Diskutera – Vilken är tidernas bästa expansion?

Medlem

Mina två favoriter är helt klart Horizon: Frozen Wilds och The Last of Us: Left Behind.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Har ju inte spelat hälften av alla expansioner som nämns här, men…

I mina ögon är expansionernas expansion Brood War.

Brood War blev ju de facto så spelet skulle spelas när det kom. Men det kan vara mycket nostalgi där också.

Annars var Blood and Wine en rätt bra expansion, om än lite udda. Båda Witcher expansionerna var bra, men båda kändes lite som en alternativ värld. Reglerna från tidigare var lite omkullkastade så att säga.


signatur

Heja Blåvitt

Medlem

Cats & dogs till the sims 4, game changer!

Medlem

Diablo 3 kräver expansionen, så bra var den. Idag är D3 typ 42 gånger bättre än vid release, bästa säsongen startade precis.

Witcher 3 har jag inte kört än, är PS5 versionen klar än?

Fick vänta ett bra tag på GTA 4 då MS betalade 50 kaniner för att Sony inte skulle få DLC:t, men det var det värt!

Den till Last of Us var i en klass för sig. Serien tog in känslan riktigt bra!

Men Horizon Forbidden West ser ut att få den bästa DLC:n bara baserat på att hon åker fågelrobot.

Elden Ring lär ju slå rekordet i mest köpta iaf.

Medlem

Borderlands 2: Tiny Tina's Assault on Dragon Keep
Battlefield 2: Special Forces
The Sims 1 & 2's Expansioner
Half- Life 2 Episode - 1 & 2


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Starcraft BW, Warcraft 3 TFT och Diablo LoD är underbara med!

Medlem
Skrivet av farfarsmurf:

Finns det något DLC som går att mäta sig med Blood & Wine?

Nej.

Medlem

Tycker WoW legion var bra, gjorde WoW roligare att spela!

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Vettefan... Rätt sällan som expansioner/DLC är så mycket mer än en rätt generisk "förlängning"...

GTAIV: The Lost and Damned ?
GTAIV: The Ballad of Gay Tony ?

Blizz:
Warcraft III: The Frozen Throne ?
Diablo II: Lord of Destruction ?

Du har rätt.

Man blir glad för expansioner för att man är så jäkla hungrig att få uppleva mer av riktigt bra spel, men ärligt talat känns nästan alla DLC fjuttiga.

De utgör enbart ett sidospår till huvudspelet och de känns aldrig stora och djupa att utforska och kunna grotta ner sig i och bli överraskad av.

Så jag blir inte exalterad av DLC längre.

Till och med fantastiska Elden Rings kommande expansion, även om det kommer räknas som "stort" och kosta säg 20 euro kommer det kännas som peanuts jämfört huvudspelet.


signatur

Memento Mori

Medlem

The Lost and Damned
Lord of Destruction
Minervas Den

Medlem

Half-Life - Opposing Force.
Känslan av att spela en av de marinsoldater man slogs mot i originalet var en otroligt häftig twist.

Redaktör
Ponny
Skrivet av farfarsmurf:

Finns det något DLC som går att mäta sig med Blood & Wine?

Svar: nej. 🍷 Även om det finns många riktigt bra.

Xcom: War of the Chosen tycker jag mycket om.
På rak arm är den och Blood and Wine jag skulle ge 5 av 5 (av expansioner).


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Far Harbour kom dock till FallOut 4. Äger season pass till både Steam och PlayStation 4 versionerna men har aldrig testat dessa DLCn. Jag är jäkligt sugen då jag hört bra saker om just Far Harbour DLC.

Skulle även vilja testa alla DLC expansioner till FallOut 3 och FallOut: New Vegas.

Just ja! Menade Point Lookout till Fallout 3, inte Far Harbour, även om dom har en del likheter.

Rekommenderar starkt att köra alla expansioner till alla spel i serien. Anser själv att Fallout 4 är det som haft svagast expansioner och add-ons, men det är ju en smaksak.

Medlem

StarCraft: Brood War är tämligen oslagbart. Definierar än idag peak RTS.

The Witcher 3: Heart of Stone får en god silvermedalj. Det formligen trollband mig.

Bronset? Går nog till Witcher 3: Blood and Wine.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Efter att ha tänkt efter mer ser det nog ut så här:
1. Left Behind (The Last of Us)
2. Hearts of Stone The Witcher 3
3. något till Mass Effect 2 eller 3

Medlem

DS2: Crown of the Sunken King, tyckte jag var rysligt imponerande med dess häpnadsväckande kuliss och storslagna drake till slutboss.

Medlem

Blood & Wine till the Witcher 3, samt Dawnguard och Dragonborn till Skyrim.


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Medlem

Starcraft 2: heart of the swarm och legacy of the void.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Monster Hunter World: Iceborne och det är inte ens nära. Vilken fantastisk expansion!

Medlem

Jag svarar , den ni har på bilden i länken alltså RDR zombie expansionen. Gillade GTA 4 dlc oså alla 3

Medlem
Skrivet av robbis:

Ehm... Nej? Gibba betyder när man skjuter sönder någon så inälvorna sprutar... Det kommer ifrån Quake tiden där man sprängde sönder någon och delarna flög åt alla håll! Sen om det ändrat betydelse med åren så är jag nog för gammal för att hänga med. Gibba kommer från giblet (inälvor). PUNKT!

Ja att det kom från quake är helt klart , men vet att vi även använde det på andra spel under samma period och framåt. Innebörden ändrades lite beroende på läge, lite som att det vart typ "spel". Det beror nog på vilken krets det handlar om , ord kan få en viss betydelse inom vissa kretsar.

Warcraft 3 frozen throne var min första tanke, sen är ju world of warcraft expansioner rätt vettiga (inte alla dock) , speciellt TBC.

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Ja, "Episode 1" och (framförallt) "Episode 2".
Yet to be concluded med Episode 3.

Portal och TF2 måste man ändå räkna som egna spel.

Blue shift vart riktigt bra jag hade hela paketet med alla dom stora expansionerna och moddarna av all så vart blue shift mer en favorit faktist än orginalet.

Medlem

Räknas moddar i wc3?

nä men för allvaret skull så är detta helt omöjligt att krona eller säga någon för mig iaf, finns väldigt många dåliga.
sen har man ju inte spelat allt, skulle väl säga runt 2003 något sådant dog det ut med riktiga expansioner, nu är dlc:s osv skins modeller osv.

Red and wine till witcher 3 är ju riktigt bra i modern tid.

Dun
Medlem

Slår ett slag för Broodwar.

Sen var expansionen till Codename Eagle stabil Battlefoot 19511 eller vad den hette.

Medlem

Räknas mod?

I så fall är Forgotten Hope värd att nämnas. Det lyfte verkligen Battlefield 1942 till nya höjder.

Medlem

StarCraft Brood War utan tvekan, vet ingen som spelade spelet utan expansionen efter att den släpptes.

Medlem

Blood and Wine till Witcher 3 och Fate of Atlantis till Assassin's Creed Odyssey. Inget snack.

Medlem
Skrivet av Nerox:

Ja att det kom från quake är helt klart , men vet att vi även använde det på andra spel under samma period och framåt. Innebörden ändrades lite beroende på läge, lite som att det vart typ "spel". Det beror nog på vilken krets det handlar om , ord kan få en viss betydelse inom vissa kretsar.

Warcraft 3 frozen throne var min första tanke, sen är ju world of warcraft expansioner rätt vettiga (inte alla dock) , speciellt TBC.

Jag har aldrig hört ”gibba” användas i något annat sammanhang än att man dödar motståndare, förutom då man specifikt ska spela ett spel som går ut på att döda varandra (quake, ut) varvid ”ska vi gibba lite” fungerar…men att tex ”gibba” sims eller fifa låter helt fel i mitt boomerhuvud.

Det står väl tillomed i quake spelen ibland när man dödar fiender ”x has gibbed x”

Aaah, allt är uppochned och helt fel…


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Jag har aldrig hört ”gibba” användas i något annat sammanhang än att man dödar motståndare, förutom då man specifikt ska spela ett spel som går ut på att döda varandra (quake, ut) varvid ”ska vi gibba lite” fungerar…men att tex ”gibba” sims eller fifa låter helt fel i mitt boomerhuvud.

Det står väl tillomed i quake spelen ibland när man dödar fiender ”x has gibbed x”

Aaah, allt är uppochned och helt fel…

Helt klart att det kommer från Quake (allafall där jag såg det först). Men som med det mesta så förändras saker, ord/uttryck liksom mycket annat är ju dynamiskt. Jag har visserligen inte hört någon säga det om just sims innan men däremot andra spel som inte är just fps.

Medlem

Xcom2 war of the chosen och diablo2 lord of destruction

Skriv svar