Paradox utannonserar The Sims-utmanaren Life by You

Robot
Paradox utannonserar The Sims-utmanaren Life by You

Med The Sims-veteranen Rod Humble vid rodret.

#Life-by-you, #Paradox-tectonic


Medlem

Väldigt taggad.
Medveten om att trailern är rätt grafiskt komponerande, men bör väl bara pre-alpha graphics eller så.

Vi får se mer den tjugonde

KoP
Medlem

Så vad kommer skilja detta ifrån The Sims? Ser i stora drag ut som en karbonkopia.

Vad kommer detta spel göra bättre för att locka spelare ifrån The Sims?

Så många frågor. 😅

Medlem

Kändes väldigt hmm Sims? Ska nyfiket följa eventet för att få reda på vad som skiljer dessa ifrån varandra. Grafiskt såg det lite meh ut...

Medlem
Skrivet av KoP:

Så vad kommer skilja detta ifrån The Sims? Ser i stora drag ut som en karbonkopia.

Vad kommer detta spel göra bättre för att locka spelare ifrån The Sims?

Så många frågor. 😅

Många av Sims fansen var missnöjda med Sims 4 och saknade många element från Sims 3, dessa kan komma tillbaka.

Medlem

De har slagit originalet förr, då Skylines tog över stadsbyggartronen från Sim City. Kanske att de kan göra det med ännu ett Sim-spel?


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Omg..musiken

Musiken som jag tycker ofta är en av viktigaste kryddorna som dock i denna video pajade hela trailern....
visst sure, kan bli världens bästa spel men med förhoppningsvis inte världens hemskaste soundtrack;)


signatur
Medlem

Om de tar husbyggandet på stort allvar är jag intresserad. Enda anledningen till att jag spelade Sims 4 var att bygga hus, själva "livssimulationen" var totalt ointressant för mig och jag gick vidare till att bygga nästa hus när jag var färdig med det föregående.

Redaktör
Ponny

Blev alldeles till mig av rubriken. Trailern var väl kanske inte vad jag hoppats på, men behövs en seriös Sims-utmanare. Så kanske även The Sims kan känna flåset i nacken.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Kommer i alla fall testa. Brukar köra några timmar sims när ett nytt kommer men har inte fastnat för något en längre period efter första.

Skrivet av vgofredrik:

Musiken som jag tycker ofta är en av viktigaste kryddorna som dock i denna video pajade hela trailern....
visst sure, kan bli världens bästa spel men med förhoppningsvis inte världens hemskaste soundtrack;)

Tyckte den lät precis som musiken gör i sims spelen. Fast det betyder ju inte att det är bra.

Medlem

Kul att se något nytt i denna genre. Framför allt när det enda alternativet har varit The Sims under de senaste 20 åren.

Medlem

Då jag personligen tycker att The Sims gick ganska mycket utför efter tvåan, så hoppas jag på att detta påminner mer om detta än om de senare spelen i serien. Och konkurrens är alltid välkommet, känns som att The Sims har fått åka lite väl mycket räkmacka då det inte funnits några alternativ, och blivit lite väl bekväma och utsugande med sina 40.000 miljarder expansionspaket och tillägg.

Medlem

Tänker direkt på EA som kastar bort den ena titeln efter den andra känns det som. The Sims, varför har dom inte släppt ett nytt ? Roblox har ju tagit över totalt av barnspelandet. Där borde dom varit snabbare på pucken kan man tycka.
Samma med Simcity som stendog och Cities har tagit över fullständigt. För att inte tala om BF...dont go there..

Jajja, kul för Paradox och roligt att EA får nån som flåsar än mer i nacken

Medlem

Konkurrens är bara nyttigt.
Jag gillar Sims 4 skarpt, för många timmar som är nerlagda där.
Men å andra sidan så ser man en trend med buggar som ingen orkar åtgärda utan bara poppar ut mer content och att rätta till buggar är en eftertanke.

Spelar Paradox sina kort rätt så ser jag fram emot svettiga pannor på EA.

ELF
Medlem

Riktigt trevligt med en The Sims utmanare.
Nu kanske EA slutar mjölka spelserien med höga priser.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av ELF:

Riktigt trevligt med en The Sims utmanare.
Nu kanske EA slutar mjölka spelserien med höga priser.

Haha kommer aldrig att hända.

Medlem

Absolut trevligt med en utmanare och det känns som att en Sims kopia och Paradox borde funka exceptionellt bra.

Medlem

Jag hoppas Paradox gör ett bättre Sims spel än vad utvecklarna av The Sims själva gör.
Paradox bör ha i åtanke att publiken inte bara är 14-åringar, utan också består av vuxna (De som var runt 14 när det första sims spelet begav sig har ju liksom några år bakom sig nu), så de ger oss chansen till jobb/yrken där minispelen verkligen känns meningsfulla och utmanande.
Såg också en bil på en väg i trailern, så hoppas verkligen det betyder att vi kan åka runt i hela kvarter, samt köpa och äga olika bilar. (Bara en sån sak som att kunna spela som mekaniker, ha ett garage och köpa in rätt delar och rusta upp bilar och expandera med dyrare och bättre utrustning vore ett steg över Sims. Jag menar, det behöver inte vara ett nytt Car Mechanic Simulator inbakat i ett Sims spel, men nog vore det roligare med yrken som man kan gotta in sig i)

Medlem

Ser mer fram emot detta spel än Cities Skylines 2. Vet förstås inte hur bra det blir, man får hålla koll. Videon var inte jätteimponerande men spelet är antagligen rätt långt bort. Första Cities-spelet var det som fick mig att inse att jag inte gillar bygga/design spel. Mina städer blev alltid skittråkiga. Sen kollade jag videos från andra som suttit och detaljpillat på varenda kvadratmeter för att få en snygg stad. Då insåg jag att det inte var för mig.

Medlem

Cities Skylines 2 och nu detta, kanske kan bli bra!
Mitt törst av nya spel har nästan slocknat helt, men detta fick till glöden lite igen.

Är förbannat less på Sims 4 och dess buggar och löjliga spelstil, samt för enkelt

1
Skriv svar