Elden Ring expanderar! Shadow of the Erdtree avtäckt

Medlem
Skrivet av lonian:

Vore kul om denna expantion eller vad det nu är adderar till new game plus, så att du måste i princip ha klarat ut spelet en gång och börja New game plus för att ha chans att vara tillräckligt levlad för att påbörja.

Min känsla är just nu att bas spelet är fantastiskt, men när man börjar new game plus att det blir för lätt, som att det inte riktigt är optimerat att spela new game plus.

Bloodbornes Chalises löste det bra i och med för att klara genom allt där behövde man typ ta sig genom new game +++.

Förstår inte riktigt vad du menar? Är det för lätt så är du ju överlevlad? Samma sak för de som säger att det är för svårt, levla då.

Medlem

Äntligen! Ser fram emot att köpa GOTY-edition av Elden Ring till PSN och Steam i framtiden.

Medlem
Skrivet av vamp:

Förstår inte riktigt vad du menar? Är det för lätt så är du ju överlevlad? Samma sak för de som säger att det är för svårt, levla då.

Hur underlevlar man efter sista bossen?

Ska jag förklara så att du förstår, tänk en kurva som skruvas upp mot slutet och helt plötsligt faller platt tillbaka.
Svårighetsgraden efter slutbossen slungas tillbaka till noll.

Om de har level 90 på alla fiender när man börjar new game plus vore ett steg i rätt riktning.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Ska jag förklara så att du förstår, tänk en kurva som skruvas upp mot slutet och helt plötsligt faller platt tillbaka.

Om de har level 90 på alla fiender när man börjar new game plus vore ett steg i rätt riktning.

Förstår hur du tänker, men hur ska din scaling fortsätta sen då? De gånger jag har spelat NG+ har jag inte levlat en enda level, utan NG+ är för mig ett sätt att få uppleva spelet med den "färdiga" karaktär jag skapade under mitt första varv. Möjligtvis att jag fortsatt upp till meta-leveln 120, respektive 150, men sen har jag stannat där. Utmaningen kommer ju förr eller senare, om du bara fortsätter att levla varv efter varv ser jag inte riktigt poängen med NG+, då är det ju bättre att skapa en ny char.

Medlem
Skrivet av lonian:

Vad trist.

Du har helt rätt. Fiender borde vara lvl 120 på NG+, hört att de flesta spelare är långt över lvl 100 då de varvar.

signatur

Memento Mori

12
Skriv svar