The Day Before-trailern påstås kopiera andra - utvecklaren vill bekämpa "desinformation"

Robot
The Day Before-trailern påstås kopiera andra - utvecklaren vill bekämpa "desinformation"
Gnällkuk

Haha, kom igen nu! Ingen tror ju att det här spelet finns på riktigt. Vad exakt deras syfte med det här är lite oklart, men det finns så många röda flaggor och så mycket som bara är konstigt med hela det här projektet. Jag skulle bli extremt förvånad om de någonsin släpps och om det gör det, att det ens kommer likna något vi fick se i de tidiga trailersen, mer något likt den tomma looter/walker simulatorn vi fick se senast.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Avstängd
Skrivet av trickeh2k:

Haha, kom igen nu! Ingen tror ju att det här spelet finns på riktigt. Vad exakt deras syfte med det här är lite oklart, men det finns så många röda flaggor och så mycket som bara är konstigt med hela det här projektet. Jag skulle bli extremt förvånad om de någonsin släpps och om det gör det, att det ens kommer likna något vi fick se i de tidiga trailersen, mer något likt den tomma looter/walker simulatorn vi fick se senast.

Jag tror det finns på riktigt

Geeks Gaming
Avstängd

Intressant! Som med mycket ”desinformation” så är det en andra sida av samma mynt som inte följer det ledande narrativet.

Medlem

Jag är för en hälsosam skepticism, men här vet jag inte riktigt vad som har hänt?

Om de skall lura oss spelare, det vill säga man gör ett mediokert spel med off-shelf-produkter/snor från andra vill man väl ha så lite exponering på nätet? Du säljer skräpet på steam, that's it. Eller är det så att det är en bit-coin skam där man blivit lite för kaxig? Går det ens att köpa/investera i spelet/bolaget?


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem

är ju många som verkar tro att dom använder all denna pr för att sälja sitt andra spel och sin app som dom båda gjort reklam för på sin twitter

Medlem

Så sjukt mycket varning flagor kring detta haha, tycker synd om dem som kommer köpa detta.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Gnällkuk
Skrivet av fejksson:

Jag tror det finns på riktigt

Ok


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Avstängd
Skrivet av trickeh2k:

Vad får dig att tro det inte finns på riktigt? Är allt scriptade animationer gjort i TF2 editor?

Redaktör
Skrivet av miffot:

Så sjukt mycket varning flagor kring detta haha, tycker synd om dem som kommer köpa detta.

Jag tycker man ska vänta med att både döma ut spelet och betala för det innan det är släppt och det finns omdömen.


signatur
Medlem

Det var nog en av de mest ointressanta game-play videon jag sett

Medlem
Skrivet av Raider:

Det var nog en av de mest ointressanta game-play videon jag sett

Ja verkligen vilket sömnpiller..

Medlem

Tror mer på det här än exempelvis Scam Citizen (som till skillnad från detta aktivt lurar folk på pengar varje dag). Gameplay-videon såg bra ut och alla försök att bevisa hur det skulle vara fake har i bästa fall varit extremt långsökta.

Gnällkuk
Skrivet av fejksson:

Vad får dig att tro det inte finns på riktigt? Är allt scriptade animationer gjort i TF2 editor?

Vart ska vi börja? Det ser inte ens i närheten ut som det gjorde i första videon? Det är en studio som inte släppt något i närheten av något som de anspelar på att detta är. De har ett trackrecord att släppa spel i EA och sedan överge dem. De skulle premiärvisa spelet i samarbete med IGN med efter 9h gav upp för att de inte fick en videoström att fungera (hur svårt är det?)

Spelet skulle släppas om en månad, fortfarande ingen gameplay. Sedan försvann det från Steam, först sa man att det var fel på Steams sida. Sedan ljög de om att någon tydligen varumärkesskyddat namnet och man var tvungen att skjuta på releasen till i höst pga av detta. Sen var det planerat sedan tidigare. Nu har vi fått trailern och det är förvisso en snygg stad, men "gameplayet" var mer eller mindre obefintligt och det hände knappt något alls, animationerna var stela som fan och visuellt var det en enorm nedgradering.

Spelet påminner inte ens om pre-alpha och det ska alltså släppas i höst? Nä, det finns inte mycket som talar för att det här. Mest troliga verkar snarare att man rider på uppmärksamheten för att sitt mediokra Propnight samt det egenutvecklade programmet de använde för internkommunikation.

Men, eftersom du frågade och tror på det här - vad är det som får dig att tro på att det här spelet existerar?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Svårt att inte tro dem kopierar andra när man ser sånt här

https://twitter.com/coltonreyy/status/1623309614174330880?s=4...

Medlem

Det mest bot-röstade spelet på steams wishlista från en okänd studio är falskt med asset flips?

Ohh nej, säg att det inte är sååååå!

Medlem

Gillar den videon, han säger att enskilda saker är inte så farligt men när man slår ihop allting så känns allt skumt.

Spelet kan mycket väl bli något, men som många säger, de säljer inget, de lurar ingen spelare på pengar just nu. Låt dem härja runt med sitt spel och sina anklagelser så väntar vi in recensioner, om det ens kommer så långt.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Som någon sa på youtubetråden, spelet är inte släppt än, men har gett oss mycket underhållning redan. Vänta tills det är släppt.

Medlem

När det saknas syfte på ett spel so påminner det om Anthem.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Jag tycker man ska vänta med att både döma ut spelet och betala för det innan det är släppt och det finns omdömen.

Inte dömt ut något, bara tagit upp alla varning flagor som finnes


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Vad är felet med att ta inspiration från andra spel?

Medlem

Jag förstår inte vad som gör det här spelet mer fake än annat.

Medlem
Skrivet av Loxus:

Jag förstår inte vad som gör det här spelet mer fake än annat.

Internet verkar ha hängt upp sig på detta spelet dit ingen än har betalat något förutom den tiden de tar på sig att ta in information om just spelet. Tid är pengar.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Såg kul ut men med alla röda flaggor så känns detta fortfarande skeptiskt.


signatur

I drank what?

Medlem

Bryr mig inte om några varningsflaggor. När spelet väl släpps så lär vi ju få veta om:
1. Det existerar.
2. Det är något att ha eller inte.
3. Ifall det faktiskt får så bra recensioner att det är värt att prioritera bort något annat för att ta mig an det här istället.

Innan jag vet svaret på punkterna 1-3 så spelar det verkligen ingen roll för mig då jag inte kommer investera varken tid eller pengar på det.

Medlem
Skrivet av PrinsessanQ:

Och jag tycker man ska döma ut suspekta scamförsök innan någon hinner bli scammad.

Ja, dra ur internetkabeln genast, innan någon phishar ner hela dig. Man vet ju aldrig.

Medlem

Det ser ju sämre ut än när det först visades upp för 2(?) år sedan. Det är garanterat något fuffens med det här spelet. För att inte tala om hur de uppenbart kopierat saker rakt av från andra utvecklare.

Medlem

Division första trailer lovade att man skulle kunna spela en drone från sin mobil och backa upp sina vänner, grafiken var uppskruvad och vi visste inget om bullet spunge bossar. Men nu i efterhand mins jag ändå Division som ett bra spel även om det inte levde upp till alla förväntningar.
En looter shooter där du bara kunde spara 20 saker inklusive dina skins för vapen, hur tänkte dom.
Får se hur the day before är när det väl släpps.

Medlem
Skrivet av Ender:

Ja, dra ur internetkabeln genast, innan någon phishar ner hela dig. Man vet ju aldrig.

https://imgflip.com/s/meme/Scared-Cat.jpg

Är jag blind eller är inlägget du citerar borta?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

12
Skriv svar