Final Fantasy XVI

Robot
Final Fantasy XVI

Fantasi och fantasy har återvänt till serien. FZ spelar Final Fantasy XVI.

#final-fantasy-xvi


Gnällkuk

Kanske är så att spelet håller på att optimeras, så det inte är stabil framerate överallt varpå man väljer att dema en mer avskalad miljö kanske. Bitter att man inte har någon PS5:a, hade verkligen velat spela detta! Jag förutsätter att man köra med japanska röster och engelsk textning?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Meh, jag är skeptisk. Jag kommer så klart lira det, men tvivlar på att det kommer vara i närheten av så trevligt som de gamla (ffx och äldre) spelen utan mer modernt västerniserat actionrpg som FFXV var (i vilket jag vill minnas jag använde summons en enda gång, jämfört med tidigare spel där det var en av höjdpunkterna att låsa upp fler summons, t.ex.). Får hoppas de håller sig borta från boy-band-trio tramsandet i varje fall.

Inaktiv

Ser fram emot att få spela detta, har bokat deluxe-utgåvan på Spelbutiken för 899:-
Aningen billigare än Webhallens 1290:-

Medlem

Fortfarande väldigt skeptisk men jag kommer förmodligen spela det i slutändan...

Skribent

Tycker ändå att det ser rätt fräsigt ut. Det gamla Final Fantasy får vi väl tyvärr aldrig tillbaka, men att det här är mer fantasy än sci-fi känns åtminstone som ett steg i rätt riktning.

Medlem

Har stort förtroende för Yoshi-P och är så pepp! En mix av gammalt och nytt. Ser lovande ut!


signatur
Medlem

Meteoriten från Final Fantasy 5 kommer att slå ner i kontoret

Medlem

Jag velar ännu mellan ps5 och xbox, men har förhoppningsvis bestämt mig lagom till recensionerna av FFXVI.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Button mashing action lir i samma stuk som devil may cry. Inte riktigt min kopp te. Kommer köpa det men mest troligt kommer det ha samma plats som senaste action experimentet Origins: stranger to paradise. Det vill säga på hyllan.

Edit: Ser i annan media att det verkar vara mängder av QTEs i spelet (quick time events). Det bygger ju inte riktigt immersion i mitt tycke.

Medlem

Det här lär bli fantastiskt.

Redaktör
Ponny
Skrivet av trickeh2k:

Kanske är så att spelet håller på att optimeras, så det inte är stabil framerate överallt varpå man väljer att dema en mer avskalad miljö kanske. Bitter att man inte har någon PS5:a, hade verkligen velat spela detta! Jag förutsätter att man köra med japanska röster och engelsk textning?

Det kan man! Haken är den att det för första gången är "brittisk engelska first", så jag hoppas det ändå blir ett genomarbetat alternativ. Förhandstitten var lite mixad vad gäller de engelska rösterna, men svårt att dra särskilt stora slutsatser nu.


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av Jonny Myrén:

Tycker ändå att det ser rätt fräsigt ut. Det gamla Final Fantasy får vi väl tyvärr aldrig tillbaka, men att det här är mer fantasy än sci-fi känns åtminstone som ett steg i rätt riktning.

Medhåll!

Kan verkligen sucka djupt över Square Enix ovilja till turordningsstrider nu för tiden. Mitt stressade sinne ÄLSKAR tur och ordning. Inget mot realtid, men hade inte klagat om man gav oss lite av varje.


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av Aletheides:

Button mashing action lir i samma stuk som devil may cry. Inte riktigt min kopp te. Kommer köpa det men mest troligt kommer det ha samma plats som senaste action experimentet Origins: stranger to paradise. Det vill säga på hyllan.

Edit: Ser i annan media att det verkar vara mängder av QTEs i spelet (quick time events). Det bygger ju inte riktigt immersion i mitt tycke.

Lustigt att du nämner DmC, då spelets combat director jobbat på, japp, DmC5.

Det återstår att se i vilken mängd, men det jag stötte på var i bosstriderna. Särskilt den senare (som jag nämner i texten) slutade med i princip en lång mellansekvens där man i princip bara pausade för att trycka på en knapp eller två.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Jag är rejält taggad på det här! Skillup la upp en grym video igår där han både gick över vad han tyckte om det han fick spela under sina preview timmar samt att han fick intervjua Yoshi-P och flera andra från utvecklinsgteamet, rekommenderar!

Gnällkuk
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Det kan man! Haken är den att det för första gången är "brittisk engelska first", så jag hoppas det ändå blir ett genomarbetat alternativ. Förhandstitten var lite mixad vad gäller de engelska rösterna, men svårt att dra särskilt stora slutsatser nu.

Ja, haha. Jag kollade på SkillUps video igår, det låter onekligen bakvänt att skriva manus på japanska, översätta till engelska och göra läppsync till det. Sen översätta tillbaka till japanska och matcha översättningen mot engelskans läppsync? 😅


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skribent

Jag uppskattar att de inte bangar att fortsätta numrera spelen, i alla fall.

Medlem

Varför är det så mörkt hela tiden? Är det på en planet med evig natt? Försöker de dölja dålig grafik?
Svårt att se något av det som händer om man tittar på't under dagens ljusa timmar. Skräckspel är jag ok med att förlägga spelandet på kvällstid då det förhöjer upplevelsen, men inte detta..

1
Skriv svar