Nintendo tror att Switch-försäljningen kan öka igen

Robot
Nintendo tror att Switch-försäljningen kan öka igen

Tack vare både nya och gamla spel.

#Nintendo-switch


Releasehästryttare

Mjo, med ett nytt Zelda så nära så skulle det vara underligt om försäljningen inte ökade, kommer det någon omlackerad special ed Switch med Zelda tema tro?

It's not a lake, it's an ocean

När blir marknaden mättad? Undrar man ju.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Spelar mycket Switch trots att Xbox är min primära plattform. Känner mig ganska ensam med att bara använda min Switch till spel som inte kommer från Nintendo. Spelar mycket men mest gamla klassiker. Spelar Skyrim, Castlevania, Front mission, Turtles, Doom, KOTOR osv. Men det ger i mina ögon Switch lika mycket relevans som Nintendos egna spel, framför allt som bärbar konsol.

Advance Wars är väl det första spelet på länge från Nintendo jag har bokat och laddat för.

Redaktör
Ponny

Försäljningskurvan för Nintendos konsoler är anmärkningsvärd:

Wii - 101 miljoner
Wii U - 13 miljoner
Switch - 122 miljoner (hittills)

Visst, det kan gå upp och ner. Men ändå! Med Wii U gick det väldigt mycket neråt. Har dock svårt att se att Switch kommer närma sig PS2-siffror, men å andra sidan bara fortsätter och fortsätter Switch...


signatur

En Bamseponny av folket

Geeks Gaming
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Försäljningskurvan för Nintendos konsoler är anmärkningsvärd:

Wii - 101 miljoner
Wii U - 13 miljoner
Switch - 122 miljoner (hittills)

Visst, det kan gå upp och ner. Men ändå! Med Wii U gick det väldigt mycket neråt. Har dock svårt att se att Switch kommer närma sig PS2-siffror, men å andra sidan bara fortsätter och fortsätter Switch...

Plot twist: När kurvan går neråt för länge så släpper man en app i samarbete med steam eller Microsoft (steam Link/gamepass) så vänder det igen

Medlem

Min Switch samlar mest damm i väntan på nästa Zelda.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Min Switch samlar mest damm i väntan på nästa Zelda.

Detta är lite mitt problem med, jag tycker inte att det släpps tillräckligt många bra/intressanta exklusiva titlar till den så för tillfället är det bara en Binding of Isaac daily run machine, samt att man väntar på Tears of the Kingdom (som jag hoppas blir bättre än BotW). Efter det vet jag inte riktigt vad som kommer att befoga att ha kvar Switchen... de två Smash-kvällarna per år som man kör med grabbarna typ?

Medlem

Skulle finna det mycket anmärkningsvärt om 2023 inte visar sig vara det sista helåret med den nuvarande Switch som Nintendos senaste konsol. Skulle tippa på att vi kan vänta oss "Super Switch 2 Pro" eller vad man än vill kalla den antigen redan till julhandeln i år eller till våren 2024. Kommer den ut i mars, precis som den första Switch, så kommer det ändå ha varit hela 7 år från en Nintendo-konsol till nästa, vilket är längre än det någonsin dröjt förut. Eller tja, förvisso dröjde det också drygt 7 år mellan japanska Famicom och Super Famicom. Annars har den längsta väntan hittills varit mellan Wii och Wii U då det dröjde 6 år. Mycket längre än 7 år mellan nya konsoler från Nintendo har dock aldrig hänt förr, om man tittar på de senaste 40 åren sedan Famicom kom ut. Allra senast våren 2024 är alltså mitt bud för när vi ser nästa från Nintendo.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Min Switch samlar mest damm i väntan på nästa Zelda.

alla indie spel då lockar inte dom ens ?

Medlem

Både jag och familjen spelar fortfarande på switch. Jag tycker det är schyst med spel som Hades, Cuphead i handhållet läge t ex. Min dotter spelar lite allt möjligt, senast t ex Lego Harry Potter. Hon är såklart helt ointresserad av konsolens prestanda. Ser fram emot nya Zelda och hoppas att jag inte kommer störa mig för mycket på laddtiderna framförallt.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

alla indie spel då lockar inte dom ens ?

Jag spelar många indietitlar på PS5an då jag ofta är hemma.

Du får gärna ge förslag på bra indietitlar till Switchen.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

alla indie spel då lockar inte dom ens ?

Du menar de tusentals som får McDonalds spel se som lyx?

Medlem
Skrivet av Augustus:

Spelar mycket Switch trots att Xbox är min primära plattform. Känner mig ganska ensam med att bara använda min Switch till spel som inte kommer från Nintendo. Spelar mycket men mest gamla klassiker. Spelar Skyrim, Castlevania, Front mission, Turtles, Doom, KOTOR osv. Men det ger i mina ögon Switch lika mycket relevans som Nintendos egna spel, framför allt som bärbar konsol.

Advance Wars är väl det första spelet på länge från Nintendo jag har bokat och laddat för.

Du är inte ensam om det, spel som Skyrim har sålt riktigt bra på Switch. Finns det en _bra_ portning av ett multiplattformsspel så spelar jag det spelet hellre på Switch än min PS4, för jag gillar också att spelet är på en bärbar konsol.

Tor
Medlem

Översättningen är väll att de kommer avvakta tills nya Zelda fått lite tid att sälja konsoler åt dem innan de ens överväger att annonsera nästa konsol. Jag gillar min Switch och använder den mycket men jag kan allt tycka att det inte är fel att fokusera på nästa konsol (även om prislappen lär vara hutlös). Hoppas att de kör vidare på bärbara+dockat-konceptet, det är verkligen ett plus för mig.

Medlem
Skrivet av Devan:

Mjo, med ett nytt Zelda så nära så skulle det vara underligt om försäljningen inte ökade, kommer det någon omlackerad special ed Switch med Zelda tema tro?

Jo, allt pekar mot det!

Medlem

Gillar switchen och dess spelutbud skarpt. Men hårdvaran börjar kännas väldigt gammal. Hade alla gånger betalt för att få en "Switch 1.5" med exakt samma utformning, men med grafikkraft nog att köra titlarna i högre upplösning/framerate. Gissar att Nintendo målat in sig lite i ett hörn inför nästa generation. Nintendo har ju hela tiden kört 2 parallella spår. En handhållen (Gameboy/DS) och en stationär. Iom Switch så "konkurrerade" nintendo ut sig själva på den handhållna delen. Så vad innebär det nästa generation? Kommer de återgå till multipla konsoller, fortsätta med hybrid? Just nu känns de som de mest försöker hålla liv i Switch så länge som möjligt...

Medlem
Skrivet av Majoren:

Du är inte ensam om det, spel som Skyrim har sålt riktigt bra på Switch. Finns det en _bra_ portning av ett multiplattformsspel så spelar jag det spelet hellre på Switch än min PS4, för jag gillar också att spelet är på en bärbar konsol.

Japp och när man har barn som ockuperar TV,n och Xbox Series X är det bra att kunna spela på egen hand i soffan!

Medlem
Skrivet av Jaw_B:

Gillar switchen och dess spelutbud skarpt. Men hårdvaran börjar kännas väldigt gammal. Hade alla gånger betalt för att få en "Switch 1.5" med exakt samma utformning, men med grafikkraft nog att köra titlarna i högre upplösning/framerate. Gissar att Nintendo målat in sig lite i ett hörn inför nästa generation. Nintendo har ju hela tiden kört 2 parallella spår. En handhållen (Gameboy/DS) och en stationär. Iom Switch så "konkurrerade" nintendo ut sig själva på den handhållna delen. Så vad innebär det nästa generation? Kommer de återgå till multipla konsoller, fortsätta med hybrid? Just nu känns de som de mest försöker hålla liv i Switch så länge som möjligt...

Hur har de målat in sig i ett hörn? Switch är billig att tillverka och säljer bra, så är väl ganska naturligt för ett vinstdrivande företag att vilja mjölka en kassako så länge den genererar pengar

Medlem

Det skulle ju kännas jättekonstigt om nästa konsol skulle bli en stationär sådan. Nu är ju hybrid nånting man nästan kräver från Nintendo eftersom det funkar så sjukt bra med Switchen.

Undra förresten hur dom gör med framtida spel som Mario Kart och Super Smash? Dom versionerna som finns nu känns ju i princip fulländade. Kommer dom för alltid att patchas till nya versioner som hålls vid liv via olika DLC-uppdateringar?

Alltid spännande att se vad dom hittar på. Dom har ju redan nosat på kartong-VR med switchen så det är ju inte omöjligt att nästa konsol blir en ”VR-hybrid”

Eller! Varför inte ett par Nintendo-glasögon med AR-teknik. Låt det floppa som Wii U, men sen blir Nintendo-glasögon 2.0 en succé precis som switchen blev.


signatur

Spel under utveckling:
https://missingmildred.com/

1
Skriv svar