Steam-köparna slaktar Star Wars Jedi: Survivor

Medlem

Man köper inte ett spel med Denuvo på PC! Vad trodde folk egentligen?

Medlem
Skrivet av limonass:

men det funkar bra på konsol.

Nej. PS5 på performance är fortfarande hackigt.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Nej. PS5 på performance är fortfarande hackigt.

Japp. Kört några timmar och det är fruktansvärt ojämn framerate på PS5. I de mer öppna områdena på Koboh når man i princip aldrig ens närheten av 60 FPS, och spelet har inte VRR så det är rätt störande. Kommer nog invänta patchar innan jag fortsätter.

Jag brukar ytterst sällan förboka spel men jag trivdes bra med Fallen Order och antog (felaktigt) att de tekniska skulle sitta även här. Shame on me.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av Lukan:

Man köper inte ett spel med Denuvo på PC! Vad trodde folk egentligen?

Då kan man ju inte köpa några AAA spel knappt. Tyvärr har ju Denuvo kommit att bli standard. Tror verkligen att det "takes it toll" på prestandan i många fall. Bevisades det inte med Resident Evil Village där den crackade versionen slapp de flesta av problemen denuvo versionen drogs med ?


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Alltså ni satte 4/5. Fattar inte hur ni inte skäms.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Avstängd
Skrivet av alias:

Då kan man ju inte köpa några AAA spel knappt. Tyvärr har ju Denuvo kommit att bli standard. Tror verkligen att det "takes it toll" på prestandan i många fall. Bevisades det inte med Resident Evil Village där den crackade versionen slapp de flesta av problemen denuvo versionen drogs med ?

Låter bra i mina öron att inte köpa AAA spel

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Alltså ni satte 4/5. Fattar inte hur ni inte skäms.

Spelet är bra. Varför skämmas? Kanske skulle man kunna tänka sig seperata betyg på prestanda för de olika plattformarna och själva spelet, story, gameplay o.s.v. Att blanda ihop de två känns konstigt och man skulle varken veta ut eller in. Jag tror de koncentrerar sig på att recensera själva spelet och då är inte en fyra i betyg att skämmas för. Skulle satt det själv.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Alltså ni satte 4/5. Fattar inte hur ni inte skäms.

Betänk då att spelet var i mycket värre skick när de fick tillgång till spelet. En patch släpptes den 27 och förbättrade något men inget som de skulle kunna hinna verifiera på ett dygn. Spelet är ändå med patch i mycket dåligt skick.

Verkar som deras ögon registrerar 35 fps till 50 fps i det verkliga med eftersom det inte verkar förstöra deras spelupplevelse.

Geeks Gaming
Skrivet av Kleptoman:

Alltså ni satte 4/5. Fattar inte hur ni inte skäms.

Tycker inte man ska skämmas. Jag vill ha en recension på spelet först och isf en notering på prestandan. Precis som man gjort i detta fallet

Medlem
Skrivet av Krabban77:

Betänk då att spelet var i mycket värre skick när de fick tillgång till spelet. En patch släpptes den 27 och förbättrade något men inget som de skulle kunna hinna verifiera på ett dygn. Spelet är ändå med patch i mycket dåligt skick.

Verkar som deras ögon registrerar 35 fps till 50 fps i det verkliga med eftesom det inte förstör spelupplevelsen.

Kan det enkla svaret vara att de som upplever det som värst inte har freesync kompatibla skärmar? Skulle kunna vara en orsak? Säger inte att jag önskat högre prestanda men som jag förstår det så fungerar det bättre för oss som sitter på amd kort. Borde inte vara så men tyvärr verkar det vara så.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Det är unreal Engine 4 + denuvo i kombination, klart det går åt helvete med prestandan.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Tycker inte man ska skämmas. Jag vill ha en recension på spelet först och isf en notering på prestandan. Precis som man gjort i detta fallet

<Uppladdad bildlänk>

Ibland är väldigt diffust.

Medlem

Helt rätt, ett trasigt spel (windows) får inga bra betyg


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av alias:

Kan det enkla svaret vara att de som upplever det som värst inte har freesync kompatibla skärmar? Skulle kunna vara en orsak? Säger inte att jag önskat högre prestanda men som jag förstår det så fungerar det bättre för oss som sitter på amd kort. Borde inte vara så men tyvärr verkar det vara så.

Inte ens freesync,vrr,gsync verkar förbättra mycket då bilduppdatering hoppar kraftigt från låg till hög i tvära kast. Läst många många komentarer om detta som har kompatibel skärm/tv både konsol/pc

Medlem

Att ni inte reagerade lika starkt på TLOU för PC, där allt verkligen var trasigt. Det här spelet är ju nästan en dröm i jämförelse.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av Krabban77:

Inte ens freesync,vrr,gsync verkar förbättra mycket då bilduppdatering hoppar kraftigt från låg till hög i tvära kast. Läst många många komentarer om detta som har kompatibel skärm/tv både konsol/pc

Ok, synd,har ju som sagt inga större problem själv förutom att det är tungdrivet, så länge jag kan få 60fps i 1440p så är det ändå ok..


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Sluta förboka spel! Att folk aldrig lär sig.

Medlem
Skrivet av TheRob:

Sluta förboka spel! Att folk aldrig lär sig.

Ja , vi vet, vi har hört det. Är skillnad på om man är insatt och förbokar eller inte. Om inte så förutsätter man väl ändå att man köper någonting som fungerar? Det är väl rimligt?


signatur

7900XTX
7800X3D

Redaktör
Skrivet av Kleptoman:

Alltså ni satte 4/5. Fattar inte hur ni inte skäms.

Men sluta. Det står i recensionen att spelet har prestandaproblem och att vi testat PS5-versionen (inte pc - vi fick bara en version av spelet att testa). Sen är "acceptabel framerate" högst personligt - vi kan inte recensera utifrån din eller nån annans smak. Läs fler recensioner så får du mångas åsikter om hur spelet funkar.


signatur

Har kört igenom första uppdraget nu, spelet flöt på finfint utan några buggar eller problem.

Allt inställningar på EPIC med raytracibg påslaget i 4k. 4080 graffekort i burken.
Får se om det blir värre senare i storyn, än så länge an jag inte klaga på prestandan och spelet är väldigt sbyggt

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Men sluta. Det står i recensionen att spelet har prestandaproblem och att vi testat PS5-versionen (inte pc - vi fick bara en version av spelet att testa). Sen är "acceptabel framerate" högst personligt - vi kan inte recensera utifrån din eller nån annans smak. Läs fler recensioner så får du mångas åsikter om hur spelet funkar.

Nej, självklart ska det recenseras utefter story, gameplay o.s.v. Att nämna prestanda problem ska göras men inte betygsättas.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

De som har köpt spelet och är besvikna vilket uppenbart är många ska inte skylla sig själva. De har troligvis läst att det finns "lite problem med prestandan på ps5. Då tror jag de flesta tänker att okej det kanske är några ställen det dippar från 60 till max 50 o sen upp igen. Kanske vid större händelser och explosioner. Att det ska hålla en ganska konstant 60 fps.

Spelet har fått ett samalagt resultat på på nästan 90 av 100. Vilket borde göra att spelet håller mycket hög kvalite på både hur bra det FUNGERAR och hur kul spelet är.

Hade spelet kanske fått 70 av 100 pga tekniska problem så hade flertalet inte köpt och blivit besvikna.

Jag säger som många andra runt om på nätet att det är galet att detta spel fått så höga betyg milt uttryckt.

Kommer alltid finnas stollar som säger men det funkar bra på mitt 4090 kort 1440p men lite dips under 60 med stutter och tycker det är okej.

Eller kör 30 o va glad att du får ngt spel överhuvudtaget. Det kommer patchar som fixar spelet. Mmm någon gång eller aldrig som många andra spel.

Lägga 800-900 kr o bli bränd ofta så förstår man att folk blir förbannade tillslut. Måste bli ändring på dessa förbannat ofärdiga spel.

Medlem

Det är tungdrivet och en hel del stutters emellanåt, men fullt spelbart. Får runt 60 FPS med allt maxat, UHD, och FSR av.
13700kf 5,5 GHz, 32 GB DDR5 samt 4090.
Och det ser brutalt snyggt ut alltså.
Den här helgen kommer försvinna i ett svart hål bara 😄

Medlem

Ett tips är att skaffa ea PRO för 150 kr och spela ut det på en månad. Kommer säkert till game pass eller på rea snart.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Men sluta. Det står i recensionen att spelet har prestandaproblem och att vi testat PS5-versionen (inte pc - vi fick bara en version av spelet att testa). Sen är "acceptabel framerate" högst personligt - vi kan inte recensera utifrån din eller nån annans smak. Läs fler recensioner så får du mångas åsikter om hur spelet funkar.

Därför behöver digital foundry och liknande som håller på med den tekniska sida få tillgång till samma spel och kod som speljournalister. I god tid också så man kan se grafer på bilduppdateringen,buggar och andra tekniska saker innan spelet släpps. På så sätt kan alla se om det är ok eller ej för man får alldeles för lite info om den tekniska sidan när man bara skriver lite svajjig bilduppdatering. Vad betyder det? Inte bara er sida utan många fler skriver för lite om de tekniska bitarna som är minst lika viktiga som all annan

Alternativt att ni själva lägger upp en video separat om prestanda på 5 minuter dagen innan spelsläpp. Hade varit trevligt och informativt.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Japp, och jag avser inte att skylla på konsumenterna. Men så länge vi köper saker i blindo får utgivarna in sina pengar oavsett spelets skick vid release.

tur man kan begära återbetalning på skiten

Medlem

Håller med kritiken.

Spelar hellre ett mediokert spel som flyter som vatten än ett där story och gameplay är fantastiskt men 95% av tiden förgiftas av stutter och diverse buggar.

Gen
Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Alltså ni satte 4/5. Fattar inte hur ni inte skäms.

Typiskt internet : En sak med spelet är dåligt = hela spelet är dåligt = 0/10 i betyg

En något mer nyanserad sammanfattning av läget verkar vara att spelet är superbra men det dras med prestandaproblem. Dessutom kan prestandan alltid patchas bort, det hade varit värre om storyn vart sämst, grafiken ful som stryk och ljudet vart blä...dessa saker hör snarare till core delen av spelet.

Dock kvarstår faktumet att prestandan borde fixats innan release, det är verkligen inte okej! Som tur var kan man som konsument låta bli att köpa spel vid release och invänta reviews osv (något vi trots allt fick reda på igår).

Medlem
Skrivet av alias:

Ok, synd,har ju som sagt inga större problem själv förutom att det är tungdrivet, så länge jag kan få 60fps i 1440p så är det ändå ok..

Jo du kanske har en monsterdator 4090 som kan med bara rå kraft kan pressa och hålla nära konstant 60 fps. Skulle dock aldrig själv tycka det var ok. Ett grafikkort ska inte bara använda 40% av sin kapacitet. Då är det något allvarligt fel med spelet.

Konsolerna borde med de nya cpu och grafikkort klara at minium 60 fps låst. Finns en hel del andra spel som klarar det och har bra grafik. Tycker inte det finns några ursäkter att ta betalt för ett spel där de erkänt själva att.det inte är färdigt då de ska komma med flera framtida patcher.

Medlem
Skrivet av Miindz:

Håller med kritiken.

Spelar hellre ett mediokert spel som flyter som vatten än ett där story och gameplay är fantastiskt men 95% av tiden förgiftas av stutter och diverse buggar.

Om både dead island 2 och star wars jedi flöt på lika bra så hade nog de flesta tyckt jedi survivor varit ett mycket bättre spel. Läser man runt så kan man se att användarbetyget är ganska högt på dead isöand 2 och många är glada bara att det fungerar. Helt sjukt att det kommit till den punkten att man ska behöva vara glad att det flyter på som det ska.

Skriv svar