I dag visar Nintendo upp 10 minuters gameplay från Zelda: Tears of the Kingdom

Medlem
Skrivet av Deekar:

Hade helst velat ha ett helt nytt Zelda så jag inte gillade Botw. Men många älskar ju Botw så kul för dem som gör det! Blir säkert Botw fast ännu bättre!
Kommer ge Botw en chans till bara för just detta.
Hoppas vi slipper vänta 6 år tills ett nytt Zelda bara😅

Tyvärr (för dig och andra som inte gillade BotW) så sa de ju att det var en ny milstolpe i serien som skulle forma framtiden för serien och att de skulle göra open world från och med nu (då). Så även om det kanske inte tar 6-7 år kommer det nog ändå ta mer än förut och vara öppnare än förut (och som de första NES-spelen). Vilket jag tycker bara är positivt. Men då håller jag BotW som världens bästa spel och detta kommer nog ta över den titeln för mig!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Dudinkalv:

Skillnaden här är att God of War, Horizon och Spider-Man alla ser väldigt bra ut med dagens mått vilket gör att marginellt uppdaterad grafik fortfarande ser väldigt bra ut, medans Nintendo kommer undan med spel som ser ut som en säck med skit från GameCube-eran (eller kanske inte ens det med tanke på att både twilight princess och windwaker Ser bättre ut i mitt tycke).

Går man endast efter det visuella så har du rätt. Dock är ju spelen du nämner rätt tråkiga och knappt rika på idéer när det kommer till att uppdatera gameplay som Nintendo varit med Zelda; i mitt tycke


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Kan någon med att tränad öga säga om detta var snyggare än BOTW? Det enda jag ser är vatteneffekterna på sjön? Sen kanske det flyter på bättre, och det har ju ett mer avancerat byggteknik för föremål och vapen.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Går man endast efter det visuella så har du rätt. Dock är ju spelen du nämner rätt tråkiga och knappt rika på idéer när det kommer till att uppdatera gameplay som Nintendo varit med Zelda; i mitt tycke

Jag tycker Botw är bland de finaste spel som finns rent visuellt, förstås är det tekniskt underlägset trippel-A spel på PS5 men det är ju det estetiska som glänser.

Moderator | Testpilot
Skrivet av lasselason:

Jag tycker Botw är bland de finaste spel som finns rent visuellt, förstås är det tekniskt underlägset trippel-A spel på PS5 men det är ju det estetiska som glänser.

Håller med!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jäklar vad störande det är att lyssna på dubbningar. Kanske skulle hittat en Nintendoanställd som kunde Engelska eller kört på Japanska rakt av och bara textat.

Angående spelet i sig så vill jag ju gilla dom nya Zeldaspelen och jag älskar ju öppna spelvärldar, men Breath of the Wild klickade inte alls hos mig, mycket beroende på att vapnen gick sönder, men det kändes också som en Far Cry kopia med alla jämrans torn som skulle klättras upp i.

Blir kanske ett köp om det inte krockar med något annat i kalendern.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Själv är jag enormt hypad! Älskar hur du nu kan kombinera och förstärka vapen! Allas farhågor om att det skulle vara samma bräckliga vapensystem som i BotW motbevisades ju! Detta kommer bli så otroligt bäst! HYPE!

Är ju fortfarande ett bräckligt vapensystem som går sönder? Jag tror att många hoppades på vapen som man har med sig genom hela spelet. Kombinera vapen kan väl vara kul, men vet inte hur roligt det blir i längden, det blir ju dock någonting nytt.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Är ju fortfarande ett bräckligt vapensystem som går sönder? Jag tror att många hoppades på vapen som man har med sig genom hela spelet. Kombinera vapen kan väl vara kul, men vet inte hur roligt det blir i längden, det blir ju dock någonting nytt.

Tänk att kombinera ett svärd med en diamant t.ex, det kanske blir hållbart under en lång tid? Jag gillade ju vapensystemet i Botw men det som visades idag känns ju jävligt smart och spännande för att ändra lite men ändå behålla det gamla, förhoppningsvis tillfredsställer det personer från båda ”läger” i frågan om vapensystemet i Botw.

Medlem

Positivt:

+ Fusing-systemet som tar bort vapnen-går-ju-bara-sönder-hela-tiden-frustrationen som jag kände i Breath of the Wild.

+ Målsökande pilar! Ispilar! Svampsköldar! Pinne förlängd med högaffel! Hela det påhittiga vapensystemet ser riktigt organiskt ut och lär locka fram Minecraft-kreativiteten i mig.

+ Staminamätaren såg inte ut att dräneras lika snabbt som i föregångaren? Skönt isåfall!

+ Ett nytt Hyrule. Jag var rädd att de skulle återanvända förra kartan i viss mån, men det här ser ju ut att vara en ny värld att utforska. Spännande!

+ "Kan du tänka det kan du göra det" - Hoppas och tror på ENORM frihet gällande fusing av vapen och byggandet av fordon, och att det blir kul snarare än tradigt att snickra ihop diverse saker.

Negativt:

- Ingen grafisk förbättring alls? Ganska väntat, men ändå dåligt och supertrist. 6 år har gått sedan Breath of the Wild (som dessutom var ett spel utvecklat till WiiU från början) så det är ju heeelt rubbat att TotK ser Exakt likadant ut (förutom vatteneffekterna, som istället såg malplacerade ut med sin skimrande realism). Kolla bara på Red Dead 1 jämfört med 2an, God of War 2 jämfört med 3an (originaltrilogin) eller valfri annan spelserie där det gått ett halvt decennium och en konsoluppgradering mellan spelen - uppföljare ÄR alltid snyggare, förutom när det gäller Nintendos spel. Och så kommer de alltid undan på den här punkten... #grafiskt kränkt!

- Blipetiblopp-musiken. Eller "musiken", ska jag säga, då det snarare är ljudeffekter... Var är de ikoniska musikstyckena, de svallande orkestrarna och de minnesvärda tonerna som Zelda är känt för?! Jag minns inte ett enda motiv från BotW, och TotK verkar inte heller få något stämningsfullt soundtrack (av gameplayet från idag att döma). Istället bara intetsägande ljudeffekter som jag kommer störa mig på istället för att vilja höra på. Synd och skam!

- Att resa upp till Sky Islands såg väl liiite väl segt ut ändå?

Allt som allt är jag nyfiken tack vare fusing, men långt ifrån övertygad!

Medlem

Nu återstår det att se om det fortfarande är Shrines eller större dungeons man utforskar.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Tänk att kombinera ett svärd med en diamant t.ex, det kanske blir hållbart under en lång tid? Jag gillade ju vapensystemet i Botw men det som visades idag känns ju jävligt smart och spännande för att ändra lite men ändå behålla det gamla, förhoppningsvis tillfredsställer det personer från båda ”läger” i frågan om vapensystemet i Botw.

Ja det kan ju säkert bli kul.
Om de sedan gör så att man i sitt hus, som man kommer kunna bygga även kan ha ett inventory med vapen som inte går sönder och spara dem där. Odla morötter och plantera blommor osv.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Skillnaden här är att God of War, Horizon och Spider-Man alla ser väldigt bra ut med dagens mått vilket gör att marginellt uppdaterad grafik fortfarande ser väldigt bra ut, medans Nintendo kommer undan med spel som ser ut som en säck med skit från GameCube-eran (eller kanske inte ens det med tanke på att både twilight princess och windwaker Ser bättre ut i mitt tycke).

Det där är ju dock bara en smaksak. Där jag personligen tycker BoTW är en bättre visuell upplevelse. Men oavsett så kvarstår ju faktum att hans jämförelse är korrekt då uppföljare idag främst är mindre ändringar och mer av samma.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Tyvärr (för dig och andra som inte gillade BotW) så sa de ju att det var en ny milstolpe i serien som skulle forma framtiden för serien och att de skulle göra open world från och med nu (då). Så även om det kanske inte tar 6-7 år kommer det nog ändå ta mer än förut och vara öppnare än förut (och som de första NES-spelen). Vilket jag tycker bara är positivt. Men då håller jag BotW som världens bästa spel och detta kommer nog ta över den titeln för mig!

Jag har inga problem med att det är open world, tvärt om! Älskar open world-spel i vanliga fall. Men just Botw fastna jag inte för. Svårt att säga riktigt varför men tror det var dels för att jag inte tyckte om att vapen gick sönder, det störde mig otroligt mycket😅 Sen störde jag mig på småsaker som styrningen på hästen och de där ständigt plingade ljudet som upprepas hela tiden. Jag har försökt spela igenom det 2 gånger men inte kommit längre än 10-15h in. Lär nog ge de ett tredje försök till semestern mellan Diablo-runsen.
Jag hade också hoppats på att de skulle göra full voice dialogue. Det är 2023 nu, kan tycka att så stora AAA-spel ska ha det idag även fall det inte varit så historiskt med Nintendos spel.

Edit: jag vet inte om de bara är jag men jag kände mig ensam i världen också. Men de kanske blev bättre efter 15h?

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Ärligt talat så tycker jag att det ser för jäkla trist ut då det bara ser ut som en DLC till BotW. Ser inte alls snyggt ut, där är galet mycket shimmering och jag hörde t.o.m samma (själlösa) musik, ljudeffekter och fiendedesign som i förra spelet, och med tanke på hur trist jag tyckte att BotW var jämfört med äldre Zelda-titlar så måste jag tyvärr säga att jag blev mindre taggad istället för mer efter att ha tittat på denna presentationen.

Fusing såg ballt ut men det var också det enda positiva vi fick se i mitt tycke.

Låter som att Botw inte är en spelserie för dig. Ser ut exakt som vad jag vill ha, mer fritt experimenterande att ta sig an spelvärlden som man vill. Gamla Zelda-spelen känns som fyra hundra år gamla och instångda när man spelat detta:)

Dock så var vapnen det enda nya egentligen med denna trailer, Nintendo kanske har fler på gång?

Avstängd

Jag älskar BotW men tyckte inte de visade något jätteintressant.
Med den här kraften slipper du klättra? Jag gillade ju att klättra.

Öarna ser rätt tråkiga ut också men de visar nog bara en bråkdel av vad som finns.

Sedan var BotW:s fysik och grejer ganska grundade i verkligheten men här blir det snabbt troll physics när man kan fästa en stenbumling på en pinne och få en klubba.

Blir lite för speligt och känns inte som en sammanhängande och trovärdig värld.

Kan dock bli kul om man måste hålla på och fusea för att lösa pussel, blir lite som Monkey Island.

Pusslen i Divine Beasts i BotW var en av de största uppgraderingarna från tidigare spel enligt mig så om de kan ta det ännu ett steg längre skulle jag bli nöjd.

Störde mig heller aldrig på vapensystemet i BotW. Hade varit värre om man kunde hitta en grymt vapen från början som höll hela spelet och att man sedan bara kunde spamma attack i alla fighter i resten av spelet.

Fanns ju pilbågen, bomber, stenbumlingar, metallobjekt man kunde kasta på fiender med magnesis, stasis o.s.v.
Vapen var aldrig en stor del av striderna enligt mig.

Angående grafiken tycker jag inte det är konstigt att det ser likadant ut. Är samma spelmotor och många av samma assets och grejer.
Och originalet hade ju t.o.m. fps drops på Switch så det pressade väl redan hårdvaran en del.

Ocarina och Majora såg ju också väldigt lika ut.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Skillnaden här är att God of War, Horizon och Spider-Man alla ser väldigt bra ut med dagens mått vilket gör att marginellt uppdaterad grafik fortfarande ser väldigt bra ut, medans Nintendo kommer undan med spel som ser ut som en säck med skit från GameCube-eran (eller kanske inte ens det med tanke på att både twilight princess och windwaker Ser bättre ut i mitt tycke).

BotW är ju estetiskt väldigt välgjort, och har en betydligt mer innehållsrik än något av de spelet du nämner vilket för mig och många andra är värt mer än modern grafik. Dessutom har Nintendo alltid kört på en tidlös grafik med bra estetik istället för grafik, vilket jag gjort att spelen har åldrats väldigt bra jämfört med andra spel.

Super Mario Galaxy funkar än idag medan andra spel till 360 och PS3 som fanns på den tiden det ut som en brun sörja och känns hemska att spela. Windwaker ser fortfarande bra ut, medan spel till PS2:an ser skrattretande ut med dagens mått. BotW kommer vara lika igenkänningsbart och tilltalande om 10 år, medan andra spel från 2016 kommer sålla sig in bland mängden spel som en gång var snygga men nu bara är utdaterade.

Visst vore det mäktigt med ett Zelda i Horizons motor, men det skulle aldrig åldras lika väl.

Medlem
Skrivet av lonian:

Ja det kan ju säkert bli kul.
Om de sedan gör så att man i sitt hus, som man kommer kunna bygga även kan ha ett inventory med vapen som inte går sönder och spara dem där. Odla morötter och plantera blommor osv.

Låter grymt!

Medlem
Skrivet av CosmicPunch:

Jag älskar BotW men tyckte inte de visade något jätteintressant.
Med den här kraften slipper du klättra? Jag gillade ju att klättra.

Öarna ser rätt tråkiga ut också men de visar nog bara en bråkdel av vad som finns.

Sedan var BotW:s fysik och grejer ganska grundade i verkligheten men här blir det snabbt troll physics när man kan fästa en stenbumling på en pinne och få en klubba.

Blir lite för speligt och känns inte som en sammanhängande och trovärdig värld.

Kan dock bli kul om man måste hålla på och fusea för att lösa pussel, blir lite som Monkey Island.

Pusslen i Divine Beasts i BotW var en av de största uppgraderingarna från tidigare spel enligt mig så om de kan ta det ännu ett steg längre skulle jag bli nöjd.

Störde mig heller aldrig på vapensystemet i BotW. Hade varit värre om man kunde hitta en grymt vapen från början som höll hela spelet och att man sedan bara kunde spamma attack i alla fighter i resten av spelet.

Fanns ju pilbågen, bomber, stenbumlingar, metallobjekt man kunde kasta på fiender med magnesis, stasis o.s.v.
Vapen var aldrig en stor del av striderna enligt mig.

Angående grafiken tycker jag inte det är konstigt att det ser likadant ut. Är samma spelmotor och många av samma assets och grejer.
Och originalet hade ju t.o.m. fps drops på Switch så det pressade väl redan hårdvaran en del.

Ocarina och Majora såg ju också väldigt lika ut.

Inte sett videon än och vet inte om jag vill spoila nåt innan det kommer, men jag hade inte nåt emot vapen som gick sönder heller. Gjorde ju att man fick vara kreativ med hur man använde sin arsenal av vapen och förmågor, och spara de bästa vapnen tills man behövde dom. Rent mekaniskt var det dessutom exalt samma sak som ammunition i andra spel (begränsad användning sen fick man plocka upp fler).

Tyckte det var en bra avvägning och kände mig aldrig begränsad mer än att jag själv rent taktiskt valde att spara på krutet och tvinga mig själv till att lösa situationer på mer kreativa sätt.

Medlem
Skrivet av QuiGonRat:

Positivt:

+ Fusing-systemet som tar bort vapnen-går-ju-bara-sönder-hela-tiden-frustrationen som jag kände i Breath of the Wild.

+ Målsökande pilar! Ispilar! Svampsköldar! Pinne förlängd med högaffel! Hela det påhittiga vapensystemet ser riktigt organiskt ut och lär locka fram Minecraft-kreativiteten i mig.

+ Staminamätaren såg inte ut att dräneras lika snabbt som i föregångaren? Skönt isåfall!

+ Ett nytt Hyrule. Jag var rädd att de skulle återanvända förra kartan i viss mån, men det här ser ju ut att vara en ny värld att utforska. Spännande!

+ "Kan du tänka det kan du göra det" - Hoppas och tror på ENORM frihet gällande fusing av vapen och byggandet av fordon, och att det blir kul snarare än tradigt att snickra ihop diverse saker.

Negativt:

- Ingen grafisk förbättring alls? Ganska väntat, men ändå dåligt och supertrist. 6 år har gått sedan Breath of the Wild (som dessutom var ett spel utvecklat till WiiU från början) så det är ju heeelt rubbat att TotK ser Exakt likadant ut (förutom vatteneffekterna, som istället såg malplacerade ut med sin skimrande realism). Kolla bara på Red Dead 1 jämfört med 2an, God of War 2 jämfört med 3an (originaltrilogin) eller valfri annan spelserie där det gått ett halvt decennium och en konsoluppgradering mellan spelen - uppföljare ÄR alltid snyggare, förutom när det gäller Nintendos spel. Och så kommer de alltid undan på den här punkten... #grafiskt kränkt!

- Blipetiblopp-musiken. Eller "musiken", ska jag säga, då det snarare är ljudeffekter... Var är de ikoniska musikstyckena, de svallande orkestrarna och de minnesvärda tonerna som Zelda är känt för?! Jag minns inte ett enda motiv från BotW, och TotK verkar inte heller få något stämningsfullt soundtrack (av gameplayet från idag att döma). Istället bara intetsägande ljudeffekter som jag kommer störa mig på istället för att vilja höra på. Synd och skam!

- Att resa upp till Sky Islands såg väl liiite väl segt ut ändå?

Allt som allt är jag nyfiken tack vare fusing, men långt ifrån övertygad!

Botw ska inte ha nån pampig orkestermusik. Hade varit väldigt märkligt med värsta orkestern medan man jagar en kronhjort i skogsdungen för lite biff

Däremot så får de gärna sätta ihop några nya musikslingor med småskalig musik.

Medlem

Grafiken har en skön stil. På Switch skärmen ser det väldigt fantastiskt ut, på en större skärm känner man dock av det lågupplösta, vilket jag hoppas kan skalas upp på en framtida konsol med 4K uppskalning. Det ser ju hyffsat bra ut när det är moddat till 4k.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Botw ska inte ha nån pampig orkestermusik. Hade varit väldigt märkligt med värsta orkestern medan man jagar en kronhjort i skogsdungen för lite biff

Däremot så får de gärna sätta ihop några nya musikslingor med småskalig musik.

När han var på öarna var det faktiskt helt ny småskalig musik.😊

Medlem
Skrivet av CosmicPunch:

Jag älskar BotW men tyckte inte de visade något jätteintressant.
Med den här kraften slipper du klättra? Jag gillade ju att klättra.

Öarna ser rätt tråkiga ut också men de visar nog bara en bråkdel av vad som finns.

Sedan var BotW:s fysik och grejer ganska grundade i verkligheten men här blir det snabbt troll physics när man kan fästa en stenbumling på en pinne och få en klubba.

Blir lite för speligt och känns inte som en sammanhängande och trovärdig värld.

Kan dock bli kul om man måste hålla på och fusea för att lösa pussel, blir lite som Monkey Island.

Pusslen i Divine Beasts i BotW var en av de största uppgraderingarna från tidigare spel enligt mig så om de kan ta det ännu ett steg längre skulle jag bli nöjd.

Störde mig heller aldrig på vapensystemet i BotW. Hade varit värre om man kunde hitta en grymt vapen från början som höll hela spelet och att man sedan bara kunde spamma attack i alla fighter i resten av spelet.

Fanns ju pilbågen, bomber, stenbumlingar, metallobjekt man kunde kasta på fiender med magnesis, stasis o.s.v.
Vapen var aldrig en stor del av striderna enligt mig.

Angående grafiken tycker jag inte det är konstigt att det ser likadant ut. Är samma spelmotor och många av samma assets och grejer.
Och originalet hade ju t.o.m. fps drops på Switch så det pressade väl redan hårdvaran en del.

Ocarina och Majora såg ju också väldigt lika ut.

Fast Majoras Mask snickrades ihop på ett år för att sedan släppas till samma konsol som Ocarina of Time, medan BOTW utvecklades till Wii U och portades över till Switch. TOTK utvecklas ENDAST till Switch (vad vi vet i dagsläget), alltså är det befogat att vara besviken då Switch är en starkare konsol än Wii U.

Kan tillägga att TOTK har varit i utveckling ca 6 år.

Medlem

Såg ut som första med lite uppdateringar gällande powerups men jag tyckte det såg ganska ointressant ut (doxa mig inte). Men ja som Lenk säger tror jag att dom håller på en hel del bakom kulisserna. Sen så är switchen en konsol som behöver nytänk gällande prestanda tror jag. Men det finns ju oled även om det "bara" är bättre skärm. Men trevlig för dom som ser framemot detta storsläpp.

Medlem
Skrivet av Lenk:

Först och främst... Jag är verkligen trött på det där argumentet om att det är "ett DLC". Jag fattar vart det kommer ifrån. Men många uppföljare idag är sådär. Kolla God of War, Horizon, Spider-Man och mycket annat.

Det är ju sant, i grund och botten så är det samma spel igen med marginellt bättre grafik, ny story och lite förändrad gameplay.

Medlem
Skrivet av lonian:

Är ju fortfarande ett bräckligt vapensystem som går sönder? Jag tror att många hoppades på vapen som man har med sig genom hela spelet. Kombinera vapen kan väl vara kul, men vet inte hur roligt det blir i längden, det blir ju dock någonting nytt.

Det var en väldigt naiv förhoppning att de skulle gå till "ett vapen genom hela spelet"-design då hela spelet bygger på utforskning och kreativitet. Men antar det inte går att göra alla nöjda. Personligen ser jag detta som en stor uppgradering värt applåder.

Medlem

När går switchen att förboka då? Har tittat runt och ingen har den i sitt system än


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Avstängd
Skrivet av PGR1985:

Fast Majoras Mask snickrades ihop på ett år för att sedan släppas till samma konsol som Ocarina of Time, medan BOTW utvecklades till Wii U och portades över till Switch. TOTK utvecklas ENDAST till Switch (vad vi vet i dagsläget), alltså är det befogat att vara besviken då Switch är en starkare konsol än Wii U.

Kan tillägga att TOTK har varit i utveckling ca 6 år.

Spel tar mycket mer resurser och tid att utveckla i dagens läge dock eftersom de är mer avancerade.
Och BotW utvecklades till båda konsolerna parallellt och flöt inte ens i 30 fps på Switchen så tycker det är lite konstigt om man förväntar sig mycket bättre grafik av detta spel. Skulle i sådana fall krävas en ny konsol.

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Det är ju sant, i grund och botten så är det samma spel igen med marginellt bättre grafik, ny story och lite förändrad gameplay.

Jo, fast ny story och förändringar på gameplay är väl vad som brukar vara just uppföljare. Botw var ju däremot ingen uppföljare på något, utan är en skild ny entry i Zelda som spelserie. Men men, man hoppas att de fått med allt experimenterande de velat ha med denna gång, för det får inte bli som med typ Gears of War där det blir så många snarlika uppföljare att hela spelvarumärket känns enformigt till slut. Tänker mig att bättre köra som med typ Super Mario Galaxy, två snarlika spel i samma spelserie, sedan gör man något annat.

Medlem

Ok, jag älskade "Breath of the Wild", men... var detta allt de ville visa?

Medlem
Skrivet av CosmicPunch:

Spel tar mycket mer resurser och tid att utveckla i dagens läge dock eftersom de är mer avancerade.
Och BotW utvecklades till båda konsolerna parallellt och flöt inte ens i 30 fps på Switchen så tycker det är lite konstigt om man förväntar sig mycket bättre grafik av detta spel. Skulle i sådana fall krävas en ny konsol.

Programmerare blir ju oftast bättre på att utnyttja en konsols hårdvare. Inte så att det blir mirakel, men man kan ju ändå hoppas att de fixat problemen med låg fps som fanns i vissa delar av BOTW till Switchen.

123
Skriv svar