Fusken till Goldeneye 007 funkar inte på Xbox

Robot
Fusken till Goldeneye 007 funkar inte på Xbox
Medlem

Fuskkoder ska inte finnas nu för tiden. Nintendo gör fel. Fuskkoder ska kosta in game valuta, det är 2023, låt oss inte ha kul gratis.

Medlem

Finns det fuskkoder i nya spel?

Medlem
Skrivet av Håkan:

Finns det fuskkoder i nya spel?

Kallas ”DLC” idag.

Medlem

Fuskoder för att låsa upp banor, det var mer än jag visste. Trodde det var mer för oändligt med ammo, alla vapen eller dylikt.
Kasst att man missar banor om man inte kan låsa upp med fusk.

Annars känns det som fusk-koder mer var som ett dåtidens New Game+. Förlänga livslängden på spelen när folk inte hade
lika mycket att välja på. Nu har man så många spel att välja på.

Fragtjuv
Skrivet av Tiggaren:

Fuskoder för att låsa upp banor, det var mer än jag visste. Trodde det var mer för oändligt med ammo, alla vapen eller dylikt.
Kasst att man missar banor om man inte kan låsa upp med fusk.

Annars känns det som fusk-koder mer var som ett dåtidens New Game+. Förlänga livslängden på spelen när folk inte hade
lika mycket att välja på. Nu har man så många spel att välja på.

Jag vill minnas att man även kan låsa upp två banor ifall man klarar spelet på den svåraste svårighetsgraden.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Skribent
Skrivet av Tiggaren:

Fuskoder för att låsa upp banor, det var mer än jag visste. Trodde det var mer för oändligt med ammo, alla vapen eller dylikt.
Kasst att man missar banor om man inte kan låsa upp med fusk.

Annars känns det som fusk-koder mer var som ett dåtidens New Game+. Förlänga livslängden på spelen när folk inte hade
lika mycket att välja på. Nu har man så många spel att välja på.

Du låste även upp dem genom att köra på svårhetsgraden "007".


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Du låste även upp dem genom att köra på svårhetsgraden "007".

Man var inte en äkta Gamer om man inte låst upp allt! Minns speedruns från andra banan Facility och den senare Train med nostalgi och en hel del frustration hehe

Medlem
Skrivet av joelthor100:

Jag vill minnas att man även kan låsa upp två banor ifall man klarar spelet på den svåraste svårighetsgraden.

Skrivet av Johan Lorentzon:

Du låste även upp dem genom att köra på svårhetsgraden "007".

Jaha dåså, då är det inte mer än rätt att man ska få kämpa lite för extra banor
Hade själv spelet på N64:an men var väl ingen hejare på det kanske. Tror inte jag klara på svåraste men kan ha fel. Det var ett par år sedan!

Inaktiv

Körde lite innan, en trevlig liten färd nerför minnesfilen. Men det är sjukt hur man har en bild av att det var så snyggt när man spelade det i tonåren.

Avstängd

Vampire Survivors har väl också fuskkoder som låser upp ny gubbe eller nåt?

Medlem

Typiskt Xbox/Microsoft att sakna all form av humor

Medlem

Kommer jag ihåg fel eller har de tagit bort blodet? Vill minnas att det blev röda "märken" på kroppen där skotten träffade?

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

Man var inte en äkta Gamer om man inte låst upp allt! Minns speedruns från andra banan Facility och den senare Train med nostalgi och en hel del frustration hehe

Det var ju en bra del av tjusningen med Goldeneye, att ge sig på speedruns för att få dubbla vapen och annat skoj. Älskade det och minns nog Train och Facility bäst. Härligaste ruset fick man ju när man klarat en bana och bläddrade fram i mappen för att se om den röda texten syntes och om ljudet spelades upp som bekräftade att man klarat under den utsatta tiden. <3

Inaktiv
Skrivet av PixelGamer:

Typiskt Xbox/Microsoft att sakna all form av humor

Haha, fan vilket trist kommentar. Det är för att en del achievements hade gått att låsa upp med koderna isåfall. Sen, ska man fuska sig igenom spel...?

Medlem

När de väl släpper spelet på nytt efter 26 år så är det sämre än en emulerad version av Goldeneye på alla sätt, bra gjort av dem.

Skribent
Skrivet av Tiggaren:

Jaha dåså, då är det inte mer än rätt att man ska få kämpa lite för extra banor
Hade själv spelet på N64:an men var väl ingen hejare på det kanske. Tror inte jag klara på svåraste men kan ha fel. Det var ett par år sedan!

Bästa med svårhetsgraderna i Goldeneye var att de la till fler objectives i uppdragen istället för att göra fiender till snipers och ge dem mer hälsa.

Fattar inte att fler spel inte tagit efter detta sätt att justera svårhetsgrader.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av anon_332944:

Haha, fan vilket trist kommentar. Det är för att en del achievements hade gått att låsa upp med koderna isåfall. Sen, ska man fuska sig igenom spel...?

Det hade ju knappast varit en ansträngning att lägga mindre fokus på achievements i en titel som denna. Jag tycker snarare detta är en förlust för att man valt att värdera achievements över fuskkoderna. Ifall fuskkoder gör spelet roligare än achievements så är fuskkoderna mer värda än achievements. Jag minns att det var fallet för mig och många andra i alla fall.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Skribent
Skrivet av Fr0gg0.:

När de väl släpper spelet på nytt efter 26 år så är det sämre än en emulerad version av Goldeneye på alla sätt, bra gjort av dem.

Xbox-versionen tycker jag funkar riktigt bra. Men på Switch...kontrollerna är ju anpassade efter N64-handkontrollen och går inte ändra vilket gör att analoga spakarna är helt bakvända gentemot vanliga FPS. (eller är jag helt dum i skallen och missat vart man ändrar?).


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Xbox-versionen tycker jag funkar riktigt bra. Men på Switch...kontrollerna är ju anpassade efter N64-handkontrollen och går inte ändra vilket gör att analoga spakarna är helt bakvända gentemot vanliga FPS. (eller är jag helt dum i skallen och missat vart man ändrar?).

Det går att ändra. Såg någon jobbig youtube där dom pratade om det. Kul dock är att originalet stödde två analoga spakar, men man behövde två kontroller och det var omöjligt att komma åt några knappar


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Skribent
Skrivet av FejkFejksson:

Det går att ändra. Såg någon jobbig youtube där dom pratade om det. Kul dock är att originalet stödde två analoga spakar, men man behövde två kontroller och det var omöjligt att komma åt några knappar

Vänta vad säger du? Stödde originalet två analoga? Menar du att man kunde spela med två handkontroller eller vad? XD


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Najkan:

Fuskkoder ska inte finnas nu för tiden. Nintendo gör fel. Fuskkoder ska kosta in game valuta, det är 2023, låt oss inte ha kul gratis.

Den var torr som Sahara.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Vänta vad säger du? Stödde originalet två analoga? Menar du att man kunde spela med två handkontroller eller vad? XD

Japp. Control style 1:1,2,3,4 var en kontroll, sen fanns det 2:1,2,3,4 eller hur många det var som var för dual stick. Minns att det krävdes långa tummar för allt man lätt nådde var ju dom z-knapparna.
Fanns även i perfect dark


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Skribent
Skrivet av FejkFejksson:

Japp. Control style 1:1,2,3,4 var en kontroll, sen fanns det 2:1,2,3,4 eller hur många det var som var för dual stick. Minns att det krävdes långa tummar för allt man lätt nådde var ju dom z-knapparna.
Fanns även i perfect dark

https://i0.wp.com/techstomper.com/wp-content/uploads/2021/04/...

haha, det här är ju fan briljant. Jag trodde tanken på att ha dubbla analoga till FPS kom långt senare, men RARE var alltså väldigt tidigt på tåget? Detta var väl Innan det ens fanns handkontroller med två analoga?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Alla vettiga människor spelade väl med kontrollinställning på Solitaire hoppas jag dvs man siktade med spaken och gick med knapparna

Medlem

Xbox-versionen verkar tagit bort dimman också...?

Skrivet av Majorkraft:

Alla vettiga människor spelade väl med kontrollinställning på Solitaire hoppas jag dvs man siktade med spaken och gick med knapparna

Nej, man både siktar och går med spaken ju, och strafe:ar med knapparna

Medlem

Bara gamla vanliga rom-filen i en sunkig emulator. Tragisk release. Då kan man ju lika gärna spela det i en vettig emulator med 60 fps-patch och andra förbättringar.

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

Fuskoder för att låsa upp banor, det var mer än jag visste. Trodde det var mer för oändligt med ammo, alla vapen eller dylikt.
Kasst att man missar banor om man inte kan låsa upp med fusk.

Annars känns det som fusk-koder mer var som ett dåtidens New Game+. Förlänga livslängden på spelen när folk inte hade
lika mycket att välja på. Nu har man så många spel att välja på.

Fanns även koder som gjorde att grafiken såg tecknad ut.

Sen gick det göra en viss kombination när du tog sniper-rifle i första banan som gjorde att den såg ut som en pensel. 🤪

Medlem

Spelade precis igenom första uppdraget på xbox. Det blir ju klart lättare när man kan sikta som en riktig människa... På n64 var det största problemet det där med siktet och att man missade så mkt. Nu sprang jag runt på med snipern och tog mig igenom rätt enkelt. Men det är rätt oförlåtande, råkar man göra fel är det bara köra om hela uppdraget.

Dock en najs port med full skärm, bra kontroller och skönt med upplösningen osv.

Kontot avslutas

Det konstiga är att det är lättare för mig att slå in fusken när jag spelar original på min N64 än vad det är på Switch.
När jag spelat på Switch så har jag inte lyckats slå in ett enda fusk när jag spelat på banorna.

Undrar om det kan bero på att det är den amerikanska versionen på Switch?


signatur

ゼルダの城

12
Skriv svar