Microsoft bekräftar att de inte kommer finnas på mässgolvet under E3

Robot
Microsoft bekräftar att de inte kommer finnas på mässgolvet under E3

Inga Xboxar på E3s mässgolv.

#E3, #microsoft


Medlem

Det blir mindre viktigt att vara fysiskt på plats, och ha hyrt in sig på E3's golv - men gissningsvis kommer dom vilja vara en del av den allmänna spelhypen som hänger med E3.. Och det kommer nog i den mån som vi som följer E3 hemifrån se ut ungefär som vanligt.

Microsoft kommer ha en video på 30-60 minuter visa upp så mycket dom kan av det som komma skall, under samma tid som E3.

Varför ska dom hyra in sig på golvet på E3 (som dom inte kan styra själv helt och hållet) - osv osv - när 99% av deras faktiska marknadsföring kommer ifrån folk som sitter och kollar på en stream hemifrån.

Iaf... Det kommer nog se ut ungefär som vanligt.. Men det gynnar inte Microsoft att praktiskt officiellt göra det via E3 som EXPO.
Men dom kommer ha massa reveals och trailers och jidder, allt det där, under samma tidsperiod och som vi kommer få ta del av på ungefär samma sätt


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Citat:

Hur hajpad är ni på FZ för E3 nuförtiden? Har eventet börjat förlora sin glans?

Nästan precis lika hajpad.
Det kommer komma TYP lika mycket information, reveals osv kring spel under en eller två veckor som alltid, och det är det som gör en hajpad kring E3.

Det finns väl kanske 2 pers som är stammisar här på FZ som genuint tycker det är drygt att det inte är samma upplevelse att faktiskt gå runt på mässgolvet längre (vilket av alla rapporter jag någonsin läst ifs lät som en jävla mardröm ).

Som civila så har väl omställningen blivit överrepresenterad, om något... Eftersom den huvudsakligen påverkat speljournalister

För oss som sitter och kollar och vill se det nya osv.... Så har det typ inte hänt nånting... Det blir fett mycket nytt och spännande kring E3 tider, som alltid.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

they gotta be mässing with us

Skribent
Skrivet av Anton Q:

Det blir mindre viktigt att vara fysiskt på plats, och ha hyrt in sig på E3's golv - men gissningsvis kommer dom vilja vara en del av den allmänna spelhypen som hänger med E3.. Och det kommer nog i den mån som vi som följer E3 hemifrån se ut ungefär som vanligt.

Microsoft kommer ha en video på 30-60 minuter visa upp så mycket dom kan av det som komma skall, under samma tid som E3.

Varför ska dom hyra in sig på golvet på E3 (som dom inte kan styra själv helt och hållet) - osv osv - när 99% av deras faktiska marknadsföring kommer ifrån folk som sitter och kollar på en stream hemifrån.

Iaf... Det kommer nog se ut ungefär som vanligt.. Men det gynnar inte Microsoft att praktiskt officiellt göra det via E3 som EXPO.
Men dom kommer ha massa reveals och trailers och jidder, allt det där, under samma tidsperiod och som vi kommer få ta del av på ungefär samma sätt

Vad jag förstått från de jag känner som faktiskt sysslar med spel så är inte E3s golv lika attraktivt längre heller. De kan lägga pengarna på att befinna sig på andra mässgolv istället under året. Nu pratar jag utifrån svenskt perspektiv där mässor i EU nog är ekonomist mer försvarbart.

Personligen saknar jag presskonferenserna, men tycker ändå showcasen de gör digitalt är bra. Förstår ju också att det är billigare att köra digitalt än live.

Men kan nog tycka kanske att E3 förlorat lite av sin lyster när det finns andra mässor och presentationer görs under hela året nuförtiden


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Personligen saknar jag presskonferenserna, men tycker ändå showcasen de gör digitalt är bra.

Fanns väl nått gullit i hur pajjit det lätt kan bli, när det är lajv
Men annars ser jag ingen direkt skillnad emot en "digital showcase" och en presskonferens från E3... Förutsatt att det är starka reveals och stark information osv... Lixom.

Jag har själv lite erfarenhet i Svensk spelindustri - och i iallfall 9 fall av 10 så har din marknadsföringsstrategi av rimliga själ inget alls med "live expo's" att göra, och allt med synlighet digitalt, att göra.

Med det sagt så kan det säkert vara en bra strategi som det finns folk som kör på, som kan funka osv.

Men är det en nämnvärd del av din strategi så tillhör du en väldigt liten och ganska kraftigt krympande grupp.


signatur

subterranean homesick alien

Skribent
Skrivet av Anton Q:

Fanns väl nått gullit i hur pajjit det lätt kan bli, när det är lajv
Men annars ser jag ingen direkt skillnad emot en "digital showcase" och en presskonferens från E3... Förutsatt att det är starka reveals och stark information osv... Lixom.

Jag har själv lite erfarenhet i Svensk spelindustri - och i iallfall 9 fall av 10 så har din marknadsföringsstrategi av rimliga själ inget alls med "live expo's" att göra, och allt med synlighet digitalt, att göra.

Med det sagt så kan det säkert vara en bra strategi, som kan funka osv.

Men är det en nämnvärd del av din strategi så tillhör du en väldigt liten och ganska kraftigt krympande grupp.

Ja det är väl charmen när det är live som jag saknar, att det inte alltid känns så på räls. Lite som med musikkonserter liv. Men du har ju rätt egentligen, skillnaden i innehåll är ju extremt liten och på senare år har ju dessutom publiken i på dessa live showcase också varit dirigerade att skratta och "whooooaaaaaa" på cue. Så hur mycket "live" är det egentligen?

Det finns väl en relevans i att visa upp sig, men det handlar nog snarare om en sekundär strategi att vara på mässgolv. Det stora jobbet görs ju via digital synlighet. Mässgolvsnärvarande kan väl som bäst fungera som boost åt det digitala om det finns marknadsföringspengar över.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Så hur mycket "live" är det egentligen?

Nej precis... Det är ju typ mellan-akterna där det står någon presentatör och ska.. Presentera.. Som faktiskt är live, lixom.. Överlag.

Sen har jag inget emot att man presenterar ett spel på ett regisserat eller förinspelat sätt... Förutsatt att det är representativt för gameplay, och vad spelet faktiskt är (det här händer i princip aldrig, även om det är lajv - lajvdemon har scriptats osv, typ alltid)...
Men ja, någorlunda.

Det viktiga är väl att man kan verifiera att dom påstår att det här är genuine gameplay... För då kan man se till att dom får äta skit för det senare om det inte alls visar sig vara sant


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Finns ingen hype, inte funnits på över 10 år.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

It's not a lake, it's an ocean

E3 är dött. Tyvärr. Mängden utannonseringar i juni eller däromkring blir nog ungefär densamma ändå, men det är speciellt med en tillställning där så mycket utannonseras på samma ställe samtidigt. Dit når vi kanske aldrig igen. Ty för den som avtäcker något är det såklart extra utmanande att ta sig igenom bruset på ett event som E3 när så mycket avslöjas samtidigt. Dessutom är det dyrare än att göra ett digitalt event där man då på köpet får hela uppmärksamheten för sig själv.

Men för många av oss spelare har alltid E3 varit speciellt, så visst kan jag sörja lite grand att det är dött.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Avstängd

Har man inga spel så finns det ju ingen anledning att delta då det är ett evenemang för spel.

Medlem

Kan lika gärna lägga ner E3 då ingen närvarar längre.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Microsoft har ju typ dem senaste 4-5 åren varit i sin egen bio salong direkt över gatan. Microsoft Theater. Och då haft där Xbox One/Series konsoler uppkopplade med olika typer av spel. Så att de inte är där på mässgolvet gör inte så jätte mycket för "de är där".

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Freeman79a:

Microsoft har ju typ dem senaste 4-5 åren varit i sin egen bio salong direkt över gatan. Microsoft Theater. Och då haft där Xbox One/Series konsoler uppkopplade med olika typer av spel. Så att de inte är där på mässgolvet gör inte så jätte mycket för "de är där".

Precis så.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Trist att E3 dör bort. Blir lite nostalgisk till minnena då detta var årets stora event för spel. Saknar det lite grann.

Medlem

R.I.P. E3 😪

Medlem
...Bevara E3...

Jag saknar verkligen E3 Entertainment Expo som ju är lilla julafton för gamers under sommaren. Har ju följt mässan sedan jag var liten grabb på 90-talet då jag läste tidningen Super Power som sedan blev Super Play. Sedan började man kolla på LiVE streams på YouTube under dessa presskonferenser när internet blev mer vanligt. Fantastiska minnen med utannonseringar och spektakel..

Nej jag tycker det är en trist utveckling när företagen drar sig undan denna kult mässa.
E3 måste bevaras..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Jag saknar verkligen E3 Entertainment Expo som ju är lilla julafton för gamers under sommaren. Har ju följt mässan sedan jag var liten grabb på 90-talet då jag läste tidningen Super Power som sedan blev Super Play. Sedan började man kolla på LiVE streams på YouTube under dessa presskonferenser när internet blev mer vanligt. Fantastiska minnen med utannonseringar och spektakel..

Nej jag tycker det är en trist utveckling när företagen drar sig undan denna kult mässa.
E3 måste bevaras..

Ja att få hem super powers och super plays E3 nummer var verkligen speciellt.

Medlem

Alltså... kommer det upp något spelevent i Stockholm som folk är intresserade utav? Jag har ingen koll här uppe men börjar bli så jävla trött på sådana här frågeställningar då det bara sägs "vem bryr sig om att träffa utvecklarna i verkligheten" vilket helt enkelt är sjukt jävla tråkigt. Kan jag inte få rapporter från journalister på plats? jag tycker det är betydligt mer intressant att läsa artiklar från folk på plats och se rapporter därifrån på Youtube än att få någon sönderredigerad hypevideo från företagen. Ifall det ska stängas ner evenemang så får man väl gå på egna/nya.

EDIT: Jag var med på Sweden Game Conference nere i Skövde där många utvecklare och elever från Högskolan där får ta plats, sjukt kul och intressant att vara med på. Ifall de ska stänga ner alla evenemang jag tycker är kul att få rapporter ifrån så får jag väl gå på de som finns själv liksom.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Ja konstigt att det inte finns fler mässor/expos i Sverige, då vi har så många utvecklare här! Och många spelare!!
Någon inom branchen som vet?

Jag är säker på att det skulle vara en framgång, både för spelförsäljning osv, men även för branchen, mellan företag, rekrytera folk, visa spelutbildningar osv osv. Finns mycket inom spel som inte "utnyttjas" här i Sverige.

Visst, vi har ju mässan i Kista runt höstlovet, men den är mest försäljning av merch och cosplay, vilket också är skoj, men jag vill också ha nåt liknande E3, Gamescom, Eurogamer expo, där man kan lira lite, kolla på utbildningar, snacka "jobb", snacka med utvecklare (iaf indies), fast här i Sverige eller iaf Norden!

Kom igen @dataspelsbranchcen #dataspelsbranchen ge oss vad vi vill ha !

Skrivet av Proximately:

Alltså... kommer det upp något spelevent i Stockholm som folk är intresserade utav? Jag har ingen koll här uppe men börjar bli så jävla trött på sådana här frågeställningar då det bara sägs "vem bryr sig om att träffa utvecklarna i verkligheten" vilket helt enkelt är sjukt jävla tråkigt. Kan jag inte få rapporter från journalister på plats, som jag tycker är betydligt mer intressant att läsa och se rapporter ifrån på Youtube, än att få någon sönderredigerad hypevideo från företagen så får jag gå på något liknande själv, om det så är för marknadsföringens skull eller för att de hänger med varandra.

1
Skriv svar