Påsk-Quiz! 50 svåra (?) frågor om random stuff

Medlem
Påsk-Quiz! 50 svåra (?) frågor om random stuff

Tjo

Jag slängde upp en Wordpress och installerade ett quiz-plugin (Ursäkta spartanska designen). Och gjorde ett quiz med, vad jag tycker, 50 svåra frågor. Finns inte nå sätt för mig att sammanställa resultatet utan kostsamma plugins. Men huvudsaken är att ni vet hur det gick

https://quiz.lasseedsvik.se/qsm_quiz/random-quiz-1/

50 frågor så det kan ta lite tid. Men enjoy!

Glad påsk!
Lasse

Backloggens befriare

Kul quiz! Men en av frågorna har svaret i bilden.

22/50


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

23 och ny ledare.... men jag är osäker på om det egentligen var ett Påsk-Quiz?

Medlem

20 rätt. Många svåra frågor.
Glad påsk!

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Kul quiz! Men en av frågorna har svaret i bilden.

22/50

Haha kung! Då har jag slarvat men det är kul att man lämnar ledtrådar även om det är av misstag!

Medlem

Kul att ni tycker att det är kul!

Som en kollega sa på mitt förra jobb. "Det måste vara kul, annars är det inge roligt" Ligger mycket i det

Men (speciellt på Facebook) så "THERE IS ALWAYS ONE!"

En som gnäller att frågan om spårvidden på järnväg inte har några korrekta svar! Alltså orka... kollat med ChatGPT och Wikipedia om det, och det finns, enligt dem och mig, ett korrekt svar...... Men orka att ens svara gamla griniga gubbar.... vi borde skicka ut dem till någon ö i Atlanten och slå av internet för dem. Man förstår varför unga i princip bojkottar FB. Jävla energitjuvar det finns där. Men men... Men men.... hoppas man inte avskräckt folk från att åka tåg genom Europa....... Vore sjukt jobbigt om spårbredden är olika

Medlem

Högst poäng hittills är är två stycken som fick 36, de enda som fick över 30 poäng. En från Göteborgsområdet som körde igenom det på 4 minuter och 42 sekunder. Vilket är jävligt imponerande Och en från Mjölby Baserat på IP Lookup random website thing.

Medlem
Skrivet av batteridriven:

23 och ny ledare.... men jag är osäker på om det egentligen var ett Påsk-Quiz?

Nja.... kanske inte specifikt Kanske någon fråga var om det. Kommer inte ihåg Kanske borde blandat in Jesus nu i efterhand.

Medlem
Skrivet av batteridriven:

23 och ny ledare.... men jag är osäker på om det egentligen var ett Påsk-Quiz?

Bra att du påpekade det! Jag jobbar på nästa quiz och har redan 2 frågor om Jesus Vilket jag kommer trippelkolla estetiskt, psykiskt osv osv. Känsliga frågor

Medlem

signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Sjukt förvånad hur många som vet vad 3e största stad i USA är Trodde den var svårt men Kanadas huvudstad, den visste nästan alla. Typ 70% svarade rätt på vilket land som konsumerade mest öl per capita 2019. Vilket är imponerande. Eller så använde de logik. Sneaky bastards.... Och det värmer mitt travhjärta att många visste vem som vann elitloppet 2000

1
Skriv svar