Rykten! Far Cry 7 + Far Cry-multiplayer släpps 2025, tar oss till Alaska?

Robot
Rykten! Far Cry 7 + Far Cry-multiplayer släpps 2025, tar oss till Alaska?
Skribent

Ja nu blev jag taggad!
Tillbaka till staterna, settingen i Far Cry 5 var toppen!

Redaktör
Ponny
Skrivet av Jonas Vågström:

Ja nu blev jag taggad!
Tillbaka till staterna, settingen i Far Cry 5 var toppen!

Håller med! Femmans setting med Montana ger mig pirr.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Det ska till ett par jävla bra förändringar för denna serie för att jag ska köpa en ny titel.
Alla spel har verkligen varit mellanmjölk delux. FC5 smakade dock ganska bra men den var nog väldigt kall samtidigt som jag var törstig.

Medlem

Tröttnade på FC ett par spel bak men Alaska fick mig att skina upp. Bara traska runt där i bra grafik gör mig intresserad.

Medlem

Samma settings som i femman är inte fel per se, men känns för tidigt (trots utvecklingstiden) och undrar om det kan bli för likt. Men det har sagts förut och det kan bli bra ändå.

Jag hade hellre sett ett FC i centrala afrika så att man kan ha flera miljöer. Flyga över öknen, hoppa ut i en glider och glida in över savannen för att landa innan djungeln där man döljs väl av fienden men möts av andra faror.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Quake-konnässsör

Tycker jag har blivit med och mer besviken på Far Cry 3 sedan, spelet i sig har fungerat sämre i co.op. För mig så skulle man kunna lägga ner, och utveckla Far Cry till något nytt än vad det är på väg till idag. Men det är Ubisoft vi pratar om och spelet kommer förmodligen inte göra drastiska ändringar på en lång framtid.

Men roligt att många andra verkar tycka om det, men jag står nog över de kommande Far Cry spelen på ett tag.

Medlem
Skrivet av conthox:

Samma settings som i femman är inte fel per se, men känns för tidigt (trots utvecklingstiden) och undrar om det kan bli för likt. Men det har sagts förut och det kan bli bra ändå.

Jag hade hellre sett ett FC i centrala afrika så att man kan ha flera miljöer. Flyga över öknen, hoppa ut i en glider och glida in över savannen för att landa innan djungeln där man döljs väl av fienden men möts av andra faror.

Australien skulle kunna vara ett alternativ.
Dyka i stora barriärrevet och ha boxningsmatcher med kängurur. =P
Afrika har vi ju varit i även om det var ett tag sedan.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem
Skrivet av Barak:

Australien skulle kunna vara ett alternativ.
Dyka i stora barriärrevet och ha boxningsmatcher med kängurur. =P

Ja absolut, även om det inte har skogar och djungler så.

Skrivet av Barak:

Afrika har vi ju varit i även om det var ett tag sedan.

Jag spelade inte de första spelen som var ganska länge sedan nu, dessutom så har tekniken och gameplay osv ändrats så mycket sedan dess. Så för min del hade jag hellre valt afrika än australien.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Hoppas de tonar ner flamsigheten lite, känns som att det blivit för mycket av det de senaste utgåvorna. Iaf för min smak!


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem
Skrivet av beersgarden:

Hoppas de tonar ner flamsigheten lite, känns som att det blivit för mycket av det de senaste utgåvorna. Iaf för min smak!

Verkligen. FC5 låg precis på gränsen i det avseendet, men sexan blev ju bara tramsigt i hur det försökte vara så lättsamt. Samtidigt som de slängde in en massa allvar som de inte alls lyckades väva ihop.

FC6 den största besvikelsen för mig hittills, i en spelserie som jag tycker får för mycket skit av ”coolt att hata Ubisoft”-eliten.

Medlem

FC4 var spelet som fick tillbaks mig till tvspel i vuxen ålder. Men ska jag spela ett till FC behövs stora förändringar. Det är så mycket kvantitet utan någon som helst kvalitet på dessa spel. Gör kartan mindre och mer innehållsrik istället.

fp
Medlem

Alaska låter coolt, att spela som Greta/Greg och hjälpa lokalbefolkningen att slåss mot stort elakt oljeföretag med en genom rutten VD och hans söner.

Avstängd

Hoppas co-op blir bättre nån gång

Medlem

Allt Far Cry känns ljummet efter sexan. Om dom återgår till det skilltree uppgraderingssystem till vapen som fanns i del 5 blir det hett dock. Femman är det enda Far Cry jag verkligen gillat, skulle inte ha något emot ett i princip likadant men i annan setting. Sexan var ju typ likadant, fast det mesta var lite sämre.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem
Skrivet av conthox:

Ja absolut, även om det inte har skogar och djungler så.

Jag spelade inte de första spelen som var ganska länge sedan nu, dessutom så har tekniken och gameplay osv ändrats så mycket sedan dess. Så för min del hade jag hellre valt afrika än australien.

De har skogar och djungler...


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Avstängd

Tröttnat på spelen och deras pk-cringiga karaktärer.

Medlem
Skrivet av Barak:

De har skogar och djungler...

Hmm, jag var tvungen att kolla upp det och du har rätt. Det är något man knappt hör talas om dock. Alla naturprogram handlar om reven och öknarna... Aja, jag tror fortfarande mer på afrika som skådeplats.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Hmm, jag var tvungen att kolla upp det och du har rätt. Det är något man knappt hör talas om dock. Alla naturprogram handlar om reven och öknarna... Aja, jag tror fortfarande mer på afrika som skådeplats.

Ptja det mesta av landet är en öken så det kanske inte är så konstigt att den ofta visas. =P
Det är primärt östkusten som är grön och till viss del nordkusten.

Så länge det inte blir för mycket torftig savann bara.
Jag tyckte det var lite för mycket av den varan i Far Cry 2.
Gult gräs så långt ögat kunde nå.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Fragtjuv

Jag hade riktigt kul med femman och staterna fungerade perfekt som miljö att röra sig i. Jag har inte testat än men planerar att göra det. Jag kör ju hinna innan sjunde spelet kommer i alla fall!


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

1
Skriv svar