Star Wars Jedi: Survivor har ett spindelfritt läge för arachnofober

Robot
Star Wars Jedi: Survivor har ett spindelfritt läge för arachnofober

Puh! Spindelrädda överlever i Jedi: Surivor.

#EA, #Respawn, #star-wars-jedi-survivor


Medlem

Ersätts spindlarna med något annat då, om man stänger av de? Någon som testat?

Medlem

Må vara spindelfritt men inte buggfritt ^^

Medlem

Jag tycker inte att spel bör få creds/rampljus för att de byggt en inställning att byta spindlarnas 3D model till en boll.

Det har redan gjorts så många gånger innan. Exempelvis i Grounded. När du startar upp Grounded promptas du 2 gånger om du inte vill använda araknofobi-vänliga spindlar istället.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Moderator | Testpilot
Skrivet av Hanzo:

Jag tycker inte att spel bör få creds/rampljus för att de kan byta spindlarnas 3D model till en boll.

Fake virtue för marketing / PR / Cred.

I viss mån håller jag med. Fobier kan för det mesta oftas bara botas genom att exponera sig själv för rädslan, sedan är Spindlar generellt inte särskligt farliga.

Kan dock ändå tycka att sådant här är schysst för dem som inte kommit förbi sin fobi ännu. Skadar inte dig eller mig direkt att någon får det lite lättare att ta sig igenom spelet, på samma sätt som olika svårighetsgrader


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

I viss mån håller jag med. Fobier kan för det mesta oftas bara botas genom att exponera sig själv för rädslan, sedan är Spindlar generellt inte särskligt farliga.

Kan dock ändå tycka att sådant här är schysst för dem som inte kommit förbi sin fobi ännu. Skadar inte dig eller mig direkt att någon får det lite lättare att ta sig igenom spelet, på samma sätt som olika svårighetsgrader

Det är inte fel att funktionen finns. Det är fel att storspel får gratis marknadsföring utav en hyfsat enkel sak att implementera.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Avstängd

Godhetsknarkande. Spelet fungerar inte för oss som spelar på PC, istället för att fixa PC-versionen så väljer man att fokusera på den lilla minoritet som har spindelfobi. Det speglar väldigt väl hur samhället fungerar i övrigt. Man skiter i majoriteten för att endast fokusera på att lösa lättare problem för minoriteter.

Medlem

Tycker att dessa "accessibility"-funktionerna börjar gå lite väl äver styr.

Medlem

Ge mig det i The climb 2 VVVVVVRRRRRR tack.
Hur kan det finnas äckliga insekter i ett vr spel där man måste klättra förbi?
Tack för att jag inte kan spela spelet. 😳

Skribent
Skrivet av Kopfweh:

Ersätts spindlarna med något annat då, om man stänger av de? Någon som testat?

Spelet kanske flyter på bättre om spindlarna tas bort? Färre ben att rendera... XD


signatur

"Writer and Fighter"

Moderator | Testpilot
Skrivet av Hanzo:

Det är inte fel att funktionen finns. Det är fel att storspel får gratis marknadsföring utav en hyfsat enkel sak att implementera.

Förstår faktiskt inte problemet här. Huruvida något är enkelt eller inte tycker jag inte spelar roll. Det faktum att det ens görs är väl det viktiga? Inte som att en sådan är funktion är vanlig i spel; därav väljer folk att skriva om det

Skrivet av Apersson:

Godhetsknarkande. Spelet fungerar inte för oss som spelar på PC, istället för att fixa PC-versionen så väljer man att fokusera på den lilla minoritet som har spindelfobi. Det speglar väldigt väl hur samhället fungerar i övrigt. Man skiter i majoriteten för att endast fokusera på att lösa enkla problem för minoriteter.

Något säger mig att detta var planerat att komma ut oavsett. Sådant här tar tid att planera, och med tanke på hur tätt inpå release detta kom ut så var det nog planerat i förväg, och inget man släppte bara för att flytta narrativet.

Skrivet av Alexraptor:

Tycker att dessa "accessibility"-funktionerna börjar gå lite väl äver styr.

På vilket sätt då? Igen, det är ju inget som egentligen stör dig eller mig som har problem med detta. Det gör bara att fler har möjlighet att spela som just nu har problem med fobin.

Säger du samma med alla funktioner som TLOU lagt in för de med färgblindhet, text-to-speech, ändra storlek på HUD, auto aim och tonvis med annat ? Bara intressant att veta vad för typer av inställningar som du menar börjar gå överstyr.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Johan Lorentzon:

Spelet kanske flyter på bättre om spindlarna tas bort? Färre ben att rendera... XD

Där sa du något. Får testa.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

På vilket sätt då? Igen, det är ju inget som egentligen stör dig eller mig som har problem med detta. Det gör bara att fler har möjlighet att spela som just nu har problem med fobin.

Jag tror det beror lite på vad det gäller och kontexten. TLOU har visserligen en imponerande mängd inställningar som underlättar för exempelvis färgblinda osv vilket i flera avseenden är rätt bra grejer för folk som ändå vill avnjuta upplevelsen som den var tänkt. Kikar man däremot sedan på exempelvis remaken av Dead Space, så kan du stänga av grafiska scener som innehåller tex självmord osv, och då tycker i alla fall jag att det blir absurt att man lagt resurser på detta givet hur spelet är i övrigt och vad du konstant utsätts för. Hela poängen och miljöerna är stress, obehag, rädsla, spänning, adrenalin, gore osv.

Tål man inte det och/eller kanske har trauma eller upplevelser som man oundvikligt påminns om gör man bättre att som individ låta bli. Exempelvis har du påverkats av krig kan det ju vara svårt att underhållas av krigsspel i alla dess former oavsett om det är arkadigt eller realistiskt, men ska krigsspelen göras mindre våldsamma eller vad man nu strävat efter för det? Nej jag tycker verkligen inte det.

Nu vet jag inte hur mycket detta tar bort av upplevelsen i JS, det är väl kanske ändå ett rätt begränsat segment. Säg att det varit Starship Troopers som haft ett sådant läge istället så hade jag garanterat tyckt det var slöseri med resurser och ett svek mot fansen att implementera något sånt.

Medlem

Apropå det: Spelet "Satisfactory" kör denna metod för spindelfobi:

Moderator | Testpilot
Skrivet av uberpwnage2.0:

Där sa du något. Får testa.

Gjorde ingen skillnad.

Skrivet av heady89:

Jag tror det beror lite på vad det gäller och kontexten. TLOU har visserligen en imponerande mängd inställningar som underlättar för exempelvis färgblinda osv vilket i flera avseenden är rätt bra grejer för folk som ändå vill avnjuta upplevelsen som den var tänkt. Kikar man däremot sedan på exempelvis remaken av Dead Space, så kan du stänga av grafiska scener som innehåller tex självmord osv, och då tycker i alla fall jag att det blir absurt att man lagt resurser på detta givet hur spelet är i övrigt och vad du konstant utsätts för. Hela poängen och miljöerna är stress, obehag, rädsla, spänning, adrenalin, gore osv.

Tål man inte det och/eller kanske har trauma eller upplevelser som man oundvikligt påminns om gör man bättre att som individ låta bli. Exempelvis har du påverkats av krig kan det ju vara svårt att underhållas av krigsspel i alla dess former oavsett om det är arkadigt eller realistiskt, men ska krigsspelen göras mindre våldsamma eller vad man nu strävat efter för det? Nej jag tycker verkligen inte det.

Nu vet jag inte hur mycket detta tar bort av upplevelsen i JS, det är väl kanske ändå ett rätt begränsat segment. Säg att det varit Starship Troopers som haft ett sådant läge istället så hade jag garanterat tyckt det var slöseri med resurser och ett svek mot fansen att implementera något sånt.

Det köper jag, men att ta bort Spindlar (eller exakt vad det gör) med inställningen i JS är ju ingen stor grej för utvecklaren precis som en tidigare användare skrev.

Vad de gjort nu kräver knappast mycket resurser att få till, därför jag har lite svårt att förstå gnället om det generellt. Mycket tjafs om det på sociala medier Igen, det är ju bra för de som inte lyckats ta sig förbi sin fobi och är heller inget som stör uppevelsen för de som inte har fobin.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Raid25:

Apropå det: Spelet "Satisfactory" kör denna metod för spindelfobi:
https://www.youtube.com/watch?v=jcAbYczBgsU

Wtf 😂


signatur

no remorse

Medlem

Herregud vad jag är trött på allt satans gnäll om spel som inte fungerar perfekt vid release... man blir ju spyfärdig!!
Har det hänt förr kommer det antagligen hända igen?!
Köp inte med en gång då och vänta... Hur jävla svårt kan det vara?

Medlem

satans vilket carebear samhälle vi lever i.

Moderator | Testpilot
Skrivet av NO1LIV3S4EVER:

Herregud vad jag är trött på allt satans gnäll om spel som inte fungerar perfekt vid release... man blir ju spyfärdig!!
Har det hänt förr kommer det antagligen hända igen?!
Köp inte med en gång då och vänta... Hur jävla svårt kan det vara?

Klart man ska fortsätta gnälla om det fortsätter vara ett problem. Även om man någonstans förstår att det kommer hända om man hittar historiskt så borde det ju inte hända. Det ska ju fungera.

De sköt dessutom upp spelet en månad för att fixa exakt den här typen av problem, men det blev inte bättre för det. Alltså har de erkänt att det var strul, vi jobbar 4 veckor till för att fixa det, men det var kasst ändå.

Klart folk ska få bli sne


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator | Testpilot
Skrivet av FuzioN:

satans vilket carebear samhälle vi lever i.

Dryg attityd att ha ändå för en liten inställning som hjälper folk med en fobi.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Det har var en grej redan till Skyrim 2011. Fattar inte att just spindelrädsla tas så allvarligt. Men bra för dom I guess.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Klart man ska fortsätta gnälla om det fortsätter vara ett problem. Även om man någonstans förstår att det kommer hända om man hittar historiskt så borde det ju inte hända. Det ska ju fungera.

De sköt dessutom upp spelet en månad för att fixa exakt den här typen av problem, men det blev inte bättre för det. Alltså har de erkänt att det var strul, vi jobbar 4 veckor till för att fixa det, men det var kasst ändå.

Klart folk ska få bli sne

Men glöm det... =P Varför forsätta gnälla då det är så det brukar se ut nu för tiden? Det chockar ju knappast någon?
Och kasst kan det knappast ha varit då Wakkaah lyckades streama det igår utan några större problem.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Dryg attityd att ha ändå för en liten inställning som hjälper folk med en fobi.

Hjälper? Det som hjälper folk med den här sortens fobi är exponering för det som de är rädda för. Inte dölja det från all sorts media så att deras fobi blir värre..


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Moderator | Testpilot
Skrivet av NO1LIV3S4EVER:

Men glöm det... =P Varför forsätta gnälla då det är så det brukar se ut nu för tiden? Det chockar ju knappast någon?
Och kasst kan det knappast ha varit då Wakkaah lyckades streama det igår utan några större problem.

Fortsätter man inte ge kritik, framför bevis, och visar sitt missnöje kommer det aldrig bli någon förbättring heller. Att bara acceptera att det är skit och hålla tyst gör bara saken värre.

Med tanke på att det är spelet är så trasigt rent prestandamässigt på både PC & konsol så hade de här problem möjligen aldrig blivit fixade om folk inte lyst upp internet med sitt missnöje.

Tittade Wakkaas stream, och även om det var spelbart var det verkligen inte uppe i den standard det borde vara. Man ska inte behöva sätta sig på den absolut lägsta nivån för vad som är acceptablet och säga att det är okej och fungerar.

Skrivet av Kleptoman:

Hjälper? Det som hjälper folk med den här sortens fobi är exponering för det som de är rädda för. Inte dölja det från all sorts media så att deras fobi blir värre..

Det nämnade jag även själv här tidigare, men det är bra att du bumpar den informationen.

Funktionen är ändå bra för de som inte kommit ifrån sin fobi ännu. Det är en process, och är man i ett stadie där fobin är som värst och man vill spela spelet och bara ha kul (inte kämpa för att kunna släppa sin rädsla) så är det ju bra att funktionen finns.

Jag vill ju själv bara njuta av ett spel och inte behöva känna obehag. Med andra ord är det bara bra att möjligheten finns. För att få bästa hjälp med sådant här ska man snacka med läkare/psykologer, inte tvinga sig igenom det i ett spel.

Tämligen onödigt gnäll anser jag för en funktion som är helt valfri. Attityden borde egentlien bara vara: "Skönt för de som har fobin" med eventuell lyckönskning att de får den hjälpen de behöver utanför spelet


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Hjälper? Det som hjälper folk med den här sortens fobi är exponering för det som de är rädda för. Inte dölja det från all sorts media så att deras fobi blir värre..

Och det görs bäst med hjälp av psykologer i kontrollerade former.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Fortsätter man inte ge kritik, framför bevis, och visar sitt missnöje kommer det aldrig bli någon förbättring heller. Att bara acceptera att det är skit och hålla tyst gör bara saken värre.

Med tanke på att det är spelet är så trasigt rent prestandamässigt på både PC & konsol så hade de här problem möjligen aldrig blivit fixade om folk inte lyst upp internet med sitt missnöje.

Tittade Wakkaas stream, och även om det var spelbart var det verkligen inte uppe i den standard det borde vara. Man ska inte behöva sätta sig på den absolut lägsta nivån för vad som är acceptablet och säga att det är okej och fungerar.

Det nämnade jag även själv här tidigare, men det är bra att du bumpar den informationen.

Funktionen är ändå bra för de som inte kommit ifrån sin fobi ännu. Det är en process, och är man i ett stadie där fobin är som värst och man vill spela spelet och bara ha kul (inte kämpa för att kunna släppa sin rädsla) så är det ju bra att funktionen finns.

Jag vill ju själv bara njuta av ett spel och inte behöva känna obehag. Med andra ord är det bara bra att möjligheten finns. För att få bästa hjälp med sådant här ska man snacka med läkare/psykologer, inte tvinga sig igenom det i ett spel.

Tämligen onödigt gnäll anser jag för en funktion som är helt valfri. Attityden borde egentlien bara vara: "Skönt för de som har fobin" med eventuell lyckönskning att de får den hjälpen de behöver utanför spelet

Menar du att Wakkaah satte sig på den absolut lägsta nivån som var acceptabel? Då får du nog kolla igen. Folk har gett kritik på väldigt många spel vid släpp men har det hjälpt? Nej. Det är annat som styr lite för tidiga släpp...

Moderator | Testpilot
Skrivet av NO1LIV3S4EVER:

Menar du att Wakkaah satte sig på den absolut lägsta nivån som var acceptabel? Då får du nog kolla igen. Folk har gett kritik på väldigt många spel vid släpp men har det hjälpt? Nej. Det är annat som styr lite för tidiga släpp...

Jag menar att många som argumenterar som du gör det i fallet Star Wars Jedi: Survivor

EDIT: Det har inte hjälpt i stort, men det betyder inte att man ska sluta. Att sluta gör absolut inte saken bättre. Problem ska rapporteras


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Väldigt mycket onödigt gnäll här.
Det är val bara positivt till fler valmöjligheter? Är det inte sådant folk vill ha? Det är en bra grej.
Sedan kan de implementera och marknadsföra detta SAMTIDIGT som de fixar prestandan. Det ena utesluter inte det andra och jag kan garantera att de inte påverkade varandra under utvecklingen av spelet.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Ronzem:

Väldigt mycket onödigt gnäll här.
Det är val bara positivt till fler valmöjligheter? Är det inte sådant folk vill ha? Det är en bra grej.
Sedan kan de implementera och marknadsföra detta SAMTIDIGT som de fixar prestandan. Det ena utesluter inte det andra och jag kan garantera att de inte påverkade varandra under utvecklingen av spelet.

Precis så. Känns konstigt att jag ska behöva ge dig en guldstjärna för något som är så självklart, men när jag inte har en sådan så får det för räcka med en +1.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Måste vara svårt för dessa spindelrädda människor att spela som Spindelmannen.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

123
Skriv svar