Nära en halv miljon har redan lirat Hogwarts Legacy på Steam

Robot
Nära en halv miljon har redan lirat Hogwarts Legacy på Steam

Vår iver att få spela tidigare har kostat oss 50 miljoner kronor.

#hogwarts-legacy, #steam


Medlem

Riktigt kul med sådan framgång. Förhoppningsvis banar det väg för bra dlc i en inte allt för avlägsen framtid. Quiditch känns hyffsat givet, men det är inget för mig. Ett fett story-dlc däremot.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Ptja själv beställde jag Dragon Quest XI för 218 spänn, såg kul ut o bäst o passa på medans det går att få tag på (för konsol).

Medlem

Jag gillar det än så länge. Inte kommer jättelångt dock. Jag antar att jag kan ses som en "Potterhead"

Medlem

vet inte om jag vågar lita på alla potter-fanatiker som betalat extra för att få spela det tidigare. känns givet att dom kommer tycka om det. jag som inte har nåt större intresse av harry potter men är försiktigt positiv till spelet väntar tills jag fått höra vad andra icke-potterister tycker om det.

Medlem

Tror antal spelare kommer 3 dubblas imorgon när det släpps för oss vanliga döende...

Köpte "Ghost Recon - Wildlands" Ultimate edition för 94:- idag till XBox SX, en rabatt på drygt 90%, så jag kommer vara sysselsatt tills Hogwarts kommer på rea.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av quadratis:

vet inte om jag vågar lita på alla potter-fanatiker som betalat extra för att få spela det tidigare. känns givet att dom kommer tycka om det. jag som inte har nåt större intresse av harry potter men är försiktigt positiv till spelet väntar tills jag fått höra vad andra icke-potterister tycker om det.

Jag förbokade standard edition men fick det redan idag och har lirat en sesådär 5 timmar. Har haft otroligt skoj än så länge och jag är inget så kallat Potterhead. Tycker de första 4 filmerna är bra och de andra helt okej och har inte läst några böcker. Där emot gillar jag pluppar och open world!

Medlem
Skrivet av quadratis:

vet inte om jag vågar lita på alla potter-fanatiker som betalat extra för att få spela det tidigare. känns givet att dom kommer tycka om det. jag som inte har nåt större intresse av harry potter men är försiktigt positiv till spelet väntar tills jag fått höra vad andra icke-potterister tycker om det.

Jag har inte läst någon av böckerna och inte sett mer än typ 1h totalt av alla filmer tillsammans. Jag älskar spelet! Nu blir jag lite mer sugen på att åtminstone se filmerna 🤗


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

500k bara på steam, den räknar inte in alla andra plattformar + konsoler.
Det är också endast digital deluxe versionerna. Det här måste betyda att vid release, första 24 timmarna så har spelet sålt 5 miljoner exemplar minst?

Otroliga siffror, kan räkna med en tvåa!

Medlem

Mitt omdöme som någon som gillar Harry Potter, men som inte skulle kalla mig ett fan eller "Potterhead":

Jag tycker att världen känns fantastisk med alla magiska detaljer, speciellt Hogwarts. Har inte haft så kul i ett RPG på mycket länge.

+ Detaljrikedomen.
+ Striderna.
+ Atmosfären.
+ Fanservice. All lore.
+ Variation både i karaktärsskapande (utseende) och karaktärsbyggande (finns många olika trollformler att lära sig).
+ Härliga karaktärer som passar i universumet.
+ Det egna rummet som man kan personalisera.

- Något stelt ibland. Animationer och konversationer.
- Mycket dålig prestanda. Trots ny CPU + Geforce 3080 så får jag FPS-dippar ner till 5-10 FPS. Det enda som löste detta för mig var att stänga av raytracing helt. Då får jag dippar på 30-40 FPS istället. Hoppas att de fixar detta med en patch snart.
- Cinematics är ej i ultrawide. Kom igen, det är 2023 nu!

9/10 är mitt preliminära betyg.

Medlem

Kul! Extra kul för Harry Potter-fans att dom äntligen får ett spel i denna liga. Är inte direkt ett megafan, men ogillar inte Harry Potter heller, tyckte dom senare filmerna var bättre när det blir lite mörkare i tonen.

Har sett en del streams och spelet verkar helmysigt i atmosfären, väldigt detaljerat också, åtminstone slottet.

Vad som inte är så kul är att en mindre skara lägre begåvade individer(som vill bojkotta spelet p.g.a diverse uttalanden) har gått in till streamers och börjat mobba/trakassera dom, enbart för man spelar spelet. Tydligen någon tjej som t.o.m. började böla på grund av detta vidriga beteende, skärpning för fan.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Köpte "Ghost Recon - Wildlands" Ultimate edition för 94:- idag till XBox SX, en rabatt på drygt 90%, så jag kommer vara sysselsatt tills Hogwarts kommer på rea.

Intresseklubben antecknar.

Inaktiv
Skrivet av Fulci:

Intresseklubben antecknar.

Vilken oskön kommentar. Detta är ett spelforum där vi diskuterar spel om du missat det !

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Mitt omdöme som någon som gillar Harry Potter, men som inte skulle kalla mig ett fan eller "Potterhead":

Jag tycker att världen känns fantastisk med alla magiska detaljer, speciellt Hogwarts. Har inte haft så kul i ett RPG på mycket länge.

+ Detaljrikedomen.
+ Striderna.
+ Atmosfären.
+ Fanservice. All lore.
+ Variation både i karaktärsskapande (utseende) och karaktärsbyggande (finns många olika trollformler att lära sig).
+ Härliga karaktärer som passar i universumet.
+ Det egna rummet som man kan personalisera.

- Något stelt ibland. Animationer och konversationer.
- Mycket dålig prestanda. Trots ny CPU + Geforce 3080 så får jag FPS-dippar ner till 5-10 FPS. Det enda som löste detta för mig var att stänga av raytracing helt. Då får jag dippar på 30-40 FPS istället. Hoppas att de fixar detta med en patch snart.
- Cinematics är ej i ultrawide. Kom igen, det är 2023 nu!

9/10 är mitt preliminära betyg.

Har liknande hårdvara som dig. Men vilken upplösning kör du i? Jag klarar inte av att spela under 60fps. Så om det är dåligt optimerat köper jag det till xsx istället.

Medlem

Vet inte riktigt hur jag ställer mig till att folk betalar en hundring för att spela någon dag tidigare - är det bra eller dåligt för konsumenter med tålamod? Sen att folk betalar en sån summa för att spela lite tidigare... det kan man tycka vad man vill om.

Jag har inget emot den affärsmodellen, men man hoppas ju att priset vid standard-release är ännu något lägre då. Men det lär väl inte hända


signatur

Carbonara görs inte med grädde.

Medlem
Skrivet av HompiStompi:

Vilken oskön kommentar. Detta är ett spelforum där vi diskuterar spel om du missat det !

Det hade dock absolut ingenting att göra med denna tråd, så den osköna kommentaren var delvis befogad tycker jag!

Avstängd

Dåligt optimerat på pc.

Medlem
Skrivet av quadratis:

vet inte om jag vågar lita på alla potter-fanatiker som betalat extra för att få spela det tidigare. känns givet att dom kommer tycka om det. jag som inte har nåt större intresse av harry potter men är försiktigt positiv till spelet väntar tills jag fått höra vad andra icke-potterister tycker om det.

Jag är inget potter fan men jag är ett fan av open world rpg och jag tycker detta spel är ett bra sådant . Så om du gillar att utforska och slåss med magi då tror jag du kommer att tycka om detta.

Inaktiv
Skrivet av Dudinkalv:

Det hade dock absolut ingenting att göra med denna tråd, så den osköna kommentaren var delvis befogad tycker jag!

Både ja och nej Han skrev på slutet att han ska spela det tills hogwarts legacy finns på rea!

Medlem

Hur mycket det kostat oss 'extra' beror väll på? Alla köpte väll inte precis Delux versionen för 70€ själv betalade jag 54€.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Mitt omdöme som någon som gillar Harry Potter, men som inte skulle kalla mig ett fan eller "Potterhead":

Jag tycker att världen känns fantastisk med alla magiska detaljer, speciellt Hogwarts. Har inte haft så kul i ett RPG på mycket länge.

+ Detaljrikedomen.
+ Striderna.
+ Atmosfären.
+ Fanservice. All lore.
+ Variation både i karaktärsskapande (utseende) och karaktärsbyggande (finns många olika trollformler att lära sig).
+ Härliga karaktärer som passar i universumet.
+ Det egna rummet som man kan personalisera.

- Något stelt ibland. Animationer och konversationer.
- Mycket dålig prestanda. Trots ny CPU + Geforce 3080 så får jag FPS-dippar ner till 5-10 FPS. Det enda som löste detta för mig var att stänga av raytracing helt. Då får jag dippar på 30-40 FPS istället. Hoppas att de fixar detta med en patch snart.
- Cinematics är ej i ultrawide. Kom igen, det är 2023 nu!

9/10 är mitt preliminära betyg.

https://twitter.com/HogwartsLegacy/status/1623810958308085760...

Testat de nya drivisarna? Har knappt lirat, men märkte en hel del stutter när jag gick ut från Hogwarts t.ex. Får vänta till efter jobbet innan jag kan testa drivisarna dock.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av ecHo!:

Har liknande hårdvara som dig. Men vilken upplösning kör du i? Jag klarar inte av att spela under 60fps. Så om det är dåligt optimerat köper jag det till xsx istället.

Jag kör i 3440x1440. Det är sjukt dåligt optimerat. Min sambo har samma hårdvara på sin pc (fast lite bättre CPU) och även han har samma problem med prestandan. Han spelar inte på grund av detta. Om det inte kommer en patch eller drivrutin som fixar detta så rekommenderar jag att köpa det på konsol.

Skrivet av Priapsi:

https://twitter.com/HogwartsLegacy/status/1623810958308085760...

Testat de nya drivisarna? Har knappt lirat, men märkte en hel del stutter när jag gick ut från Hogwarts t.ex. Får vänta till efter jobbet innan jag kan testa drivisarna dock.

Ja, jag har laddat ned de senaste drivrutinerna plus testat en massa olika lösningar. Det enda som ger spelbar (men inte bra) prestanda är att stänga av raytracing.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Jag kör i 3440x1440. Det är sjukt dåligt optimerat. Min sambo har samma hårdvara på sin pc (fast lite bättre CPU) och även han har samma problem med prestandan. Han spelar inte på grund av detta. Om det inte kommer en patch eller drivrutin som fixar detta så rekommenderar jag att köpa det på konsol.

Ja, jag har laddat ned de senaste drivrutinerna plus testat en massa olika lösningar. Det enda som ger spelbar (men inte bra) prestanda är att stänga av raytracing.

Ja, helt ärligt märkte jag ingen skillnad med nya drivrutiner heller. Håller på och meckar en del med inställningarna för att maximera balansen mellan utseende och prestanda, men håller med om att det är rätt kasst optimerat. Att Denuvo ligger där gör ju knappast saken bättre heller. För mig är det spelbart och jag älskar upplevelsen hittills, men klart att det skaver.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Min spontana reaktion är att det är 14 åringar lr megafans.

Medlem
Skrivet av Prixm:

500k bara på steam, den räknar inte in alla andra plattformar + konsoler.
Det är också endast digital deluxe versionerna. Det här måste betyda att vid release, första 24 timmarna så har spelet sålt 5 miljoner exemplar minst?

Otroliga siffror, kan räkna med en tvåa!

Du menar 5 milj spritt över PC, Ps5 och Xbox? Ja det borde va nåt sånt, minst.

Otroliga siffror. Så himla kul att Denouvo-skydd på PC inte verkar hämmat försäljningen.


signatur

Memento Mori

1
Skriv svar