Zach Snyders kommande film Rebel Moon ska få ett "gigantiskt rollspel"

Robot
Zach Snyders kommande film Rebel Moon ska få ett "gigantiskt rollspel"

Med inspiration från Star Wars och Kurosawa.

#Rebel-moon


Medlem

Jag var på en screening av Sucker Punch med en Q&A med ZAck Snyder way back och någon frågade honom varför inget spel.

Han sa att dom inte skulle haft tillräckligt mycket tid att göra en bra spel, men att han ville det, och diggar spel järnet osv överlag.

Så kanske kan bli nått?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Gigantisk rollspel som ska stressas fram i tid till filmpremiären låter inte lovande. Antar de vill tajma premiären i alla fall.

Men kan bli kul om man har tur Mad Max t.ex. var ett briljant spel baserad på karaktär och värld från en film fast det hade sina brister.

Medlem

Kan detta vara något i stil med Defiance serien och dess MMO spel? Hmmm.... xD


signatur

Vi Veri Veriversum Vivus Vici!

Medlem
Skrivet av tr1stam:

Kan detta vara något i stil med Defiance serien och dess MMO spel? Hmmm.... xD

Defiance serien hade b-kvalite över sig imo,spelet var väl inte mycket bättre det heller?..så det hoppas jag verkligen inte.
För övrigt står det i artikeln att den är inspirerad av star wars och akira kurosawa.. så var får du defiance ifrån?????

Medlem

Känns som flesta större kommande AAA spel är Scifi eller Fantasy.

Medlem

Netflix trailern såg ju otroligt B ut så har inte superhöga förhoppningar om att detta kommer bli bra. Och med tanke på hans tidigare alster så sänks förväntningarna ännu mera. Enda bra han gjort är väl Sucker Punch.

Medlem
Skrivet av robbis:

Enda bra han gjort är väl Sucker Punch.

Själv älskar jag 300!

Medlem

Som jag förstått det pitchade han först detta som en Star Wars-film, och när han fick nobben utvecklade han någonting eget utav det. Är otroligt pepp på denna! Gillar honom överlag så tror starkt på Rebel Moon både som film och spel!

Medlem
Skrivet av Zensu:

Själv älskar jag 300!

Det är väl kanske inte den bästa filmen men den har en del snygga sekvenser.

Medlem
Skrivet av B-itta:

Känns som flesta större kommande AAA spel är Scifi eller Fantasy.

Jag vill ha ett verklighets troget rpg spel om en vanlig mans liv där man gör vardagliga sysslor som att gå till ica och handla mat🍞🍗

Medlem
Skrivet av robbis:

Det är väl kanske inte den bästa filmen men den har en del snygga sekvenser.

Nä inte den bästa Men som en action rulle med snygga sekvenser så är den top notch!

Snyder är i min åsikt en visuell mästare! Han kan få saker att se så otroligt snyggt ut(han och hans team såklart)

Medlem

Då Netflix är inblandade så vankas det woke och HBTQBBQ

Medlem
Skrivet av Guld:

Jag vill ha ett verklighets troget rpg spel om en vanlig mans liv där man gör vardagliga sysslor som att gå till ica och handla mat🍞🍗

Lägg till några konflikter och hinder på vägen så har du ett spel

Skämt åt sido så hade det varit intressant o utmanande att göra en rpg som håller sig verklighetstroget.

Medlem

Ser ut som skräp, i alla fall filmen. Hollywood är dött för mig.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Guld:

Jag vill ha ett verklighets troget rpg spel om en vanlig mans liv där man gör vardagliga sysslor som att gå till ica och handla mat🍞🍗

Låter som handlingen i Postal 2 😅

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Ser ut som skräp, i alla fall filmen. Hollywood är dött för mig.

Såg ut som vilken action film som helst, släng in lite scfi rekvisita, så har detta mästerverk, eller nått iaf

Medlem

Så länge han inte skriver manus. Han är bra på att regissera, men totalt värdelös på att skriva manus.

Medlem

Hack Znyder är sanslöst dålig. Direkt till Netflix gör inte saken bättre.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av robbis:

Netflix trailern såg ju otroligt B ut så har inte superhöga förhoppningar om att detta kommer bli bra. Och med tanke på hans tidigare alster så sänks förväntningarna ännu mera. Enda bra han gjort är väl Sucker Punch.

Watchmen är en av mina favoritfilmer och är regisserad av Snyder.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

Då Netflix är inblandade så vankas det woke och HBTQBBQ

Med tanke på hur mycket dom producerar blir väl en del woke men det mesta jag har sett från dom är inte det.
Mycket kanske har tråkigt manus som jag sett 100 gånger innan men jag skulle inte säga woke.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

Då Netflix är inblandade så vankas det woke och HBTQBBQ

Somliga av oss uppskattar variation och att alla bokstäver i alfabetet får vara med. Speciellt i en sf serie som denna. Finns det något bättre än en in oljad muskulös slangpryd halvnaken transperson på ett rymdskepp? Sf står ju för förändring och blandning mellan olika utomjordingar mm. Jag tycker att det här avsnittet bjuder på mycket mycket gott att titta på! Även om jag saknar mer blottad kvinno hud och mer blood. Så finns det gott om andra vätskor att gotta sig över. Jag ser verkligen fram emot spelet!!!

Medlem

Tyckte filmen var ganska kass men tänkte flera gånger att det hade funkat bra som ett spel! Hade glömt bort detta men tror mer på det nu faktiskt. Borde vara fullt fokus på att göra spel direkt!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Tyckte filmen var ganska kass men tänkte flera gånger att det hade funkat bra som ett spel! Hade glömt bort detta men tror mer på det nu faktiskt. Borde vara fullt fokus på att göra spel direkt!

Om dom gör spelet så tror jag att detta är bra reklam för det. För innehåll var just vad avsnittet saknade. Hörde från Angry Joe's show att det antagligen kommer en "vuxen version" med blod mm. Ser verkligen fram emot den versionen.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Om dom gör spelet så tror jag att detta är bra reklam för det. För innehåll var just vad avsnittet saknade. Hörde från Angry Joe's show att det antagligen kommer en "vuxen version" med blod mm. Ser verkligen fram emot den versionen.

Kommer nog inte se den, tyckte inte blod var någonting som saknades. Bra skriven dialog och handling dock... men för ett spel skulle det nog fungera bättre.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Kommer nog inte se den, tyckte inte blod var någonting som saknades. Bra skriven dialog och handling dock... men för ett spel skulle det nog fungera bättre.

Oj du tycker att dialogen och handlingen var bra. För mig är det helt tvärtom jag gillar det jag ser. Men själva dialogen och handlingen är inte det jag tycker är bra med det här avsnittet. Allt som roboten säger och gör tycker jag är i toppklass. Resten var rätt mellanmjölk. Men scenerna och skådespelarnas utseende mm är väldigt bra. Den enda som störde mig var den lilla motstånds kvinnan i slutet med blått runt ögonen. Hon var bara liten och onödig ha ha!

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Oj du tycker att dialogen och handlingen var bra. För mig är det helt tvärtom jag gillar det jag ser. Men själva dialogen och handlingen är inte det jag tycker är bra med det här avsnittet. Allt som roboten säger och gör tycker jag är i toppklass. Resten var rätt mellanmjölk. Men scenerna och skådespelarnas utseende mm är väldigt bra. Den enda som störde mig var den lilla motstånds kvinnan i slutet med blått runt ögonen. Hon var bara liten och onödig ha ha!

Nej, du läste fel nu. Jag menade att bra skriven dialog och handling saknades. Inte att den var bra. Det var mest klyschor och överanvända tropes så det kändes nästan som han hade låtit Chatgp stå för manuset. Mellanmjölk är nästan för snällt för det. Men ja, roboten var ju svår att inte tycka om i alla fall

1
Skriv svar