Hogwarts Legacy har spelats i 267 miljoner timmar, Warner "mycket nöjda"

Medlem

Tycker det är kul att se världen och Hogwarts osv. Men spelet i sig är lite ljummet sådär och prestandan på PC är smått störande ibland. även om man moddar och har en helt okej dator (5600x och rtx 3070) så kan fps'en pendla mellan 60-120 med "high" inställningar beroende på krävande områden. Men det är liksom irrelevant hur mycket fps man har för taskiga animationer och stutters förstör lite ändå.

Aja, det är rätt kul att se wizarding-världen från det här perspektivet och i helhet är jag nöjd över att spela det :).

EDIT: Såg precis en jämförelsevideo med crackat hogwarts VS köpt via steam. Den crackade versionen har märkbart bättre performance än den köpta som innehåller denuvo T_T.

Medlem

Kanske dags att ta bort Denuvo nu då? Då lär än fler köpa det (inkl. jag).


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av jonis:

Kanske dags att ta bort Denuvo nu då? Då lär än fler köpa det (inkl. jag).

En fågel viskade i mitt öra igår att det finns ute på stora havet nu, harr.

Gen
Medlem
Skrivet av Xerx:

Spelet är underbart, men de får gääääärna fixa prestandardproblemen. Att det rätt ofta droppar ner till en slideshow i 7-15 fps på ett 3080 är ingen höjdare 😅

Hoppas innerligen de kan fixa till det så man kan fortsätta spela, då det är underbart på en ultrawide oled.

Spelet käkar VRAM till frukost I 4K så använder det 16GB VRAM på mitt system. Så om du har 10GB versionen och 16GB RAM lär det delvis vara en bidragande orsak till problemet.

Medlem
Skrivet av mttbolle:

En fågel viskade i mitt öra igår att det finns ute på stora havet nu, harr.

Suveränt, det brukar vara triggern som behövs för att det ska plockas bort!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Gen:

Spelet käkar VRAM till frukost I 4K så använder det 16GB VRAM på mitt system. Så om du har 10GB versionen och 16GB RAM lär det delvis vara en bidragande orsak till problemet.

3440x1440p, med 6800xt som jag lånat flyter det på fint helt perfekt, och majoriteten av tiden ligger det på under 9 gb vram med ultra texturer ...

Finns visst en vulkan wrapper man kan köra, som fixar alla prestandardproblem med nvidia, men man förlorar dlss och rtx.
https://www.nexusmods.com/hogwartslegacy/mods/935

12
Skriv svar