Diablo IV-utvecklarna ger oss en videodjupdykning i Sanctuary

Robot
Diablo IV-utvecklarna ger oss en videodjupdykning i Sanctuary

Och ja, vi kan besöka hålan från utannonseringstrailern.

#Blizzard, #Diablo-4, #nyhetstips


Moderator | Testpilot

Grymt taggad på detta. Ser ut som att det fixat mycket som folk inte gillade med Diablo III, samt tagit en del bra saker från andra titlar såsom Lost Ark i hur man utforskar världen till fots (och på hästrygg).


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Lite tveksam till köp. Miljöerna & grafiken ser grymt bra ut. Likaså atmosfär samt story. Men gameplayet!
Barbaren slåss ju precis i Diablo 3. Och övriga klasser är ju precis samma som i Diablo 3. Var är innovationen? Jag fruktar att detta kommer kännas som ett mörkare Diablo 3, en upprepning, när man väl sitter och spelar. Jag hoppas jag har helt fel.

Medlem

Väldigt taggad! ^_^ Jag hade roligt på Diablo 3s release trots allt vad det nu var så jag tvivlar att jag blir besviken med det här, haha.

Medlem

Bland det värsta med diablo 3 var de urvattnade pastelfärgerna så det är skönt att slippa det

Medlem

Med den speltorkan som råder för egen del, så tror jag detta kommer bli det jag förbokar för en gångs skull. Är såpass säker på att detta kommer leverera.

Ser fram emot betan så man får känna på vilken klass man väljer som sin main.

Medlem

Tveklöst köp så mycket som jag spelat trean.

Medlem

Ser helt fantastiskt ut.
Enda negativa är att det släpps på sommaren när jag har massor av annat att göra

Medlem

Kommer detta vara uppbyggd i akter som de tidigare spelen? Jag hade gärna sett ett litet mer open world-Diablo med raider, incursions och liknande, typ som Wow.

Avstängd

Förstår verkligen inte vad som lockar med detta spelet, ser sjukt tråkigt ut.

Medlem
Skrivet av PixelGamer:

Lite tveksam till köp. Miljöerna & grafiken ser grymt bra ut. Likaså atmosfär samt story. Men gameplayet!
Barbaren slåss ju precis i Diablo 3. Och övriga klasser är ju precis samma som i Diablo 3. Var är innovationen? Jag fruktar att detta kommer kännas som ett mörkare Diablo 3, en upprepning, när man väl sitter och spelar. Jag hoppas jag har helt fel.

Samma, skeptisk men blir köp då jag älskar D2 och kommer allfall spela igenom storyn, sen får man se hur resten är.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av fejksson:

Förstår verkligen inte vad som lockar med detta spelet, ser sjukt tråkigt ut.

Då har du helt enkelt inte fattat grejen med ARPG's, oftast ligger charmen i loot och RPG-elementen med hur du bygger din karaktär i dessa spel, vilket kanske inte framgår från att bara kolla lite random gameplay. Enligt mig ser detta fantastiskt ut och så länge de inte sabbar loot-systemet och monetization så kan detta bli riktigt mysigt!

Medlem
Skrivet av Redstar:

Kommer detta vara uppbyggd i akter som de tidigare spelen? Jag hade gärna sett ett litet mer open world-Diablo med raider, incursions och liknande, typ som Wow.

Alla "akter" sitter ihop utan laddningstider. Man kan gå/rida mellan dom på en karta som i WoW.
Det är inte lika stort förstås med lika många samtidiga spelare men det finns world bosses, events osv. man kan samarbetar mot.
Inget fullfjädrat mmo där det existerar tusentals spelare i samma "värld/instans". Det är mer som ett open world Diablo som jag förstått.

Medlem

Blir at vänta och se. Det låter som en nedbantad version av World of Diablo, vilket jag personligen inte vill ha.
Jag vill kunna spela igenom det singelplayer.
Men om man blir tvingad att spela med andra, antigen för att klara en boss som är gjord med flera i åtanke, eller för att dem finns i samma värld som du utan att du kan välja bort det, så kommer det inte bli ett köp.

Då återgår jag till Grim Dawn något år till. Tills ett nytt bra SP-ARPG dyker upp.

Medlem
Skrivet av Redstar:

Kommer detta vara uppbyggd i akter som de tidigare spelen? Jag hade gärna sett ett litet mer open world-Diablo med raider, incursions och liknande, typ som Wow.

Någon svarade ovan men vill lägga till att du skall kunna göra ”akterna” i den ordningen du önskar. Personligen tycker jag bättre om en styrd kontrollerad main story (då jag anser att en regisserad story playthrough ofta brukar leverera en bättre dramaturgi) men bra för dem som tycker om att kunna välja själva.

Medlem

Det är så fruktansvärt snyggt. Den visuella designen är perfektion.


signatur

Memento Mori

Avstängd
Skrivet av Dudinkalv:

Då har du helt enkelt inte fattat grejen med ARPG's, oftast ligger charmen i loot och RPG-elementen med hur du bygger din karaktär i dessa spel, vilket kanske inte framgår från att bara kolla lite random gameplay. Enligt mig ser detta fantastiskt ut och så länge de inte sabbar loot-systemet och monetization så kan detta bli riktigt mysigt!

Jag älskar Grim Dawn och Path of Exile, men Diablo känns som något saknas. Gameplay är bara riktigt tråkigt jämfört med dom tidigare nämnda spelen.

Medlem
Skrivet av fejksson:

Jag älskar Grim Dawn och Path of Exile, men Diablo känns som något saknas. Gameplay är bara riktigt tråkigt jämfört med dom tidigare nämnda spelen.

Snackar vi om Diablo 3 så kan jag hålla med dig, men jag tycker inte att det stämmer för Diablo 1 och 2 personligen.

Medlem

För mig beror mycket på hur skill och synergies fungerar, liksom gems och runes. Gillar skarpt hur det var i D2, men inte i trean.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Är kanske ensam om detta men tycker bara att det är helt fantastiskt att ett av årets största (om inte största) spel kommer att ha lokal multiplayer/co-op. Kompabiliteten för kooperativt spel i split-screen och full-screen är så gott som dött idag och Diablo IV omfamnas således med vidöppna armar av undertecknad.

Medlem
Ett diaboliskt embryo formas..
Skrivet av Neroz:

Blir at vänta och se. Det låter som en nedbantad version av World of Diablo, vilket jag personligen inte vill ha.
Jag vill kunna spela igenom det singelplayer.
Men om man blir tvingad att spela med andra, antigen för att klara en boss som är gjord med flera i åtanke, eller för att dem finns i samma värld som du utan att du kan välja bort det, så kommer det inte bli ett köp.

Då återgår jag till Grim Dawn något år till. Tills ett nytt bra SP-ARPG dyker upp.

Nu är jag troligen för optimistisk till hela upplägget, men jag tänker mig att omställningen till ett Sanctuary i all sin prakt är en intrikat resa både för serien och dess spelarbas.

Om detta initiala närmande tas väl emot, kan det skalas upp med nya regioner, funktioner, händelser och så vidare. Sedan skulle de kunna göra en COD, alltså ha ett fristående upplägg baserat på samma motor. Det känns ändå som att tanken finns där någonstans bakom i och med öppenheten och interaktion mellan spelare. Sen behövs förmodligen någon form av instansiering för att det inte ska bli för befolkat.

Tills dess att det uppenbarar sig hur det blir, fortsätter jag drömma om att Diablo 4 kan vara ett embryo de vårdat ömt för att låta det växa upp till något magnifikt för både kreatörer och gemenskapen.

Skrivet av Peer165:

Är kanske ensam om detta men tycker bara att det är helt fantastiskt att ett av årets största (om inte största) spel kommer att ha lokal multiplayer/co-op. Kompabiliteten för kooperativt spel i split-screen och full-screen är så gott som dött idag och Diablo IV omfamnas således med vidöppna armar av undertecknad.

Hear, hear, det är sannerligen på sin tid att något större alster återigen tillåter oss nedslag i soffan i goda vänners lag för att njuta i fulla drag.

Det ser lovande ut, jag är försiktigt optimistisk till vad som komma skall.

1
Skriv svar