Horizon Forbidden West: Burning Shores

Robot
Horizon Forbidden West: Burning Shores

Aloys resa fortsätter i Los Angeles otämjda och vulkaniska vildmarker.

#burning-shores, #horizon-forbidden-west


Medlem

Jag vill så gärna spela detta men jag vill vänta på PC releasen.
Har klarat ut huvudspelet på PS5 men vill så gärna lira detta på min PC istället.
Så tänkte vänta och då även ha expansansionen att se fram emot.

Hoppas det släpps nästa år?

Medlem

Spelat det ett par timmar och det känns som en ganska likartad fortsättning hittils (vilket inte alls är dåligt!). Har mest flugit runt och utforskat och gjort ett sidouppdrag. Ser fram emot några av nyheterna dock som jag inte nått än. Det är svårt men så måste du också ha klarat grundspelet först, vilket också är bra. Det var ju för månader sedan jag sluta spelade grundspelet så jag har blivit rostig och glömt mina taktiker för strider.

Måste dock klaga på att att de lyckats införa rätt många grafikbuggar, även på ställen som såg ut fungera i föregående spel.

Värt notera också är att man måste uppdatera orginalspelet, inte bara ladda hem expansionen, för att spela. Stoppade mig i mitt spelsug och fick sitta några minuter och stirra på nedladndingen (14 GB om jag minns rätt).

Medlem

Mera Aloy är alltid en bra sak. En av mina favoritprotagonister på senare år.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Vet inte varför jag sköt på att spela Zero dawn, prioriterade andra spel framför.
Spelade ut Ragnarök för nån dag sedan och började precis på Zero dawn, känns galet lovande hitills.
Ser fram emot att få spela denna expansion sen

Medlem

Såg fram emot forbidden west, men att det släpptes 1 vecka före Elden ring gjorde att jag sköt upp på det. Känner att det är dags att ta tag i det.
Men nästa vecka kommer starwars. De har lite oflyt med release-timing


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Är det grafiska bättre än i Forbidden West?
Med tanke på att det även släpptes till PS4.

Medlem

Har fortfarande inte klarat slutbossen i Forbidden West. Jag skäms.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem

Nedladdat och klart men har inte mer än spelat inledningen. Ser fram emot att glida runt bland molnen vid något tillfälle framöver. På tal om moln, hur ser "next-gen"-molnen ut:-D?

Gen
Medlem
Skrivet av PGR1985:

Är det grafiska bättre än i Forbidden West?
Med tanke på att det även släpptes till PS4.

Spelet är extremt optimerat men ser givetvis bättre ut på PS5 än på PS4. När de äntligen (efter 12 patcher eller vad det var) fixade renderingsproblemen så blev spelet riktigt snyggt.

Medlem
Skrivet av Gen:

Spelet är extremt optimerat men ser givetvis bättre ut på PS5 än på PS4. När de äntligen (efter 12 patcher eller vad det var) fixade renderingsproblemen så blev spelet riktigt snyggt.

Jag menade om expansionen ser bättre ut än Forbidden West, då expansionen inte släpps till PS4.

Skribent
Skrivet av gorbatjov:

Nedladdat och klart men har inte mer än spelat inledningen. Ser fram emot att glida runt bland molnen vid något tillfälle framöver. På tal om moln, hur ser "next-gen"-molnen ut:-D?

De är svulstiga.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Är det grafiska bättre än i Forbidden West?
Med tanke på att det även släpptes till PS4.

Jag tycker inte det efter spelat ett par timmar.

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Är det grafiska bättre än i Forbidden West?
Med tanke på att det även släpptes till PS4.

Nej. Finns några delar som eventuellt ser lite bättre ut men that's it.

Medlem

Om dom bara kunde släppa spelet till PC nån jävla gång 💔


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem
Skrivet av demagog:

Har fortfarande inte klarat slutbossen i Forbidden West. Jag skäms.

Ha ha fastnade där själv så jag drog till slut ner svårighetsgraden för att bara gå vidare o blir klar. Konstigt att det var enda bossen jag hade större problem med

Medlem

Klarade aldrig ut FW, då jag gärna "rensar rent på kartan", men det väldigt snabbt alldeles för långdraget och till slut la jag ner det helt.

Medlem

Ingenting om molnen och att "molnlandskapet är en ny värld att utforska" och allt vad det var, allt verkade ju handla om molnen när man läste om det innan. Inget om hur bra molnen ser ut heller.

Inget jag tänker köpa ändå tror jag. Spelet är okej, men vill nog till att man klarar det.

Bra att spelet uppdaterats iofs. Man får ju verkligen vara nöjd med hur mycket updates det kommit som förbättrat grafik/prestanda sedan release, och mer lär det väl komma nu iom denna DLC.

Medlem
Skrivet av Mannagryn:

Ingenting om molnen och att "molnlandskapet är en ny värld att utforska" och allt vad det var, allt verkade ju handla om molnen när man läste om det innan. Inget om hur bra molnen ser ut heller.

Inget jag tänker köpa ändå tror jag. Spelet är okej, men vill nog till att man klarar det.

Bra att spelet uppdaterats iofs. Man får ju verkligen vara nöjd med hur mycket updates det kommit som förbättrat grafik/prestanda sedan release, och mer lär det väl komma nu iom denna DLC.

Riktigt ballt tycker jag det verkar.

https://youtu.be/2R7PWfqwvDQ?t=10m26s

Medlem
Skrivet av Raider:

Klarade aldrig ut FW, då jag gärna "rensar rent på kartan", men det väldigt snabbt alldeles för långdraget och till slut la jag ner det helt.

Jag försökte med det under första tredjedelen av spelet, men sen hade jag fått nog av openworldandet och brände igenom storyn och de sidequests som direkt involverade Aloys vänner och sket i resten. Jag tror det är lite det som gör att jag gillar Zero Dawn betydligt mer - det hade en mer lagom mängd av allt, plus en avsevärt mer intressant story.

Får se när jag plockar upp Burning Shores, kanske blir aktuellt till sommaren.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Bossen i Burning Shores är helt klart en av de coolaste bossarna den här generationen. Det känns som att det var den som gjorde att de skrotade PS4-versionen.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Till PC,NU !!!!!!!!!!


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem
Skrivet av feistin:

Ha ha fastnade där själv så jag drog till slut ner svårighetsgraden för att bara gå vidare o blir klar. Konstigt att det var enda bossen jag hade större problem med

Ah, dra ner svårighetsgraden! Det hade jag inte en tanke på att man så klart kan göra. Jag har grindat och grindat och haft roligt under tiden (men klarar den inte ändå) så nu lyder jag ditt råd. Tack!


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Gen
Medlem
Skrivet av Raider:

Klarade aldrig ut FW, då jag gärna "rensar rent på kartan", men det väldigt snabbt alldeles för långdraget och till slut la jag ner det helt.

Haha, tänker exakt som du. Det är lite farligt för som du säger blir alla sidoaktiviteter snabbt tråkiga och då tröttnar man på hela spelet. Har gjort samma misstag med tex AC:Valhalla.

Gjorde dock helt tvärtemot med Dying Light 2 där jag bara kör storyn och nu är jag nästan klar med spelet men visst tar det emot att skippa sidoquester, events och allt annat som fyller hela skärmen

Skribent
Skrivet av Gen:

Haha, tänker exakt som du. Det är lite farligt för som du säger blir alla sidoaktiviteter snabbt tråkiga och då tröttnar man på hela spelet. Har gjort samma misstag med tex AC:Valhalla.

Jag tyckte iofs att FW:s "kartrensning" var behagligare än AC Valhalla.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Jag kan inte påstå att den överhängade storyn intresserar mig värst mkt längre.
Det har blivit för mkt överdriven sci-fi för min smak *men* jag har formligen superkul i horizon världen och bara utforska o göra sidoquests o hitta hemgliheter.
Att det stundtals känns som ett monster hunter spel när man tar sig an en o annan maskin ibland med är extra plus.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Tog ett tag att komma till Burning Shores (visade sig att jag var mitt i en genomspelning på ultra hard när jag lade ner förra året). Man var ju tvungen att köra igenom sista huvud questen innan man kunde starta

Men nu är även det genomkört på ultra. Måste säga att jag gillade det skarpt och vissa delar har klart bättre grafik än FB, men kan vara så att man inte "tänker på det" när man kör. Snyggt, lagom stort. Lance Reddick kommer klart saknas i 3;an.

Fick ju även återse folk man träffat i tidigare spel (vilket jag iof förväntade mig efter ett litet papper man kanske hittat i FB).

1
Skriv svar