Kritikerkåren - Star Wars Jedi: Survivor bättre än Fallen Order, men pc-prestandan haltar

Robot
Kritikerkåren - Star Wars Jedi: Survivor bättre än Fallen Order, men pc-prestandan haltar
Medlem

Jupp blir nog bättre efter några patchar.
Jag brukar ändå kolla FPS tester på youtube (Xbox-X)
innan jag köper nått.

Medlem

Vad är problemet med prestandan då? Är det att det kräver en högpresterande dator eller är bara hela spelet ett laggande pga dålig optimering?


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Moderator | Testpilot
Skrivet av lonian:

Vad är problemet med prestandan då? Är det att det kräver en högpresterande dator eller är bara hela spelet ett laggande pga dålig optimering?

Blandat. Men många högpresterande datorer har problem generellt Det kan ju bero på alla möjliga anledningar.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Avstängd
Skrivet av lonian:

Vad är problemet med prestandan då? Är det att det kräver en högpresterande dator eller är bara hela spelet ett laggande pga dålig optimering?

Dålig optimerat med Shader compilation stutter samt att spelet kraschar flera gånger i timmen.

Redaktör
Skrivet av lonian:

Vad är problemet med prestandan då? Är det att det kräver en högpresterande dator eller är bara hela spelet ett laggande pga dålig optimering?

PCG skriver att de har konstanta prestandaproblem. Verkar funka bra i mer slutna miljöer, men i öppnare snittade de kring 35 fps med två testade datorer. Dessutom dyker frameraten kraftigt i vissa situationer, bilden hackar i andra osv. Kolla igenom sista delen av recensionen - här. Andra som testat pc skriver också att det är tungdrivet och har prestandaproblem.


signatur
Medlem

Ännu ett spel att vänta med att köpa tills det är halva priset och fått dubbla uppdateringar för att lösa spelets problem.

Medlem

Ni borde vara nöjda av ett spel baserat på en film....... Det har inte varit några lyckade spel baserade på filmer sen denna..

Moderator | Testpilot
Skrivet av lasseedsvik:

Ni borde vara nöjda av ett spel baserat på en film....... Det har inte varit några lyckade spel baserade på filmer sen denna..

Nu är ju inte det här spelet baserat direkt utefter en film, som exempelvis Spider-man 2 var när den filmen kom ut


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Nu är ju inte det här spelet baserat direkt utefter en film, som exempelvis Spider-man 2 var när den filmen kom ut

Kanske tur det my bad

Medlem

Det har verkligen blivit en tråkig trend med bristande PC-optimering.

Medlem

Att PCG ger 80% till ett spel som inte fungerar på PC är ju ganska talande för spelkritik idag. Spel betygsätts inte efter produkten skribenten har framför sig utan efter hur de föreställer sig att det skulle vara utan alla problem.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Att PCG ger 80% till ett spel som inte fungerar på PC är ju ganska talande för spelkritik idag. Spel betygsätts inte efter produkten skribenten har framför sig utan efter hur de föreställer sig att det skulle vara utan alla problem.

Som Jeff Gerstmann sa i en gammal podcast, de får de även dokument från utgivaren med kända problem som de de lovar kommer vara fixat till release, så recensenten kan ignorera detta och inte nämna det i recensionen. Det är dock inte alltid det är fixat, och då står man där med skägget i brevlådan.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

PCG skriver att de har konstanta prestandaproblem. Verkar funka bra i mer slutna miljöer, men i öppnare snittade de kring 35 fps med två testade datorer. Dessutom dyker frameraten kraftigt i vissa situationer, bilden hackar i andra osv. Kolla igenom sista delen av recensionen - här. Andra som testat pc skriver också att det är tungdrivet och har prestandaproblem.

Vad är det som händer med PC prestandan för nysläppta spel på sistonde..?


signatur

7900XTX
7800X3D

Avstängd
Skrivet av Nimin:

Det har verkligen blivit en tråkig trend med bristande PC-optimering.

Det är för att det bara handlar om pengar idag.
Då blir det dåligt per automatik.
Men dessa feta biljonärer förstår inte det. Dom måste väl bli av med flera miljarder innan dom fattar.

Medlem
Skrivet av Levi:

Det är för att det bara handlar om pengar idag.
Då blir det dåligt per automatik.
Men dessa feta biljonärer förstår inte det. Dom måste väl bli av med flera miljarder innan dom fattar.

Lägg till de som fortfarande köper det trasiga, och ännu värre förköper spelen. Pengar kommer in oavsett om det är trasigt eller inte så länge folk gör så, tråkigt nog.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Att PCG ger 80% till ett spel som inte fungerar på PC är ju ganska talande för spelkritik idag. Spel betygsätts inte efter produkten skribenten har framför sig utan efter hur de föreställer sig att det skulle vara utan alla problem.

Det går ju också att se det som att spelet bara fick 80% pga tekniska brister och att det utan bristerna skulle ha fått högre.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Som Jeff Gerstmann sa i en gammal podcast, de får de även dokument från utgivaren med kända problem som de de lovar kommer vara fixat till release, så recensenten kan ignorera detta och inte nämna det i recensionen. Det är dock inte alltid det är fixat, och då står man där med skägget i brevlådan.

Det har blivit så dåligt idag, att det blivit så normalt att släppa buggiga spel.
Och att man inte kan lita på betygen från recensionerna...
Man får ta recensionerna med en nypa salt och bara se till gameplayet, fun factor, sen får man vänta tills efter det släpps och kolla efter prestanda genomgångar från digital foundry och andra som köpt spelet som berättar hur det verkligen är innan man kan bestämma sig för ett köp.

Men jag har inte längre någon brådska med att köpa spel. (Främst av denna anledningen)
Synd bara att det är dåligt med reor/dåliga reor på PSN


signatur

Playstation 5 | Series X | Steam Deck

Redaktör
Skrivet av alias:

Vad är det som händer med PC prestandan för nysläppta spel på sistonde..?

Det är skevt. Pc har tagit en pil i knät.


signatur

Såg det här idag:

5/5 - VGC
4.5/5 - GamesRadar
4.5/5 - Twinfinite
9.5 - PSU
9.5 - GamingTrend
9.25 - Game Informer
9 - IGN
9 - Inverse
9 - Push Square
9 - Tech Raptor
9 - TrueGaming
8 - The Sixth Axis
8 - Shacknews
8 - PC Gamer

Metacritic: 87

Opencritic: 86

Alla spel utvecklas väl först till konsolerna, när man är klar med den biten lägger man en vecka på PC-porten, kanske inte så konstigt det blir som det blir.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Alla pc spel är så krävande idag trots vi har den hårdvaran jämfört med när crysis kom så fanns det inte kraft att köra spelet på max för sin tid men idag ?

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det är skevt. Pc har tagit en pil i knät.

En mycket tråkig trend!

Medlem
Skrivet av FilureN:

Det har blivit så dåligt idag, att det blivit så normalt att släppa buggiga spel.
Och att man inte kan lita på betygen från recensionerna...
Man får ta recensionerna med en nypa salt och bara se till gameplayet, fun factor, sen får man vänta tills efter det släpps och kolla efter prestanda genomgångar från digital foundry och andra som köpt spelet som berättar hur det verkligen är innan man kan bestämma sig för ett köp.

Men jag har inte längre någon brådska med att köpa spel. (Främst av denna anledningen)
Synd bara att det är dåligt med reor/dåliga reor på PSN

Ja, det bästa är absolut att vänta, men det blir lite tråkigt och svårt att göra det för nördar som mig som gillar att vara en del av diskussionen och gillar att höra på spelpoddar. En av de bästa sakerna med att vara en gamer är spänningen inför ett nytt spelsläpp, när man som liten satt i baksätet i bilen efter att ha varit på Stor&Liten (tror jag det var) och köpt Space Quest 4, öppnade boxen och gick igenom innehållet (inklusive att inta den där speciella lukten) med stor förväntan, vilket av någon anledning alltid fick mig att bli skitnödig Det närmaste jag kommer det nu för tiden på PC är att sitta på Steam vid releasedagen och vänta på att spelet låses upp

Medlem

Återigen förundras jag av folk vilja att kasta pengar på EA och Disney Wars.
Varför? Ska de aldrig behöva stå till svars flr hur de behandlar fans?

Varför bojkottar inte journalister dessa vidriga varumärken?
Varför är det mer uppror kring Jk Rowling än KK?

1
Skriv svar