Rapport: Beyond Good and Evil 2-studio undersöks efter stress "utan motstycke"

Robot
Rapport: Beyond Good and Evil 2-studio undersöks efter stress "utan motstycke"

Hälsoundersökning genomförs hos Ubisoft Montpellier.

#beyond-good-and-evil-2, #ubisoft-montpellier


Medlem

Är väl ingen brådska. Hur många bryr sig ens om spelet kommer? Är dom själva medvetna om att första spelet släpptes 2003? Tjugo år är lång tid i spelbranschen.

Medlem

Stressigt? det är väl nya Dukenukem forever, de har väl hållit på hur länge som helst med spelet, verkar inte ha allt för bråttom.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Stressigt? det är väl nya Dukenukem forever, de har väl hållit på hur länge som helst med spelet, verkar inte ha allt för bråttom.

Lite så jag tänkte med. Stressade över att de inte får några resultat?

Medlem

Som någon som varit i utslagen i flera år av utbränning så lider jag med folket i studion. Pressen kommer givetvis uppifrån som det alltid är i sådana här situationer. Att det sitter folk i ledningen som förväntar sig resultat utan att förstå vad det innebär för de som faktiskt utför arbetet att komma dit. De som gör spelet har troligen en bisarr press på sig att leverera när det tagit så lång tid. Tror man att det där teamet tar det lugnt och slappar så kan man inte ha mer fel om ni frågar mig. Sen har det säkerligen begåtts en massa fel under utvecklingen. Uppenbart att man inte haft riktig koll i projektet plus alla nyckelpersoner som lämnat hit och dit.

Medlem

Jag tror att deras ambitioner och storslagna mål var orealistiska. Jag ser fortfarande extremt mycket fram emot spelet, men jag betvivlar att det kan uppfylla mina förväntningar som uppföljaren till ett av mina absoluta favoritspel.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Geeks Gaming

Jag har redan accepterat att vi aldrig får spelet. De eller så blir det ett klassiskt Ubisoft spel med tvåhundratusen ikoner på kartan, mer eller mindre ingen direkt story och en fullt fungerande store, till skillnad från resten av spelet, som säljer "genvägar".

Medlem

Lägg bara ner skiten. Även om det någon gång släpps kommer det att tokfloppa (dvs spelet kommer aldrig vara i närheten av att dra in vad spelet kostat att utveckla).

KoP
Medlem

Har svårt att tro att det förekommit någon form utav stress med tanke på att dom inte ens fått ur sig ett färdigt spel efter alla dessa år. Långsam stress vore isåfall ett nytt fenomen. 🙄

Medlem

Att folk lämnar en studio för att jobba med vilda djur istället KAN vara en indikator på att stressnivåerna inte är helt sunda.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av KoP:

Har svårt att tro att det förekommit någon form utav stress med tanke på att dom inte ens fått ur sig ett färdigt spel efter alla dessa år. Långsam stress vore isåfall ett nytt fenomen. 🙄

Det kan vara stressigt ändå och kanske är det drt som blockerar deras kreativitet. Ibland har jag så lite att göra på jobbet att jag blir stressad av att bara sitta, sen när jag väl får ett projekt har jag svårt att komma igång och blir mer stressad.

Medlem

Skrota projektet och börja om. Jag behöver inte spel som är så stort som dom visade upp för många år sen. Ge mig några intressanta och lagom stora områden på olika planeter så är jag nöjd. Och en story där jag får reda på vad som hände med Jade och gänget efter händelserna i första spelet.
Som jag förstår det var det tänkt som en trilogi i början så det borde väl fortfarande finnas lite idéer kvar där om man kan komma i kontakt med rätt person från den tiden.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Året år 2049. Star Citizen, Skull & Bones och Beyond Good & Evil 2 har early access release på Steam.

Gnällkuk
Skrivet av OAKTHYR:

Skrota projektet och börja om. Jag behöver inte spel som är så stort som dom visade upp för många år sen. Ge mig några intressanta och lagom stora områden på olika planeter så är jag nöjd. Och en story där jag får reda på vad som hände med Jade och gänget efter händelserna i första spelet.
Som jag förstår det var det tänkt som en trilogi i början så det borde väl fortfarande finnas lite idéer kvar där om man kan komma i kontakt med rätt person från den tiden.

"Skrota projektet och börja om."

Varför tror du det fortfarande inte är släppt efter att ha påbörjat det 2008?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

"Skrota projektet och börja om."

Varför tror du det fortfarande inte är släppt efter att ha påbörjat det 2008?

Jag tror att dom forfarande hänger kvar vid visionen dom visade upp för några år sedan där spelet skulle vara gigantiskt och man skulle kunna utforska alla planeter i ett solsystem eller vad det var.
Så som sagt ”skrota projektet och börja om” med lite mer rimliga idéer. Det behöver inte skapa något helt nytt. Jag vill bara ha ett stämningsfullt äventyrsspel som det första var.


signatur

PSN: OAKTHYR

Gnällkuk
Skrivet av OAKTHYR:

Jag tror att dom forfarande hänger kvar vid visionen dom visade upp för några år sedan där spelet skulle vara gigantiskt och man skulle kunna utforska alla planeter i ett solsystem eller vad det var.
Så som sagt ”skrota projektet och börja om” med lite mer rimliga idéer. Det behöver inte skapa något helt nytt. Jag vill bara ha ett stämningsfullt äventyrsspel som det första var.

Jag är rätt säker på att visionen för vad spelet ska vara har ändrats rätt många gånger under spelets plågsamma utveckling, där efter har det säkert bytts folk som beslutar om vad det ska vara mer än en gång.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Jag tycker de borde släppa spelet nu, i dess nuvarande skick. För 50 kr.

Sen kan de släppa en making-of rulle för 50 kr till.

Det hade jag pröjsat för iaf.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Gnällkuk
Skrivet av Hanzo:

Jag tycker de borde släppa spelet nu, i dess nuvarande skick. För 50 kr.

Sen kan de släppa en making-of rulle för 50 kr till.

Det hade jag pröjsat för iaf.

Filmen hade jag köpt dirr, spelet hade jag skippat.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Jag tycker de borde släppa spelet nu, i dess nuvarande skick. För 50 kr.

Sen kan de släppa en making-of rulle för 50 kr till.

Det hade jag pröjsat för iaf.

Troligare att de gör en remake.

1
Skriv svar