Steamworld Build är en ny stadsbyggare ovan och under jord

Robot
Steamworld Build är en ny stadsbyggare ovan och under jord
ELF
Medlem

Tyckte det var riktigt skoj. Kändes avslappnat och trevligt.
Kommer skaffa det någon gång när det är släppt.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Redaktör
Ponny

In Steamworld we trust. ⛏️


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Såg grymt ut! Rätt mycket dungeonkeeper under marken

Medlem

Så rätt mysigt ut!


signatur

no remorse

Medlem
Skrivet av boneless:

Såg grymt ut! Rätt mycket dungeonkeeper under marken

Tänkte samma sak. Det släpps för få spel som går ut på att skapa gruvor i marken på det här sättet.

För övrigt tycker jag att det är kul att dom skapar spel från en hel del olika genrer men att alla utspelar sig i samma spelvärld.


signatur

PSN: OAKTHYR

Chefredaktör

Åhå, det här såg ju riktigt trevligt ut! KUL!

Gen
Medlem

Såg trevligt ut men hade hoppats mer på en uppföljare av Dig.

Medlem

RRRRRemfabrik!

Spelet såg riktigt nice ut, påminner om något jag spelat men minns inte vilket. (Förutom under marken där det definitivt var Dungeon Keeper )


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skribent

Ser ju tok-mysigt ut!
Thundeful har verkligen lyckats skapa ett universum som bevisligen håller för otaliga koncept och spelstilar. Hoppas att dom vågar sig på ytterligare världsbyggande med andra premisser än ång-robotar i framtiden!

Medlem

Älskar de tidigare steamworld spelen och älskar stadsbyggare så det här ser man ju fram emot!

Medlem

Pepp!
Gillade Dig spelen, så detta kanske kan vara nått i samma stil!


signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | Xbox SX | RetroPie| One+ CE | Amiga 500 |

Medlem

Waagh!

Bara älskar deras lekfullhet, definitivt Dungeon Keeper flört i underjorden.

Nu hoppas jag bara innerligt att de gör någon roliga interaktion spelare emellan med tåget t.ex.

Ser fram emot släppet, i Steamworld-universumet är Heist favoriten än så länge..

Tänk om.. ..de väver ihop säcken till slut och släpper Steamworld i MMO-format.

Medlem

Spelade demot på PC nu och gillade det skarpt men skulle hellre vilja spela det på mitt PS5. Hur väl tror ni spelet funkar med handkontroll?

1
Skriv svar