Roblox kommer dölja annonser för spelare under 13 år

Robot
Roblox kommer dölja annonser för spelare under 13 år
Medlem

Kan inte ni göra det här med så lovar jag att ändra min reggade ålder till en som passar min person, mitt MO och intellekt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Om inte en förälder har fixat ett konto åt sina barn, så finns det nog ingen som skriver sitt verkliga ålder vid registrering. Nu vet jag inte Roblox, men ingen kräver ett ID så vitt jag vet?
Med andra ord, trevlig försök, men om det verkligen kommer att har ngn impact...

Medlem

Kan knappast vara olagligt att rikta annonser mot barn? Vem var leksaksreklamerna på TV riktad mot isåfall?

Fattar att nft och sånt som har med ekonomi döljs men tycker inte allt annat ska bort.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Kan knappast vara olagligt att rikta annonser mot barn? Vem var leksaksreklamerna på TV riktad mot isåfall?

Fattar att nft och sånt som har med ekonomi döljs men tycker inte allt annat ska bort.

Beror såklart på vilket land och lagstiftning som gäller. Den reklam jag själv kommer ihåg som barn var ju på TV3 och Kanal 5 och de sände ju från Storbritannien för att kringgå en del svenska regler.

Medlem
Skrivet av rosski:

Beror såklart på vilket land och lagstiftning som gäller. Den reklam jag själv kommer ihåg som barn var ju på TV3 och Kanal 5 och de sände ju från Storbritannien för att kringgå en del svenska regler.

Japp. Likadant med barnkanalerna som Disney Channel, Nickelodeon och Cartoon Network.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Kan knappast vara olagligt att rikta annonser mot barn? Vem var leksaksreklamerna på TV riktad mot isåfall?

Fattar att nft och sånt som har med ekonomi döljs men tycker inte allt annat ska bort.

Reklamen var ju riktat mot barnens föräldrar, för de satt ju med sina barn och tittade (så att de kunde förklara saker), och använde definitivt inte TV:n som barnpassning.

Medlem
Skrivet av filbunke:

Reklamen var ju riktat mot barnens föräldrar, för de satt ju med sina barn och tittade (så att de kunde förklara saker), och använde definitivt inte TV:n som barnpassning.

Det håller jag dock inte med om. Det riktade sig helt klart till barnen.

Medlem

Mina barn spelar mycket Roblox, och även jag ibland, men jag vet inte om jag nånsin sett reklam i det?

Sen ljuger jag alltid om åldern när jag skapar konton åt dom för det kan bli en sån jäkla huvudvärk annars. Gjorde det misstaget senast när jag fixade Game Pass på sonens dator och vissa spel som han gillar, Subnautica bland annat, fanns inte att finna i hans bibliotek och EA Play gick inte ens att logga in på så hela det biblioteket försvann också. Fick sätta länge och försöka lösa det där, men som tur var så gick det att ändra födelsedag hos Microsoft.

Jag sätter hellre gränser själv och håller koll på vad dom gör än låter företagen bestämma vad som är lämpligt för dom.

Installerade Roblox idag, blev förvånad över hur sunkigt allting ser ut, från gränssnitt till den s.k. "spelupplevelsen".


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Kanon ,är nu 61 och här blir jag 12 ,då slipper jag reklam, nej kommer inte att spela detta, men om det skulle vara så

Medlem
Skrivet av Cenorida:

Japp. Likadant med barnkanalerna som Disney Channel, Nickelodeon och Cartoon Network.

Nu var det länge sen vi hade barnkanaler här hemma men för ca 10år sen fanns det inte reklam på barnkanalerna. Iaf inte om man abbonerade på ett "svenskt tv abbonemang".
Enda "reklamen" var om dom egna programen på just den kanalen


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Önskade man var liten nu. Precis som man önskade att man var stor när man var mindre. ^^

Medlem
Skrivet av Molotov:

Nu var det länge sen vi hade barnkanaler här hemma men för ca 10år sen fanns det inte reklam på barnkanalerna. Iaf inte om man abbonerade på ett "svenskt tv abbonemang".
Enda "reklamen" var om dom egna programen på just den kanalen

Vilka barnkanaler utom barnkanalen hade reklamfritt?

Medlem
Skrivet av Cenorida:

Vilka barnkanaler utom barnkanalen hade reklamfritt?

Disney och nickelodeon dom typiska barn kanalerna iaf som var färmindre barnen


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Cenorida:

Det håller jag dock inte med om. Det riktade sig helt klart till barnen.

Kanske skulle ha lagt till ett /s

1
Skriv svar