Stark start med tekniska problem för Wo Long: Fallen Dynasty

Moderator | Testpilot
Skrivet av mttbolle:

Det går med båda. Du har ju som två flikar i 3D Settings, "Global" och "Program...", så det går att sätta per program/spel. Det borde bli samma resultat. Jag har ändrat i globalt i alla fall, om det gör någon skillnad.

Faktiskt inte. Den verkar bara finnas i de globala inställningarna.

Ändå, stort tack! Jag får fortfarande låg FPS här och där men all stutter verkar vara borta Ska dock testa med 10 GB så jag inte vill den ska äta upp hur mycket som helst.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Testade demot på pc... herregud vad blurry allt såg ut med allt på max. Bara en sån sak att spelet sägs segas ner om man har lägre fps än vald max borde inte existera idag.

Skribent
Skrivet av Walter S.A. Iego:

"Omöjlig att klara?" Låt Esoterickk testa:

https://youtu.be/XdnNBfeOLAU

Bossen är svår som fan, men "omöjligheten" handlar nog mer om hemsk performance för diverse PC-spelare som gör det svårt att deflecta attacker (vilket är A och O i spelet).


signatur

"Writer and Fighter"

Moderator | Testpilot
Skrivet av erson:

Testade demot på pc... herregud vad blurry allt såg ut med allt på max. Bara en sån sak att spelet sägs segas ner om man har lägre fps än vald max borde inte existera idag.

Suddigt hur då? Du råkade inte ha DLSS på?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Suddigt hur då? Du råkade inte ha DLSS på?

Nej native 1440p

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Kan ju vara bra att i sammanhanget veta vad du har för specs också så vi vet vad dina nummer har för betydelse

Sant så sant, RTX4080, 32GB DDR5 5200mhz, NVME M.2 SSD (7000/7000mb read/write speed), Intel-i7-12700K. Är vad jag kör med, fungerade utmärkt så länge RT är på low eller helt off såklart på Hogwarts och DLSS på Balance, Dead Space gick utan problem i alla fall.

Callisto Protocol fungerade bra innan första patchen sen blev det ospelbart men sen patchade de igen så det fungerade igen.

Medlem

Bästa stridssystemet sedan DMC5 och Sekiro, så otroligt tillfredsställande parry!

Skrivet av Johan Lorentzon:

Bossen är svår som fan, men "omöjligheten" handlar nog mer om hemsk performance för diverse PC-spelare som gör det svårt att deflecta attacker (vilket är A och O i spelet).

Ja! Helt rätt. Att spela på PC är som att lägga till en ytterligare svårighetsgrad, Ultra +.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

12
Skriv svar