Diablo IV:s releasetider är redan släppta

Robot
Diablo IV:s releasetider är redan släppta

Dags att planera semestern.

#diablo-iv


Medlem

Fan va grymt, då kanske köerna hunnit lugna sig till efter jobbet den 2a 🥳

Medlem

Redan planerat. Två dagar ledigt och diabetes kommer vara förberett el maximus, let's gooooo!

Medlem

Försökte få ledigt 5/6 men min kollega ville inte det
Sa att jag skulle spela viktigt spel.

Medlem
Skrivet av BillyJoeBob:

Redan planerat. Två dagar ledigt och diabetes kommer vara förberett el maximus, let's gooooo!

Diabetes? Blev det fel där? 😀

Medlem

*Kö-tiderna börjar kl 1:)

Medlem

Jag förutspår serverstrul och långa köer. Vill dock gärna ha fel, även om jag själv inte ska köpa det.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Ne inte ta ledigt. Slutar ändå med att man köar och skiten buggar

Medlem
Skrivet av Bennii:

Diabetes? Blev det fel där? 😀

Det blev rätt! Har man inte uppnått diabetes typ-2 innan man nått 50 har man misslyckats.

Medlem
Skrivet av BillyJoeBob:

Det blev rätt! Har man inte uppnått diabetes typ-2 innan man nått 50 har man misslyckats.

Ja, det gäller att mål i livet. 😀

Medlem

Vad säger ni, ska man betala 250kr extra för att lira några dagar tidigare med serverstrul?

Medlem

Är det natten till fredag eller natten till lördag?

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Vad säger ni, ska man betala 250kr extra för att lira några dagar tidigare med serverstrul?

Klart man ska. Jag har sparat 2kr i månaden sen diablo 3 för att ha råd till early access.

Medlem
Skrivet av adrii:

Är det natten till fredag eller natten till lördag?

Finns bara ett "Kl 1 på natten" per dag, så har inte trådskaparen skrivit fel så är det kl 01:00 natten mellan torsdag och fredag 1a/2a Juni.

Medlem

Redan bestämt mig för att ta ledigt fredagen och nöta maximalt helgen ut

Tror inte det kommer bli större strul att logga in för de som spelar redan under natten, endast de mest hängivna lär väl spela mitt i natten på en torsdag. Värre kan det nog bli på fredagen under kvällen


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Red_warning:

Redan bestämt mig för att ta ledigt fredagen och nöta maximalt helgen ut

Tror inte det kommer bli större strul att logga in för de som spelar redan under natten, endast de mest hängivna lär väl spela mitt i natten på en torsdag. Värre kan det nog bli på fredagen under kvällen

01.00 här är 16-19 i USA så det lär vara många inne från Amerika vid releasen

Medlem

Min chef frågade faktiskt häromdagen när jag ville ta semester... Well, kan väl säga att jag kommer nöta jävla massa Diablo i en vecka. Men jag tänker inte ta 4 veckor, måste spara lite iallafall

Medlem
EU vs USA servrar
Skrivet av Kalliban:

01.00 här är 16-19 i USA så det lär vara många inne från Amerika vid releasen

Utan att vara insatt i deras infrastruktur så historiskt har ju alla deras spel en serverfarm i EU som USA spelarna undviker pga lag. Så det bör inte påverka oss så mycket. Betan hade ju bara en serverfarm i västkusten i USA så därför blev det jobbigt att köra som necro med 6 skelett i öppna världen.
Men med det sagt är jag gammal nog att komma ihåg serverproblemet när D3 lanserades …

Medlem

Nån som har koll på om man kan uppgradera från standard till deluxe på konsol?

Medlem
Skrivet av Atorak:

Nån som har koll på om man kan uppgradera från standard till deluxe på konsol?

Tror lösningen är att cancellera din pre order och göra en ny helt enkelt.

Medlem

Bra ligger och sover då, vaknar up till lag free baby

Medlem

Jag kommer inte kasta bort semesterdagar på D4. Men ska jag spela ett spel, oavsett hur skeptisk jag är, så kör jag sällan på standard editionerna. Så har Ultimate edition. Blir nog att börja köa först på kvällen på fredagen efter jobb och familj tagits om hand.

Medlem

Det är ganska dumt att schemalägga semester efter ett spelsläpp, speciellt då det är stor risk att första veckan kommer att vara kaos, laggig och allmänt problematisk

Jag har förbokat deluxe, och kommer att nöta hårt, men förväntar mig ingen smidig upplevelse första veckan (inkluderat early access).

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Det är ganska dumt att schemalägga semester efter ett spelsläpp, speciellt då det är stor risk att första veckan kommer att vara kaos, laggig och allmänt problematisk

Jag har förbokat deluxe, och kommer att nöta hårt, men förväntar mig ingen smidig upplevelse första veckan (inkluderat early access).

Äsch då, har man några dagar över kan man lika gärna lägga dem på något man vet att man kommer njuta av. Men skulle det vara så att servern är död helgen ut (tror inte det för det flöt på hyfsat under betan) så är det ju bara att roa sig med annat, det är ju inte förlorad tid direkt


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Jag har lirat tillräckligt många spel i mitt liv för att kunna hoppa över att spela på release day (eller innan). Särskilt ett online spel.
Men visst har jag en eller två gånger tagit ledigt förr... Minns inte alls vad det var för ngt, vilket ju tyder ju på att det inte är värt det (för mig iaf).

Medlem
Skrivet av Bennii:

Ja, det gäller att mål i livet. 😀

Bonus är om du plockade upp aids på vägen.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Red_warning:

Äsch då, har man några dagar över kan man lika gärna lägga dem på något man vet att man kommer njuta av. Men skulle det vara så att servern är död helgen ut (tror inte det för det flöt på hyfsat under betan) så är det ju bara att roa sig med annat, det är ju inte förlorad tid direkt

Väldigt sant.

Sen hör man ju en hel del arga människor som går bananas pga att de tagit ut semester för att spela vid launch och att spelet då krånglar. De får lite skylla sig själva kan jag tycka Folk borde ha lärt sig vid det här laget. Folk skulle prova att.. jag vet inte.. läsa en bok? Ta en promenad?

Medlem

Lite trist att vanliga releasen inte är i anslutning till en helg, men å andra sidan kanske det gör att allt inte säckar ihop totalt.

Dock så har alla jag känner som ska spela köpt en version som ger den tidiga accessen ändå, så skulle nog säga att man kan anse fredagen som primär release ändå.

Medlem
Skrivet av whoo:

Lite trist att vanliga releasen inte är i anslutning till en helg, men å andra sidan kanske det gör att allt inte säckar ihop totalt.

Dock så har alla jag känner som ska spela köpt en version som ger den tidiga accessen ändå, så skulle nog säga att man kan anse fredagen som primär release ändå.

Den normala versionen har ju iaf release på en röd dag 😉

Medlem

Fattar inte är de lördagen på morgonen kl 01 eller torsdag kl 01?

12
Skriv svar