PS Plus Collection skrotas i maj - glöm inte att klicka hem spelen

Robot
PS Plus Collection skrotas i maj - glöm inte att klicka hem spelen

Du behöver dock ha en aktiv prenumeration för att kunna fortsätta spela.

#nyhetstips


Medlem

Löjligt bra deal, förvånad att den höll så länge ändå.

Medlem

Har alla bra spelen på skiva så berör inte mig det minsta att de skrotar det där. Spelen fortsätter bli mina i bokhyllan utan PS+.

Medlem

Jag vet att Crash Bandicoot är multiplattform nuförtiden, men det är en grundläggande del av PlayStations DNA och en jäkligt välgjord remake. Så jag säger Crash.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Days Gone är ett måste att spela igenom, bra spel och håller fortfarande bra grafikmässigt på PS5an.

Rekommenderar även Detroit.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Så om jag avslutar min prenumeration är spelen borta även om jag börjar prenumerera igen senare?

Gen
Medlem

Många spel i listan som är helt otroliga. Klicka hem för fan!

Medlem
Skrivet av Crank:

Days Gone är ett måste att spela igenom, bra spel och håller fortfarande bra grafikmässigt på PS5an.

Rekommenderar även Detroit.

Days Gone var ett av få spel i den samlingen som jag inte hade spelat redan. Minns att jag motvilligt installerade skiten och det slutade med 48h spelade. Spelet är långt ifrån perfekt men det har mycket hjärta. Alla som har möjligheten borde testa det.

Skrivet av RoxonMicke:

Så om jag avslutar min prenumeration är spelen borta även om jag börjar prenumerera igen senare?

Spelen finns kvar så länge du lägger till dessa i din samling innan sista datumet. Det ska funka precis som alla andra PS+ spel man får på basnivån.

Medlem

Det var bara Infamous Second Son i listan som jag ville ha och inte spelat än. Spela igenom när jag fick ps5an

Men många bra spel i listan för nya ps5 användare

Medlem

Tråkigt. Tänkte vänta med PS5 tills nya modellen släpps, så lär gå miste om det här.

Skrivet av RoxonMicke:

Så om jag avslutar min prenumeration är spelen borta även om jag börjar prenumerera igen senare?

Nej, så länge du har lagt dom i ditt bibliotek så finns dom tillgängliga om du har en aktiv prenumeration. Har en massa Plus-spel i mitt bibliotek som är låsta för tillfället.

Medlem
Skrivet av RoxonMicke:

Så om jag avslutar min prenumeration är spelen borta även om jag börjar prenumerera igen senare?

Detta var min oro också när jag läste artikeln. Det gick lätt att tolka det så.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Påskmust:

Nej, så länge du har lagt dom i ditt bibliotek så finns dom tillgängliga om du har en aktiv prenumeration. Har en massa Plus-spel i mitt bibliotek som är låsta för tillfället.

Bra förtydligande. Har uppdaterat texten också!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av strangelove:

Days Gone var ett av få spel i den samlingen som jag inte hade spelat redan. Minns att jag motvilligt installerade skiten och det slutade med 48h spelade. Spelet är långt ifrån perfekt men det har mycket hjärta. Alla som har möjligheten borde testa det.

Spelen finns kvar så länge du lägger till dessa i din samling innan sista datumet. Det ska funka precis som alla andra PS+ spel man får på basnivån.

Skrivet av Påskmust:

Tråkigt. Tänkte vänta med PS5 tills nya modellen släpps, så lär gå miste om det här.

Nej, så länge du har lagt dom i ditt bibliotek så finns dom tillgängliga om du har en aktiv prenumeration. Har en massa Plus-spel i mitt bibliotek som är låsta för tillfället.

Okej, tack för förtydligandet

Ambassadör
Xbox

Shit, blir till att skaffa Plus en månad och claima lite spel då.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Crank:

Days Gone är ett måste att spela igenom, bra spel och håller fortfarande bra grafikmässigt på PS5an.

Rekommenderar även Detroit.

Håller med. Days Gone är helt jävla underbart.


signatur

I drank what?

Medlem

Måste man ha ett ps5 för att få denna deal, eller kan jag ta ner dessa spel på ps4:an innan jag köpt en ps5:a? Planerar att köpa en ps5:a, men tänkte vänta ett tag till

Medlem
Skrivet av Sickan90:

Måste man ha ett ps5 för att få denna deal, eller kan jag ta ner dessa spel på ps4:an innan jag köpt en ps5:a? Planerar att köpa en ps5:a, men tänkte vänta ett tag till

Tror du måste ha en PS5, men om du känner någon med en PS5 så kan du logga in på deras konsol och lägga till alla på ditt konto, så finns de där när du själv köper en.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Vad innebär att claima här? Måste jag ladda ner spelet eller vad? Det är ju inrte som med månadens spel där man kan lägga till det i sitt bibliotek.

Medlem

Förr fanns de i en egen grupp, men nu verkar de bara finnas inslängda i "samling" i största allmänhet så att det är piss-svårt att veta vilka spel det egentligen handlar om. Tror jag har "klickat hem" de flesta, men j-igt irriterande. Fick köra en flodvåg av meningslösa nerladdningar (och avbryta dem direkt) för att "registrera" en massa spel om och ifall de kaaanske tillhörde samlingen & inte PS+ extra, för inte går det att bara "klicka till" dem. Tur det finns ställen som listar vad som ingår i samlingen.

Likadant med deras reor "Nu har vi lagt till fler spel i rean, men vi tänker inte berätta vilka utan du får gå igenom alla 500 titlar - där 470 är rent skräp - en gång till, ha ha". Sony/Playstation har gått från en lyckad lansering av PS4 som var "mer modern" än sin konkurrent, till att vara den här generationens mest konservativa, irriterande "morfar" som ständigt hittar nya sätt att irritera en på även om man tycker väldigt mycket om gubbj-eln (och mormor gör fortfarande jäkligt bra exklusiva chokladmuffins).

1
Skriv svar