Diskutera – Dina förhoppningar och farhågor med Starfield!

Medlem
Skrivet av Arzei:

Alltså, utifrån det jag har sett hittils så verkar det bara rätt meh, jag förstår inte riktigt upphetsningen (men så förstår jag inte heller folk som har köpt Skyrim femton gånger). Skjutandet och striderna generellt ser väldigt stela ut och jag struntar i om "det inte är fokus" - har ditt AAA-spel FPS strider som nyckeldel i gameplayloopen så får du fasen se till att de håller nivå med resten av marknaden. Karaktärer ser typiskt Bethseda-ihåliga ut, världen ser statisk ut. I dunno. Det kanske blir skitbra, men jag är definitivt inte imponerad än så länge. Det känns lite som att Bethesda fortfarande utvecklar spel som om det är 2005, men resten av industrin har utvecklats en del sedan dess.

Jag hoppas så klart att jag har helt missuppfattat allt och att de släpper ett grymt FPS RPG med massor av djup och upptäckarglädje.

Det är lustigt hur olika man kan se på saker.

Själv älskar jag så kallat "stel" realistisk strid utan en massa blixtar och dunder. För mig är det enbart avtändande och löjligt när man lägger in snabba moves, slow-mos och orealistiska "häftiga" effekter av ljus, explosioner och annat pang pang.

Som i valfritt AAA:

Titta på ljuseffekterna när vapnet slungas eller på ljusspåren för att visa att en karaktär rör sig snabbt, med spelaren glidandes som värsta superhjälten.

I Antikens Grekland...

För mig är det där billiga illusioner och trick, ämnade att imponera ett lättmanipulerat sinne

Vidare, det du ser som Bethesdas "ihåliga karaktärer" ser jag som seriöst, mänskligt och personligt, istället för något skränigt och överdrivet.

Och det du beskriver som "statisk värld" är för mig organisk, realistisk, naturtrogen, genuin, atmosfärisk, dynamisk och icke-artificiell. Den ultimata drömmen av simulation.

Den här designen har inget att göra med att "vara efter" i spelutveckling, utan den är högst medveten. Realism och autenticitet, fast i en fantasivärld, det är Todd Howards uttryckliga designfilosofi.

Tack och lov finns det en utvecklare som fortfarande står emot plast och spektakel.

Du har förmånen att kunna spela tiotals superpolerade AAA varje år, spel som för mig är skräp.

Starfield är kanske inte gjort för dig, men vi är tiotals miljoner som kommer formligen uppslukas av Starfields värld.


signatur

Memento Mori

eld
Medlem

Bethesda-spel, ännu en dundersuccé som folk antingen älskar eller hatar.

Medlem

Förväntar mig ett open world spel med stora möjligheter för att customisera skepp, baser och massor med utforskning som inte är för repetitiv.

Hoppas att Bethesda nyttjar ny voice AI som gör att karaktärernas dialoger kan kortas ner till ren text och massor av interaktiv dialog kan skapas helt dynamiskt utan att de måste sitta och arbeta genom 3000 timmar av voice acting.

Förväntar mig också ett bra modverktyg och inga krav på att man måste logga in för att de ska funka, Skyrim originalet var bra på det sättet att du kunde aktivera/deaktivera mods i launchern innan du startade spelet, och Skyrim Enhanced Edition kunde du inte göra det utan behövde logga in för att lägga till mods, vilket sög.

Långt från alla vill ha att göra med all den där online social crap att göra.

Medlem

Väljer att vara superpositiv Gillar att sugas med i förväntan och förhoppningar runt ett spektakel som Starfield trots att Bethesdaspel ofta inte klarar att hålla mitt intresse. De har dock inte gjort ett rent science fiction-spel förut, vilket är min favoritgenre. Ska göra mitt bästa att ta mig tid med spelet och njuta av det utan att rusha genom det. Avundas verkligen inte de som ska recensera det!

Medlem

Jag tror väl att man förstår vad Starfield är i stort, utifrån vad det är dom gör för typ av spel och så vidare... Det man hoppas på är ju att Bethesda ska nå någon sorts next level lixom.. Som inte känns som förbättring av deras förra spel men som ett riktigt generationsskifte.

Jag tror inte riktigt det kommer bli det - det kommer nog bli en förbättring, i en ny typ av värld... Och jag tror jag kommer tycka det är jävligt toppen ändå.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Hoppas på ett redigt Bethesda spel En farhåga är kanske att det blir sönderpratat och att det byggs upp orealistiska förväntningar som lägger en blöt filt över launch-hypen.

eld
Medlem
Skrivet av Troll1:

Hoppas på ett redigt Bethesda spel En farhåga är kanske att det blir sönderpratat och att det byggs upp orealistiska förväntningar som lägger en blöt filt över launch-hypen.

En fördel är att de inte visat så mycket alls, så när de väl visar spelet i sommar så kommer allt man se vara inne i spelet. Alltid bäst att låta spelet tala för sig själv.

Todd har nog lärt sig sin läxa från inte bara sig själva, men även från spel som cyberpunk och no mans sky.

Medlem

^förhoppningar inge mikrotransaktioner och så få buggar som möjligt, för vi vet vem vi har att göra med =D

Medlem

Farhåga:
Striderna. Jag kommer antagligen att spela på Xbox och är helt värdelös på skjutare med handkontroll.
Det bästa med striderna i Fallout-spelen tycker Jag är möjligheten att "pausa" och välja vart karaktären ska sikta. Jag utgår från att det systemet inte kommer finnas här. I värsta fall får jag hacka boxen och installera en bot som strider åt mig

Förhoppningar:
Bra episka historier och överraskningar. Typ allt annat förutom striderna.

Medlem

Fanboy varning .

Bryr mig inte om det blir mediokert , vill bara ha en ny rpg utav Bethesda. Oblivion,Skyrim och Fallout har jag klarat tio gånger om nu .

Bara ge mig en ny rpg med nya saker att upptäcka/utforska . Fylld med buggar och Nexus mods.


signatur

It´s a me

eld
Medlem
Skrivet av Visual Prick:

Fanboy varning .

Bryr mig inte om det blir mediokert , vill bara ha en ny rpg utav Bethesda. Oblivion,Skyrim och Fallout har jag klarat tio gånger om nu .

Bara ge mig en ny rpg med nya saker att upptäcka/utforska . Fylld med buggar och Nexus mods.

Nu kanske du redan är djupt inne i detta:

Men Moddat daggerfall är något som många bethesda fans kanske inte har upptäckt ännu!

Medlem
Skrivet av Deekar:

Mina farhågor är Cyberpunk+No man's sky= Starfield och att folk hypear det bara för att de är det första riktigt stora Gamepass-spelet för att de vill att de ska vara bra.

Första??? Knappast det första va...
Har du redan glömt bort Forza horizon??, finns säkert fler därutöver..

Medlem
Skrivet av apocalypse101:

Farhåga:
Striderna. Jag kommer antagligen att spela på Xbox och är helt värdelös på skjutare med handkontroll.
Det bästa med striderna i Fallout-spelen tycker Jag är möjligheten att "pausa" och välja vart karaktären ska sikta. Jag utgår från att det systemet inte kommer finnas här. I värsta fall får jag hacka boxen och installera en bot som strider åt mig

Förhoppningar:
Bra episka historier och överraskningar. Typ allt annat förutom striderna.

Koppla in mus å tangentbord då vettja!

Medlem
Skrivet av Natrium:

^förhoppningar inge mikrotransaktioner och så få buggar som möjligt, för vi vet vem vi har att göra med =D

VASCO Armor DLC för $99.99. (Typ Horse armor)

Medlem
Skrivet av eld:

Nu kanske du redan är djupt inne i detta:

Men Moddat daggerfall är något som många bethesda fans kanske inte har upptäckt ännu!

https://www.youtube.com/watch?v=4gVZW1M4IEY

Testade , och ville verkligen gilla det . Men det fastnade aldrig på mig utav någon anledning


signatur

It´s a me

Medlem

Lite orolig över alla buggar, modcommunity kan väl inte laga spelet på Xbox det är väl bara PC versionen de kan fixa?

Medlem
Skrivet av roftg:

Första??? Knappast det första va...
Har du redan glömt bort Forza horizon??, finns säkert fler därutöver..

Som inte är en bil-eller-flyg-simulator*
(Jag vet att Halo släpptes också men meh)

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Är det inte det som är att läsa?

Kan hända att jag precis kommit på det^^.

Medlem

Förhoppningarnar att få driva ett rymdföretag och leva ut mina vildaste sci-fi drömmar.
Farhågorna är att det inte alls kommer bli så, samt att det kommer bli totalt ospelbart på Linux.

Medlem

Jag har ju aldrig spelat Bethesdas spel för storyn. Möjligtvis lore osv men aldrig för storyn. Det har ALLTID varit utforskandet som har varit den stora grejen för mig. Spenderade ju sjukt mycket tid i Skyrim på att bara utforska innan jag tog tag i storyn som fanns i spelet. Det är väl det jag ser mest fram emot för det är inte många av den typen av spel som släpps...

Medlem
Skrivet av Gaara:

Lite orolig över alla buggar, modcommunity kan väl inte laga spelet på Xbox det är väl bara PC versionen de kan fixa?

Mods stöds till console också, de vanligaste fan-patcherna finns exempelvis där för Skyrim, så borde vara samma även här

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Mods stöds till console också, de vanligaste fan-patcherna finns exempelvis där för Skyrim, så borde vara samma även här

Okej men det är ju mer restriktioner på konsol, är ju mer fritt på PC där man mer har större ansvar själv att installera grejs på egen risk.

Medlem

Förhoppningar: Samma känsla som Fallout, oblivion och skyrim. Relativt buggfritt. Bra optimerat.

Farhågor: Att det är så buggigt att man inte kan spela det. Att de nya aktiviteterna är tråkiga.

eld
Medlem
Skrivet av trifix:

Jag har ju aldrig spelat Bethesdas spel för storyn. Möjligtvis lore osv men aldrig för storyn. Det har ALLTID varit utforskandet som har varit den stora grejen för mig. Spenderade ju sjukt mycket tid i Skyrim på att bara utforska innan jag tog tag i storyn som fanns i spelet. Det är väl det jag ser mest fram emot för det är inte många av den typen av spel som släpps...

Bästa är att hela storyn i starfield verkar vara byggt runt exploration denna gång, sen får vi se hur de utvecklat procedural generation för detta spel, med quests, terräng och encounters.

Medlem

Jag tror innehåll, content och story blir riktigt bra.
Tror dock spelets gamla och stela motor kommer vara svagaste länken.

Medlem

Jag hade inga problem/buggar med Skyrim (360) eller Fallout 4 (Xbone) vid release, hoppas att det fortsätter så med Starfield (Peppar, peppar).

När det kommer till spelet i sig, tematik, när/var det utspelar sig m.m så är jag inte helt övertygad. Dock var jag inte det när det kom till Cyberpunk 2077 heller men tji fick jag, jävlar vilken positiv upplevelse det var!

Bethesda har ändå bra narrativ, tillräckligt varierad spelslinga, världar som tänder upptäckarglädjen inom en, så jag tror nog att jag kommer att bli övertalad i Juni när vi fått veta ännu mer om spelet.


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem

Inga förhoppningar, bara farhågor.

Stela animationer, som förstör inlevelsen. Buggar. Last gen grafik. Icke involverande story.
Tråkigt / "för simpelt" rpg:ande, Inget djup i karaktärsbygget.
Gråskalorna kring val, kommer det verkligen göra någon skillnad? Kommer dom lyckas få mig att bry mig, så jag inte bara autoskippar mellansekvenser. Tomma innehålslösa världar, transportsträckor.

Buggar.. ja just det, redan nämnt, men värt att nämna igen.

Medlem
Skrivet av bulleboss:

Inga förhoppningar, bara farhågor.

Stela animationer, som förstör inlevelsen. Buggar. Last gen grafik. Icke involverande story.
Tråkigt / "för simpelt" rpg:ande, Inget djup i karaktärsbygget.
Gråskalorna kring val, kommer det verkligen göra någon skillnad? Kommer dom lyckas få mig att bry mig, så jag inte bara autoskippar mellansekvenser. Tomma innehålslösa världar, transportsträckor.

Buggar.. ja just det, redan nämnt, men värt att nämna igen.

Buggar är bara en myt. Spelförstörande buggar i Bethesdaspel är ett minne blott.

Däremot har du andra rimliga farhågor.

Main story i Skrim och Fall8ut 4 var inte mycket att hänga i granen.

Simpelt RPG:ande. Oj herregud, jag skulle kunna skriva spaltmeter om fördumningen av RPGs, och tyvärr är Bethesda inget undantag.

Jag tror de tagit åt sig av kritiken mot Fallout 4s menlösa dialogval, men i övrigt försöker jag mentalt förbereda mig på att övriga RPG-system i Starfield ytterligare streamlineats och förenklats ännu lite till jämfört föregångarna.

Grafiskt håller jag med om att det är PS4-nivå på grafiken. Men jag är fortfarande supernöjd med utseendet av Elden Ring, Kingdom Come och RDR2 från last gen.

Trots allt detta tror jag det blir mitt personliga GOTY 2023 och nåt man njuter av i hundratals timmar tack vare allt som är så underbart med Bethesdaspel.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Buggar är bara en myt. Spelförstörande buggar i Bethesdaspel är ett minne blott.

Däremot har du andra rimliga farhågor.

Main story i Skrim och Fall8ut 4 var inte mycket att hänga i granen.

Simpelt RPG:ande. Oj herregud, jag skulle kunna skriva spaltmeter om fördumningen av RPGs, och tyvärr är Bethesda inget undantag.

Jag tror de tagit åt sig av kritiken mot Fallout 4s menlösa dialogval, men i övrigt försöker jag mentalt förbereda mig på att övriga RPG-system i Starfield ytterligare streamlineats och förenklats ännu lite till jämfört föregångarna.

Grafiskt håller jag med om att det är PS4-nivå på grafiken. Men jag är fortfarande supernöjd med utseendet av Elden Ring, Kingdom Come och RDR2 från last gen.

Trots allt detta tror jag det blir mitt personliga GOTY 2023 och nåt man njuter av i hundratals timmar tack vare allt som är så underbart med Bethesdaspel.

Tack för ett mkt trevligt och genomtänkt svar, uppskattas

Håller med i att grafik inte behöver vara superfrän för ett bra spel, Elden ring som klockrent exempel.
Men dom (from software) lyckas på något sätt få det att kännas levande/organiskt.

Fallout 3/4 och skyrim är på något sätt... livlöst. Vet inte hur jag ska förklara min högst subjektiva känsla mer än så...

Medlem

Lutar åt att jag tar ut lite semesterdagar när det släpps så jag kan njuta fullt ut. Så ja, ser fram emot detta ganska mycket!


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

123
Skriv svar