Robot
Terra Nil

Bygg en värld utan människor i det avslappnade men lite magra strategispelet.

#free-lives, #terra-nil


Redaktör
Ponny

Installerat på min mobil via Netflix (milde tid, vad dom hittar på!), men min nya Steam Deck kom emellan. Tycker det ser mysigt ut och känns helt klart som ett spel jag kan tänka mig att jobbpendla med.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Perfekt spel att lira när man står och köar i kassan på matbutiken alla verkar handla på nu.
Tack för recensionen. Håller med om det mesta.

Vad som missas är att det är ett "spel" i modern tid. Spel i modern tid växer, månad för månad. Man släpper spel idag för att göra produkter som fångar folks uppmärksamhet (eller samvete) och hitta någonting att roa sig med i timmar. Men sen, under månaderna som går, växer intresset, växer inkomsten till utvecklarna, dvs växer spelutveckling och framförallt antalet utvecklare.

Ett spel som Terra Nil är 5 av 5 för mig. Då det framhäver en känsla av ro, tro på framtid och bra teknologi för framtida generationer. Spelet låter användaren återupptäcka Jorden från ett ekologiskt synsätt, regnskog, skog, arter, och deras involvering i ekosystem.

Ett spel jag hoppas influerar och skapar fantasi hos användarna, att bygga emot ett bättre framtid.

Men låt inte mina ord ta er tid, lyssna istället till day9's utmärkta kommentarer.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Installerat på min mobil via Netflix (milde tid, vad dom hittar på!), men min nya Steam Deck kom emellan. Tycker det ser mysigt ut och känns helt klart som ett spel jag kan tänka mig att jobbpendla med.

Precis klarar första världen, på mobilen. Tänk att vi lever i en tid då sånna här spel är tillgängliga i telefonen. Magiskt.


signatur
Skribent
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Installerat på min mobil via Netflix (milde tid, vad dom hittar på!), men min nya Steam Deck kom emellan. Tycker det ser mysigt ut och känns helt klart som ett spel jag kan tänka mig att jobbpendla med.

Utmärkt för pendeltåget, definitivt.

Skribent

Har kört ett par banor och tycker det är ett fint litet spel. Men tycker att "plocka bort prylarna"-momentet inte är lika kul som att väcka världen till liv igen.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Älskar det. Dock lite dyrt med tanke på det magra spelinnehållet. Jag 100%:ade det på åtta timmar. Första genomspelningen tog ca tre timmar.

4/5 om priset hade varit lägre. Nu 3/5.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Är man klar när man är klar eller finns det något återspelningsvärde?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Mattias.K:

Är man klar när man är klar eller finns det något återspelningsvärde?

Beror nog på hur metodisk du är i varje region. Du kan klara dem utan att hitta varenda djur, etc. Och varje gång du börjar på region igen slumpas layouten. Finns också ett Zen-läge för den som bara vill latja runt.


signatur
Medlem

Trevligt spel att sitta och pula med.


signatur

PSN: OAKTHYR

1
Skriv svar