Remaken (remastern?) Pharaoh: A New Era släpps 15 februari

Robot
Remaken (remastern?) Pharaoh: A New Era släpps 15 februari

Men är den verkligen snyggare än originalet?

#Pharaoh-a-new-era, #Triskell-interactive


Medlem

Alltså, det vi ser här är ett sk. "Lex Homm3", där det helt enkelt är bättre att spela HDmodden av originalet än remastern, eftersom den senare är fulare.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Redaktör
Ponny

Fick en timme med det på Gamescom. Är inte hundra såld på den nya grafiska stilen, men hade skoj.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Talar dem svenska?

Medlem

fan va härligt, älskade originalet och har väntat i vad som känns som en livstid på denna. synd att det inte är en regelrätt uppföljare bara däremot. dags att bygga pyramider igen!


signatur

//monster

Skribent

Spelade bara Farao lite grann, men la många timmar på Ceasar.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Det är om att de bara kört originalet genom ett cel-shadingfilter så att det ser tecknat ut nu. Jag föredrog den ursprungliga semi-realistiska grafik ungefär som i Age of Empires 2.

En meningslös remaster och missed opportunity.


signatur

Memento Mori

Backloggens befriare

Så sjukt taggad!
Ja, jag föredrar också det gamla, men efter att ha spelat Caesar III och Zeus med de hemmabygda HD-moddarna ska det bli skönt att slippa med Pharaoh! Även om de var jäkligt bra så fanns det lite buggar och sådär, speciellt i Zeus.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Tror inte att jag har spelat originalet, men däremot Immortal Cities: Children of the Nile som var ett grymt kul spel.
Det finns även att annat stadsbyggare med Egyptiskt tema (Builders of Egypt), men mycket frågetecken kring det spelet gällande om det ens kommer att komma till release.


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Medlem

Grafiken är helt okej, det som förstör är dock karaktärsdesignen som ser ut som dessa horribla telefonspelsreklamen som finns överallt


signatur

Everyday I worry all day

Medlem

Spelade originalet för ett par månader sen, ja det är snyggare... Funkar antagligen bättre på moderna burkar med, hade rätt mycket strul med upplösning för att kunna spela


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

1
Skriv svar