens hälsa och att deras spelserier fullkomligt trasar sönder.

Medlem
Medlem

Som vanligt med stora chefer så är det hans förtjänst när allt går bra, och någon annans fel när det går dåligt.

Medlem

Bra att de ställer hårda krav. Ökar chansen att Ubisoft går i konkurs och ger plats åt mer kreativa och spännande spelutvecklare.


signatur

Memento Mori

Medlem

Fyradagarsveckor? Borde sparka hela bunten och anställa folk som vill arbeta.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Fyradagarsveckor? Borde sparka hela bunten och anställa folk som vill arbeta.

Som ett brev på posten. Varannan dag.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Fyradagarsveckor? Borde sparka hela bunten och anställa folk som vill arbeta.

Tror mer det ska ses som ett motargument mot hur UBI-anställda fått jobba med "Crunch" och lååång över 40-timmars arbetsveckor och chefen ändå säger att allt är de anställdas fel, snåla mer, utnyttja de anställda som blir kvar ännu mer. Men visst, franska fackförbund har franska revolutionen kvar i minnet än, är mer stridslystna än de svenska fackförbunden som för många är sedan tillsammans med arbetsgivarna insåg att en lugn arbetsmarknad där man förhandlar hyfsat civiliserat gynnar båda sidorna.
Lite fascinerande t.ex. att vi inte har minimilöner i Sverige. teoretiskt sett kan du betala noll kr i lön, eller en femma i månaden. För både fack och arbetsgivare tycker att det där ska staten ge fan i. Tyvärr blir våra politiker allt kåtare på att lägga sig i och det ska de givetvis ge fan i.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Fyradagarsveckor? Borde sparka hela bunten och anställa folk som vill arbeta.

Nej, sättet som vi arbetar på i dagens samhälle är inte nyttigt.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Tror mer det ska ses som ett motargument mot hur UBI-anställda fått jobba med "Crunch" och lååång över 40-timmars arbetsveckor och chefen ändå säger att allt är de anställdas fel, snåla mer, utnyttja de anställda som blir kvar ännu mer. Men visst, franska fackförbund har franska revolutionen kvar i minnet än, är mer stridslystna än de svenska fackförbunden som för många är sedan tillsammans med arbetsgivarna insåg att en lugn arbetsmarknad där man förhandlar hyfsat civiliserat gynnar båda sidorna.
Lite fascinerande t.ex. att vi inte har minimilöner i Sverige. teoretiskt sett kan du betala noll kr i lön, eller en femma i månaden. För både fack och arbetsgivare tycker att det där ska staten ge fan i. Tyvärr blir våra politiker allt kåtare på att lägga sig i och det ska de givetvis ge fan i.

Flera av våra stora fackförbund är mer politiserade än någonsin och sysslar med allt annat än att representera alla sina medlemmar mot arbetsgivaren, så inte mycket att skryta med nuförtiden.

Ubisoft är illa ute, det vet han och de ser han / dom på siffrorna. "AssCreed Mirage" kommer inte bli den kassako som dom letar efter, och FarCry-konceptet och Wildlands-konceptet är folk trötta på sedan länge. PTW-loot som det nedlagda BR-spelet måste också ha kostat mycket, för att inte säga Skull & Bones.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Tror mer det ska ses som ett motargument mot hur UBI-anställda fått jobba med "Crunch" och lååång över 40-timmars arbetsveckor och chefen ändå säger att allt är de anställdas fel, snåla mer, utnyttja de anställda som blir kvar ännu mer. Men visst, franska fackförbund har franska revolutionen kvar i minnet än, är mer stridslystna än de svenska fackförbunden som för många är sedan tillsammans med arbetsgivarna insåg att en lugn arbetsmarknad där man förhandlar hyfsat civiliserat gynnar båda sidorna.
Lite fascinerande t.ex. att vi inte har minimilöner i Sverige. teoretiskt sett kan du betala noll kr i lön, eller en femma i månaden. För både fack och arbetsgivare tycker att det där ska staten ge fan i. Tyvärr blir våra politiker allt kåtare på att lägga sig i och det ska de givetvis ge fan i.

Ptja om man ser till hur mycket företagen och ägarna har ökat vinsterna dom senaste decennierna jämfört mot dom anställdas löner så har det gynnat en sida betydligt mer.
Sedan är det givetvis en balansgång då det skall löna sig att driva/starta företag men jag tycker personligen att det har blivit ganska skevt och det ser inte ut som det kommer att vända.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem

Wow, så ubisofts lösning på att de går i förlust är att cancellera spel.
Lite som ett bageri som slutar baka för att spara pengar

Kanske.... hmm... pfft... släppa några bra titlar? i dunno... våga något nytt, sluta lev på gammalt skrot om och om och om igen.

Skrivet av kebbe:

Fyradagarsveckor? Borde sparka hela bunten och anställa folk som vill arbeta.

Det är nog 10 år sedan nu Frankrike i stort gick över till 4-dagars veckor.
Tänk om andra länder gjorde något lika fantastiskt.

Många företag har fått ökad vinst trots lägre arbetstid. Arbetare är gladare och har mer fritid och producerar mer.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Fyradagarsveckor? Borde sparka hela bunten och anställa folk som vill arbeta.

Aldrig någonsin har vi producerat så mycket som vi gör idag för ägarklassen, och så kommer ni workaholics utan liv och ska försöka förstöra för alla andra.

Medlem

katastrofal" vd-kommentarer en länk til det

Inaktiv

Man ska akta sig när fransmännen blir sura.

Medlem

Om man jobbar över på en 4 dagarsvecka, blir det en normal arbetsvecka då?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Fyradagarsveckor? Borde sparka hela bunten och anställa folk som vill arbeta.

Får jag numret till din chef är du snäll. Jag ska be honom salta piskan, då han har en anställd som uppenbarligen har lite mer att ge, för mindre lön.

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Tror mer det ska ses som ett motargument mot hur UBI-anställda fått jobba med "Crunch" och lååång över 40-timmars arbetsveckor och chefen ändå säger att allt är de anställdas fel, snåla mer, utnyttja de anställda som blir kvar ännu mer. Men visst, franska fackförbund har franska revolutionen kvar i minnet än, är mer stridslystna än de svenska fackförbunden som för många är sedan tillsammans med arbetsgivarna insåg att en lugn arbetsmarknad där man förhandlar hyfsat civiliserat gynnar båda sidorna.
Lite fascinerande t.ex. att vi inte har minimilöner i Sverige. teoretiskt sett kan du betala noll kr i lön, eller en femma i månaden. För både fack och arbetsgivare tycker att det där ska staten ge fan i. Tyvärr blir våra politiker allt kåtare på att lägga sig i och det ska de givetvis ge fan i.

Vilka fackförbund är för minimilöner? Du kanske tänker på näringslivet? Den enda som "ska ge fan i" något är de som försöker utnyttja folk i ekonomiskt trångmål till slavlöner.

Avstängd
Skrivet av TwiZtah:

Aldrig någonsin har vi producerat så mycket som vi gör idag för ägarklassen, och så kommer ni workaholics utan liv och ska försöka förstöra för alla andra.

Snarare ni latmaskar och snöflingor som ständigt klagar om "crunch" som förstör för alla oss andra som vill skapa bra produkter.

Medlem

gjorde nyligen ett frilansjobb för ubisoft och kan lugnt säga att det är den krångligaste, mest bångstyriga klienten jag nånsin haft att göra med. tror det var sammalagt 9 personer som skulle gå igenom allt varje gång jag skickade nåt nytt eller uppdaterade nåt. alla skulle ha en input, alla kom med egna idéer och förslag på ändringar, ofta som gick rakt emot kollegors förslag. 6 underskrifter på kontraktet för ett relativt litet jobb. finansavdelningen när jag skulle fakturera var som att handskas med ett gäng fulla byråkrater som konstant drog ut på tiden, bad om ursäkt, krävde flera olika typer av dokument med identiskt info som jag redan försett dom med i tidigare dokument och generellt bristfällig kommunikation.

jag har jobbat med en hel del stora och små utgivare/utvecklare, men ubisoft tar utan tvekan det stora lallarpriset. om min upplevelse öht visar på hur effektivt ubisoft fungerar i övrigt så är jag inte det minsta förvånad över att det börjar balla ur.

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Tror mer det ska ses som ett motargument mot hur UBI-anställda fått jobba med "Crunch" och lååång över 40-timmars arbetsveckor och chefen ändå säger att allt är de anställdas fel, snåla mer, utnyttja de anställda som blir kvar ännu mer. Men visst, franska fackförbund har franska revolutionen kvar i minnet än, är mer stridslystna än de svenska fackförbunden som för många är sedan tillsammans med arbetsgivarna insåg att en lugn arbetsmarknad där man förhandlar hyfsat civiliserat gynnar båda sidorna.
Lite fascinerande t.ex. att vi inte har minimilöner i Sverige. teoretiskt sett kan du betala noll kr i lön, eller en femma i månaden. För både fack och arbetsgivare tycker att det där ska staten ge fan i. Tyvärr blir våra politiker allt kåtare på att lägga sig i och det ska de givetvis ge fan i.

Har företaget över X anställda är det väl lag på att ansluta sig till kollektivavtal som alla har minimilön eller nåt sånt

eld
Medlem
Skrivet av Ballando:

Snarare ni latmaskar och snöflingor som ständigt klagar om "crunch" som förstör för alla oss andra som vill skapa bra produkter.

Crunch förstör spel och spelstudios.

Medlem
Skrivet av Ballando:

Snarare ni latmaskar och snöflingor som ständigt klagar om "crunch" som förstör för alla oss andra som vill skapa bra produkter.

Du vet inte någonting om någonting.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av aholman:

Har företaget över X anställda är det väl lag på att ansluta sig till kollektivavtal som alla har minimilön eller nåt sånt

Nej, inte i Sverige iallafall. Finns ingen lagkrav att ha kollektivavtal.

Skrivet av Ballando:

Snarare ni latmaskar och snöflingor som ständigt klagar om "crunch" som förstör för alla oss andra som vill skapa bra produkter.

Kan du inte skapa en bra produkt under ordinarie arbetstimmar så är du kass.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Tror ni 4 dagars veckor skulle funka igen Sverige? För många blir det nog bara en dag till att dricka alkohol på.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av eld:

Crunch förstör spel och spelstudios.

Har en vän på ett svenskt bolag i Malmö som tänker annorlunda, han tänkte att crunch var något som var charmen, alla jobbade mot ett gemensamt mål och gjorde allt för att hinna med det… sen kan jag nog tänka mig att han är ganska ensam om att känna så 😂


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem
Skrivet av Issue:

Har en vän på ett svenskt bolag i Malmö som tänker annorlunda, han tänkte att crunch var något som var charmen, alla jobbade mot ett gemensamt mål och gjorde allt för att hinna med det… sen kan jag nog tänka mig att han är ganska ensam om att känna så 😂

Ung/ny i branschen och/eller har inte en familj som för tredje lördagen i rad önskar att pappa var hemma och såg på film? Bara frågar, för det var exakt så jag var när jag var ny. Crunch var spännande, och man fick ju "gratis" mat, så mycket läskeblask man kunde pressa i sig, och man hade ju inte så mycket annat för sig som ung och singel. Det blev tröttsamt väldigt fort.

12
Skriv svar