Alla bor i skogen - Sons of the Forest inleder starkt

Robot
Alla bor i skogen - Sons of the Forest inleder starkt

Har redan 18 000 positiva användar-recensioner på STEAM.

#endnight-games, #sons-of-the-forest


Moderator | Testpilot

Nu måste totte vara nöjd att vi skriver lite om spelet


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Har Sons VR stöd som originalet?

Skribent
Skrivet av perihelion74:

Har Sons VR stöd som originalet?

Bra fråga? Men i och med att det är Early Access lär det inte ha det i nuläget i alla fall kan jag gissa?


signatur

"Writer and Fighter"

Inaktiv

Fast ingen bor i skogen. Ojojoj

Skribent
Skrivet av anon_332538:

Haha ja precis, du fattade i alla fall min tvist


signatur

"Writer and Fighter"

Inaktiv

Snyggt spel! Och ganska kul!

Men hur stoppar man de ändlösa vågorna av infödingar som anfaller var 10e minut? Ser ut som striden om Helms Deep runt min lägereld.
Och hur slänger man saker?
Mycket som är oklart ännu.

Inaktiv
Skrivet av Johan Lorentzon:

Haha ja precis, du fattade i alla fall min tvist

Misstänkte det

Medlem

Jag har aldrig spelat någon av spelen så min fråga är: varför ska jag köpa det för istället för forest?

Skribent

Herre gud... Har sprungit runt med rysningar i tre timmar nu.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Fan jag är inte övertygad. Var hypad men ångrar lite att jag köpte.

Känna som Forest 1.2. Ingen som håller med?

Inaktiv
Skrivet av unoR:

Fan jag är inte övertygad. Var hypad men ångrar lite att jag köpte.

Känna som Forest 1.2. Ingen som håller med?

Fick den känslan utan att köpa idag. Hype är ett konstigt fenomen.
Känns som uppföljaren till Subnautica jag inte gillade och kändes som 1.2

Medlem

The Forest var kul, men föll lite platt för mig på grund av något utdaterade animationer, grafik, och "känsla" som är aningen abstrakt.

Sons of the Forest känns väldigt snarlikt, men samtidigt väldigt mycket mer behagligt att spela. Det är otroligt snyggt, och flyter på bra på min gamla hårdvara. Det saknar vissa aspekter från föregångaren, till exempel att kunna samla regnvatten i sköldpaddeskal så man slipper springa till en flod för att dricka vatten, eller en port till sin mur som går att låsa för att hålla mutanter utanför.

Med det sagt är spelet fortfarande i Early Access, och jag vill poängtera att det inte är många Early Access-spel som har en sådan här stabil grund från dag ett att bygga vidare på. Jag är övertygad om att spelet kommer gå om The Forest i kvalitét och content med tiden. Trots bristerna har jag redan spenderat mer tid i Sons of the Forest än vad jag gjort i The Forest - vilket för mig är ett gott tecken.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Utvecklarna säger att de sålt 2 miljoner ex på 24 timmar. Det är riktigt bra siffror med tanke på EA.
https://twitter.com/EndNightGame/status/1629252004156682240

Medlem

Jag gillar det, det känns positivt att det kommit till mycket fler vapen och helt nya möjligheter att bygga. Den hjärndöda snubben är ett gulligt tillskott som får slita ihjäl sig åt mig.
Glöm inte bort att det fortfarande är i Early access, det förekommer en del buggar och jag hoppas på mer innehåll gällande byggande och liknande. Men det är absolut speldugligt just nu, varvade det precis med en vän.
En nackdel är att det verkar vara prestandakrävande för personer som "hostar" ett game, men optimeringar lär säkert komma.

Medlem

Går det att klara av det här spelet om man spelar själv? I Valheim går det i princip inte.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Nu måste totte vara nöjd att vi skriver lite om spelet

O-erhört!

Skrivet av Broshimitsu:

Sons of the Forest känns väldigt snarlikt, men samtidigt väldigt mycket mer behagligt att spela. Det är otroligt snyggt, och flyter på bra på min gamla hårdvara. Det saknar vissa aspekter från föregångaren, till exempel att kunna samla regnvatten i sköldpaddeskal så man slipper springa till en flod för att dricka vatten, eller en port till sin mur som går att låsa för att hålla mutanter utanför.

Det finns ju vanlig vattenflaska som rymmer 4-5 klunkar, men ja det är lite småsaker jag funderas över varför det inte finns i uppföljaren.
Jag saknar släden man kunde slänga stockar på, visst Kelvin gör ju viss nytta men att kånka runt på två stycken stockar blir TRÄligt ganska fort

En annan sak jag inte känner av är rädslan att gå in i grottor längre, vet inte varför men känner mig inte alls illa till mods som i ettan, har genom tiderna i min spelhistoria upplevt den sjukaste adrenalinkicken i just The Forest,
Kortfattat var det en polare, ett klätterrep och player collision inblandat, resten är lätt att räkna ut

Medlem
Skrivet av anon_332538:

Haha, jag dör. Så sjukt random.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Ser ut som ännu ett generiskt pseudorealistiskt multiplayer survival horror spel som antagligen kommer att överges av 90% av spelarbasen innan det lämnar early access.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Går det att klara av det här spelet om man spelar själv? I Valheim går det i princip inte.

Det där håller jag verkligen inte med om dock, varför skulle valheim inte gå bra att klara själv menar du?

Medlem

Ja vet inte ja...
Sjukt dålig prestanda och otroligt stel introduktion i spelet.
Känns som att det endast är grafiken som har blivit tillpiffad medans vissa punkter känns t.o.m sämre än spelet innan.
Många grejer som känns som nedgraderingar helt enkelt.

Annars är det en exakt kopia. Förväntade mig helt klart mer.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Jag saknar släden man kunde slänga stockar på, visst Kelvin gör ju viss nytta men att kånka runt på två stycken stockar blir TRÄligt ganska fort

Man kan bygga en släde. Kolla runt i boken så kommer du hitta den.

Medlem

Har klarat spelet, och lär säga att storyn är den konstigaste ever. fattar noll.

Inaktiv
Skrivet av KaptenKompis:

Man kan bygga en släde. Kolla runt i boken så kommer du hitta den.

Finns ingen log sled i Sons of the Forest.
Finns en pulka att åka ner för berget med dock.

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Finns ingen log sled i Sons of the Forest.
Finns en pulka att åka ner för berget med dock.

Haha jasså? Jag antog att det va en släde man kunde släpa material i😂.
Då hoppas jag verkligen att dom lägger till det som i förra.

Medlem
Skrivet av Lupuzlol:

Har klarat spelet, och lär säga att storyn är den konstigaste ever. fattar noll.

Det är inte så att den inte är helt klar då och blir mer logisk om man väntar till spelet släpps på riktigt?
Överväger själv att köpa för att köra story Coop men vill helst inte missa en massa story bara för ja kör ea

Chefredaktör
Skrivet av anon_332538:

Hahaha. tack för denna! ❤️

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Det där håller jag verkligen inte med om dock, varför skulle valheim inte gå bra att klara själv menar du?

Bosarna är inte designade för att dödas av bara en. Den är jättesvår, 3:e bossen.

Det är nästan samma svårighetsgrad i Valheim oavsett om man är 1 eller 4 spelare. Fienderna är bara en aning svagare när bara 1 spelare finns i världen.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Bosarna är inte designade för att dödas av bara en. Den är jättesvår, 3:e bossen.

Det är nästan samma svårighetsgrad i Valheim oavsett om man är 1 eller 4 spelare. Fienderna är bara en aning svagare när bara 1 spelare finns i världen.

Äsch, bonemass var ju inga konstigheter. Antingen gå in med blunt mace och veva eller så kan man fula ner honom rätt lätt med pilar om man hittar ett träd i närheten där han inte når en. Gäller bara att vara lite kreativ! 😁

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Det är inte så att den inte är helt klar då och blir mer logisk om man väntar till spelet släpps på riktigt?
Överväger själv att köpa för att köra story Coop men vill helst inte missa en massa story bara för ja kör ea

Kan mycket väl vara så, men det verkar/känns som att storyn är färdig (?), Flertalet cutscenes finns och man kan spela fram till eftertexterna, bara att jag fattar noll av dom, känns som folk dyker upp och försvinner lite hur som helst.

Kanske har missat massa "story-fluff" lappar som ligger runt om i världen, men har läst många av dom iallafall.

Så i nuläget, om du ska spela för storyns skull så skulle jag skippa det.

12
Skriv svar