P3 Spel går i graven – igen

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det är en kanal som jag inte lyssnar på.
Om du upprörs av musiken som spelas på P3 men vill lyssna på P3 är du välkommen att kontakta dom och ge din anledning.
Du blir uppenbart provocerad av musiken vilket ofta är målen med provocerande musik
SR är så mycket mer än skräpmusik på P3 och ingen anledning att lägga ner.
Hade su sagt lägg ner P3 hade jag kunnat hålla med men inte lägg ner SR eftersom det är ett av det sista son finns kvar av pub service som är bra.
Verklighetsfrånvänd reklamradio vill vi inte ha.
Nej kanske inte missbrukare men partyknarkare mm som inte är missbrukare.

Ok, vi får vara överens om att SR P3 ska läggas ner då.
Eftersom Sverige ska föreställa en rättsstat tycker jag det vore olämpligt att straffa folk för brott de inte begått.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av lampis:

Så är det säkert. Angående Virtuellt så tycker jag att ni har hittat helt rätt med de lite kortare avsnitten med nyheter. Keep it up!

Tack! Nytt avsnitt på fredag


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Tack! Nytt avsnitt på fredag

Gött! Det blir till att ladda ner och avnjuta under träningspasset.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Jag har personligen aldrig förstått varför någon lyssnar på P3 alls? Inte bara spelpodden, utan varför kanalen ens finns? Vet ingen som lyssnar på den kanalen, och har nog aldrig hört någon säga "byt till P3, det är "x" på just nu"...

P3 är den enda radiokanalen jag lyssnar på. Reklam kanalerna är ju vidriga att lyssna på. Morgonpasset och eftermiddagen i P3 är det bästa som någonsin sänts på radio.

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Rekryterat nygammalt menar du Susanne Möller var ju med i gamla P3 spel under en lång tid.

Snackar vi andra spelpoddar så gjorde ju Nanna Johansson och Jonathan Unge en spelpodd ett tag, "Spela Spel", nice spelpodd men jag tror de la ner efter 93 avsnitt eller nåt. La ner den podden vid nåt tillfälle då jag kände att jag var tvungen att gallra i mitt poddflöde.

Det visste jag faktiskt inte att hon var, jag har inte lyssnat på p3-spel från starten (men dock relativt långt tillbaka dock, jag kanske enbart missat att hon var med dock. Nu har ju alla de i podden andra jobb och speljuntan är inte deras ända inkomst. Men det måste ju dock innbära med frihet i att göra på sitt eget sätt även fast man förlorar den ekonomiska tryggheten att vara bunden till SR.

Medlem

Har lyssnat en del på ”nya” P3 Spel på sistone i o m jag sökte på Elden Ring och andra termer in SR Play appen och sparade P3-Spel-avsnitten i appen i Min Lista. Har varit perfekt lyssning under min tredje genomspelning av Days Gone!

Jag blev förvånad över hur välgjord den var! Riktigt högt tempo, välproducerad ljudläggning och helt i stil med andra program från P3, så jag tycker de lyckades. Även om dokumentärerna med gamla redaktionen var riktigt bra. Men många avsnitt med äldre redaktion var sådär. När listor på bästa spel togs upp t ex… Lyckades även hitta recensionen på Days Gone efter mycket detektivarbete (står ej i beskrivningen WTF!) och Angelica älskar det men den andra snubben dissar det och ska bara fortsätta babbla WOW eller nåt annat trist. Blä!

Nya P3 Spel däremot har kanske lite för höga växlar på impuls-hoppandet hit och dit för den som inte har ADHD.
Själv orkar jag inte med sega spelprogram som babblar på för länge om samma ointressanta serier man hört förut, och för många deltagare kan göra det rörigt. Föredrar när talarna inte talar så nördigt entonigt utan kommer med roliga detaljer och insikter man inte tänkt på.

Men som sagt. Under 60 min och helst ca 40 min är ett måste för att orka lyssna.

Jag slår ett stort slag för The Days Gone Podcast - världens bästa spelpodd!

Medlem
Skrivet av Jozo:

Jag har personligen aldrig förstått varför någon lyssnar på P3 alls? Inte bara spelpodden, utan varför kanalen ens finns? Vet ingen som lyssnar på den kanalen, och har nog aldrig hört någon säga "byt till P3, det är "x" på just nu"...

With all due respect. Här tror jag att du ser din egen omgivning/"bubbla", där det förvisso säkert kan stämma. Själv lyssnar jag en hel del på p3 och kikar man på https://www.kantarsifo.se/rapporter-undersokningar/radiounder... som mäter radiolyssnande så är det ca 9-10 % som en genomsnittlig dag har lyssnat på p3, vilket är en hiskelig massa människor...

Medlem

Victor linner är ju med i podden, kan inte han ta över? Sjukt saknad i morgonpasset.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Jag har personligen aldrig förstått varför någon lyssnar på P3 alls? Inte bara spelpodden, utan varför kanalen ens finns? Vet ingen som lyssnar på den kanalen, och har nog aldrig hört någon säga "byt till P3, det är "x" på just nu"...

Skrivet av superlim:

håller med, har bara halkat in på p3 av misstag och förstår inte vem det kan vara som lyssnar.
wikipedia skriver "Från 1993 till 2020 var kanalens målgrupp ungdomar från 16 till 35 år"
vad fan är målgruppen nu?

För några år sen lyssnade jag nästan bara på P3. Jag började morgonen med Martina, Hanna och Kodjo i morgonpasset. Sen var det PP3 med Linnea och Slaktarn. Och efter det Christer. Sen var det många underhållande humorprogram på eftermiddagen också.

Nu är det väldigt mycket prat om musik. Tyvärr musik som jag inte lyssnar på. Mycket hip-hop och "smal" musik som är unik och creddig men tråkig att lyssna på.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av Siegfried:

P3 är den enda radiokanalen jag lyssnar på. Reklam kanalerna är ju vidriga att lyssna på. Morgonpasset och eftermiddagen i P3 är det bästa som någonsin sänts på radio.

Håller med om att reklamradio är skit och att Morgonpasset är underhållande men vad är det som är så bra på eftermiddagarna på P3? Det är ju typ bara P3 med. Som verkar vara prat om musik? Eftermiddag börjar visst 15:30 men då är det ju bara 30 minuter kvar att arbeta (för mig).


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av pback:

With all due respect. Här tror jag att du ser din egen omgivning/"bubbla", där det förvisso säkert kan stämma. Själv lyssnar jag en hel del på p3 och kikar man på https://www.kantarsifo.se/rapporter-undersokningar/radiounder... som mäter radiolyssnande så är det ca 9-10 % som en genomsnittlig dag har lyssnat på p3, vilket är en hiskelig massa människor...

Går man tillbaka tio år ligger den siffran på 15-16% så det känns ju ändå som att det går åt fel håll. Och jag vet inte om det är lyssnare som bara byter kanal helt slumpmässigt eller om det skulle kunna hänga på P3s val av programinnehåll.
Det kändes som att P3 hade ett bredare utbud för med Morgonpasset, PP3, Tankesmedjan, P3 Spel, Christer, Mammas nya kille, Deluxe, Lilla Al Fadji osv.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Håller med om att reklamradio är skit och att Morgonpasset är underhållande men vad är det som är så bra på eftermiddagarna på P3? Det är ju typ bara P3 med. Som verkar vara prat om musik? Eftermiddag börjar visst 15:30 men då är det ju bara 30 minuter kvar att arbeta (för mig).

Hanna och Kristoffer är roliga att lyssna på, det är likt morgonpasset och inte speciellt mycket musikfolus.

Alla program där mellan är inte så underhållande, men lyssnar mest för alla andra kanaler har sämre utbud. Önskar att P3 gick tillbaka till som det var innan allt gjordes om, massor av olika program. PP3 och relationsradion var kul att lyssna på.

Något jag inte saknar från den tiden är Lilla Al-fadji som var sjukt jobbigt.

Medlem
Skrivet av Siegfried:

Hanna och Kristoffer är roliga att lyssna på, det är likt morgonpasset och inte speciellt mycket musikfolus.

Alla program där mellan är inte så underhållande, men lyssnar mest för alla andra kanaler har sämre utbud. Önskar att P3 gick tillbaka till som det var innan allt gjordes om, massor av olika program. PP3 och relationsradion var kul att lyssna på.

Något jag inte saknar från den tiden är Lilla Al-fadji som var sjukt jobbigt.

Saknar också gamla P3 som kändes som det var mer anpassat för folk i åldrarna runt 20-35. Just lilla Al fadji lyssnade jag inte heller så mycket på men Mammas nya kille, Tankesmedjan och Deluxe och några andra program var riktigt roliga.
Sen tycker jag att musiken var mycket bättre förr när Germund Stenhag var musikansvarig. Han arbetar numera på P4 och nu har dom jättebra blandning av nya och gamla låtar.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

P3 var bättre förr…

…låt oss säga 20 år sen.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

123
Skriv svar