Nu är New Game+ tillgängligt i God of War Ragnarök

Robot
Nu är New Game+ tillgängligt i God of War Ragnarök

På med björnskinnsmanteln och ge dig ut på en ny runda.

#God-of-war-ragnarök, #nyhetstips


Medlem

Äntligen! Blir en tredje vända med start idag.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Med tanke på att jag redan hunnit tröttna halvvägs igenom min första genomspelning, så känns New Game+ långt bort för min egen del gällande Ragnarök.

Däremot ska RE4-remaken införskaffas snarligen, och säkert varvas 2-3 gånger på rad. Älskade originalet och ska bara klara Hogwarts Legacy först, sedan blir det att ta på sig Leons upphottade skinnjacka!

Medlem

Förlåt mig, nu kanske jag pissar på någon omedvetet och ouppsåtligt... men varför ng+? Alltså vad är poängen med det?

Medlem

Wow fanns det inte out of the box ?

Medlem
Skrivet av Grymgreger:

Förlåt mig, nu kanske jag pissar på någon omedvetet och ouppsåtligt... men varför ng+? Alltså vad är poängen med det?

Du behåller all din gear och det du samlat på dig första gången, och fienderna blir väl svårare och du kan lvla upp din gear o sånt i ett nytt spel.

Medlem

Pälsen man får ser ju strålande ut 😄
Har precis tagit några första försiktiga steg på resan mot platinum så dessa nyheter välkomnas.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Du behåller all din gear och det du samlat på dig första gången, och fienderna blir väl svårare och du kan lvla upp din gear o sånt i ett nytt spel.

Jo men... jag har ju redan spelat genom det en gång och fått upplevelsen. Jag förstår inte vad omgång nummer två ger mig förutom att jag är overpowered från start? För mig går resonemanget: antingen slutar vi klaga på att såelen vi spelar är repetativa eller så skrotar vi helt sonika NG+.

Medlem
Skrivet av Grymgreger:

Jo men... jag har ju redan spelat genom det en gång och fått upplevelsen. Jag förstår inte vad omgång nummer två ger mig förutom att jag är overpowered från start? För mig går resonemanget: antingen slutar vi klaga på att såelen vi spelar är repetativa eller så skrotar vi helt sonika NG+.

Jag gillar att spela om spelet med all gear och alla skills från början och passar då på att köra på högsta svårighetsgraden vilket brukar göra så att man inte är allt för OP. Sen är där ny gear och nya enchantments m.m som möjliggör nya builds. En del fiender och bossar får även nya rörelsemönster och attacker vilket fräschar upp.

Det är tacksamt om man redan var sugen på att spela om spelet, det känns lite nytt på något sätt.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Grymgreger:

Jo men... jag har ju redan spelat genom det en gång och fått upplevelsen. Jag förstår inte vad omgång nummer två ger mig förutom att jag är overpowered från start? För mig går resonemanget: antingen slutar vi klaga på att såelen vi spelar är repetativa eller så skrotar vi helt sonika NG+.

Uppenbarligen är NG+ inte för dig. Det är det inte för mig heller av i stort sett samma anledning. Blir dock lite nyfiken på om du på allvar inte kan förstå vad folk som gillar det får ut av det, eller om det handlar om att få fram en poäng?

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Uppenbarligen är NG+ inte för dig. Det är det inte för mig heller av i stort sett samma anledning. Blir dock lite nyfiken på om du på allvar inte kan förstå vad folk som gillar det får ut av det, eller om det handlar om att få fram en poäng?

Jag har kanske en förlegad bild om vad NG+ ÄR, och jag är den första att erkänna det. Om någon tolkar det som att jag är bättre så ber jag hundra procent om ursäkt. Det var aldrig mitt uppsåt! ❤️ jag har aldrig dragits till det själv, därför undrar jag på riktigt varför man dras till det. Är jag klar med ett spel, så är jag klar med ett spel? Jag har exakt noll intresse av att möta samma handelsmän på vägen, samma fiender (fast svårare) och så är jag urstark från första början.

Det kan ju förstås vara så, som jag såg tidigare i kommentarerna, att jag skapat mig en något skev bild än vad som är verklighetens NG+ 😜

Medlem
Skrivet av Freakon:

Jag gillar att spela om spelet med all gear och alla skills från början och passar då på att köra på högsta svårighetsgraden vilket brukar göra så att man inte är allt för OP. Sen är där ny gear och nya enchantments m.m som möjliggör nya builds. En del fiender och bossar får även nya rörelsemönster och attacker vilket fräschar upp.

Det är tacksamt om man redan var sugen på att spela om spelet, det känns lite nytt på något sätt.

Allright, ja det kan jag förstå. Om man åratal senare vill ta upp ett spel och lira genom för upplevelsen skull. Men då förstår jag inte varför det är en funktion som förväntas vara där när spelet släpps.
😜

Medlem
Skrivet av Grymgreger:

Allright, ja det kan jag förstå. Om man åratal senare vill ta upp ett spel och lira genom för upplevelsen skull. Men då förstår jag inte varför det är en funktion som förväntas vara där när spelet släpps.
😜

Det kan jag också hålla med om, att det inte behöver finnas där från början. I de flesta fall. Vissa spel mår dock bra av det, som FromSoftwares spel. Där är det ren njutning att direkt spela om med allt intakt så att man kan prova nya builds och möta ännu tuffare motstånd samt göra om/klart sidoquester som man missade första varvet samt få uppleva ett annat av flera olika slut. Men det är ju spel som är designade med New Game Plus i åtanke så det är inte så konstigt i de fallen. Senast för mig var Sekiro, direkt när jag var klar så drog jag igång ett nytt varv i NG+, dels för att jag var långt ifrån mätt på striderna, dels för att göra andra val och få uppleva andra delar av storyn och få ett nytt slut.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

1
Skriv svar