122 miljoner! Nu går Switch förbi Playstation 4 och Game Boy

Robot
122 miljoner! Nu går Switch förbi Playstation 4 och Game Boy

Mario Kart 8 Deluxe passerar 50 miljoner.

#nintendo, #switch


Qus
Medlem

Det trodde jag aldrig när jag köpte Switch runt releasen att den skulle komma upp i dessa siffror. Riktigt bra jobbat Nintendo. Men ge oss fler Mario och Zelda spel också tack.

Medlem
Redaktör

Över 50 miljoner Mario Kart 8 är helt galet. Ponera att varje sålt spel har kostat 500 kr, då har det dragit in omkring 25 miljarder kronor. Man vågar nog anta att kostnaden för utveckling och marknadsföring varit något mindre.


signatur
Medlem

Helt otroligt. Hatten av till Nintendo.

Medlem

Välförtjänt :)!

Medlem

Intressant att åtta av de i topp tio av de mest sålda är gjorda på 2000 talet. Av någon lustig anledning trodde jag även att nintendo var mer dominerande.

Medlem

Bra maskin men spelar sällan på den nå mer.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Avstängd

Oj vilka siffror! Själv har jag tyvärr tröttnat på Switch, hoppas på en betydligt kraftigare Switch 2 eller pro snart.

Medlem

En helt fantastisk liten maskin som behöver gå i pension snarast


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem
Skrivet av Nerox:

Intressant att åtta av de i topp tio av de mest sålda är gjorda på 2000 talet. Av någon lustig anledning trodde jag även att nintendo var mer dominerande.

Dom bästa spelen kom från den tiden med så det har ett sammanhang

Medlem
Skrivet av Keima:

Dom bästa spelen kom från den tiden med så det har ett sammanhang

Det är säkert en bidragande faktor, men en ökade tillgänglighet för en större massa lär även vara en.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Över 50 miljoner Mario Kart 8 är helt galet. Ponera att varje sålt spel har kostat 500 kr, då har det dragit in omkring 25 miljarder kronor. Man vågar nog anta att kostnaden för utveckling och marknadsföring varit något mindre.

Haha, med tanke på att det i grunden är ett Wii U-spel som lätt portades över så har nog utvecklingskostnaden mötts gott och väl!
Det är verkligen otroligt vilken revansch Nintendo gjort med Switch och de förtjänar verkligen alla dessa framgångar!

Medlem

Jag har Mario cart 8, haft det sen jag skaffade Switch.
Men jag förstår inte stprheten med Mario Cart spelen.
Det är tråkiga race med fusk, arkad lägena inte speciellt roliga.

Hade kul med Mario cart till snes en gång i tiden men det var då.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Qus
Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag har Mario cart 8, haft det sen jag skaffade Switch.
Men jag förstår inte stprheten med Mario Cart spelen.
Det är tråkiga race med fusk, arkad lägena inte speciellt roliga.

Hade kul med Mario cart till snes en gång i tiden men det var då.

Det tråkiga med nya Mario kart spelen är att dom är alldeles för barnanpassade. Borde finnas svårare banor.

1
Skriv svar