Star Wars Jedi: Survivor

Medlem

4/5 i betyg med alla problem spelet har haha ja verkligen

Moderator | Testpilot
Skrivet av Harakiri:

Fortsätter detta får FZ och andra sidor dela upp recensionerna på plattform för det är ju fel att ge spel som släpps trasiga bra betyg.
Det gäller oavsett plattform. Tydliga banners om att denna recension gäller bara PS5 / Xbox eller PC.

Eller helt sonika sänka betyget på multiplattformtitlar om utgivaren inte har vettiga versioner för alla format de ger ut spelet på!

Såhär kan det ju inte fortsätta då de gång på gång släpper ej-optimerade stutter katastrofer till den breda PC publiken.

Skrivet av Monstertrucken:

Oaceptabelt att ni ger detta spel 4/5 med tanke på hur trasigt det är.

Skrivet av stoffe20:

4/5 i betyg med alla problem spelet har haha ja verkligen

Jag kan tycka att man kan sätta betyg ändå, men med en brasklapp att det här betyget gäller när spelet väl är fixat eller liknande.

Sedan handlar alltid sådana här tekniska beskymmer om vad man själv upplever och inte. Dock borde vi som testar spelen ha bra känsla och tillräcklig teknisk kunskap för att känna av och förstå sådant här.

Bra feedback.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skribent
Skrivet av Monstertrucken:

Oaceptabelt att ni ger detta spel 4/5 med tanke på hur trasigt det är.

Skrivet av stoffe20:

4/5 i betyg med alla problem spelet har haha ja verkligen

Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag kan tycka att man kan sätta betyg ändå, men med en brasklapp att det här betyget gäller när spelet väl är fixat eller liknande.

Sedan handlar alltid sådana här tekniska beskymmer om vad man själv upplever och inte. Dock borde vi som testar spelen ha bra känsla och tillräcklig teknisk kunskap för att känna av och förstå sådant här.

Bra feedback.

Nu är sticker ju inte vårt/mitt betyg ut från vad resten av världens recensenter tycker.

86 i snitt baserat på 90 recensioner på Metacritic samtidigt som Opencritic visat upp 86/100, 89% recommend och en “Mighty” rating.

Spelet har tekniska problem, det är sant - men jag upplevde det aldrig som ospelbart på ps5, kan inte svara för hur det ser ut på andra plattformar.

Kan också vara så att man vänjer sig lite under de drygt 20h som spelet tar och att andra kvaliteter väger upp svagheterna.

För trots det tekniska mankemanget finns det ett fint spel i grunden. Något som fick mig, och bevisligen många andra som spelat igenom alltsammans, att sätta ett högt betyg. Fördelarna överväger nackdelarna.

Sen är det väldigt tråkigt att folk känner sig besvikna, speciellt för mig som recensent, och vi tackar för all feedback.

Medlem

Jag spelade bara någon timme in i första spelet.
Med dessa förutsättningar blir det ett problem att lira detta spel? Tänkte på förväntas man spelat första spelet för att hänga med i storyn?

Skribent
Skrivet av SSidde:

Jag spelade bara någon timme in i första spelet.
Med dessa förutsättningar blir det ett problem att lira detta spel? Tänkte på förväntas man spelat första spelet för att hänga med i storyn?

Man får en snabb recap av föregångaren i början av spelet. Fast upplevelsen blir nog bättre om du spelat det själv 🙂

Men om det känns drygt så duger nog en utförlig sammanfattning från YT gott - och är man ett riktigt superfan så finns det en bok som utspelar sig mellan spelen också! ☝🏻

Medlem
Skrivet av Jonas Vågström:

Man får en snabb recap av föregångaren i början av spelet. Fast upplevelsen blir nog bättre om du spelat det själv 🙂

Men om det känns drygt så duger nog en utförlig sammanfattning från YT gott - och är man ett riktigt superfan så finns det en bok som utspelar sig mellan spelen också! ☝🏻

Tack.
Kanske blir en sammanfattning på tub för att komma in i storyn då.

Testpilot
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag kan tycka att man kan sätta betyg ändå, men med en brasklapp att det här betyget gäller när spelet väl är fixat eller liknande.

Sedan handlar alltid sådana här tekniska beskymmer om vad man själv upplever och inte. Dock borde vi som testar spelen ha bra känsla och tillräcklig teknisk kunskap för att känna av och förstå sådant här.

Bra feedback.

Jag tycker de sites och kanaler som recenserar är på tok för otydliga med att peka på att de bara testat på plattform X

Om de inte får testa alla plattformar innan det släpps skall även det pekas ut tydligt som en negativ recension.
Utgivare har dolt sig bakom sådant många gånger och visar bara upp den "bra versionen" för pressen sådant lurendrejeri skall också stävjas och det är på FZ och andra publikationer att reda upp i träsket.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Harakiri:

Jag tycker de sites och kanaler som recenserar är på tok för otydliga med att peka på att de bara testat på plattform X

Om de inte får testa alla plattformar innan det släpps skall även det pekas ut tydligt som en negativ recension.
Utgivare har dolt sig bakom sådant många gånger och visar bara upp den "bra versionen" för pressen sådant lurendrejeri skall också stävjas och det är på FZ och andra publikationer att reda upp i träsket.

Här på FZ är vi duktiga på att visa längst ned i recensionen vad för plattform vi spelat spelet till, men sedan är det ofta individuellt om och vad för problem man upplever.

I Jedi Survivors's fall finns det vissa användare som inte haft mycket problem, med allt från 1000, 2000 och 4000-serie kort. Här hos oss gjordes testet på en PS5, som inte har lika mycket problem som PC-versionerna.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Testpilot
Skrivet av uberpwnage2.0:

Här på FZ är vi duktiga på att visa längst ned i recensionen vad för plattform vi spelat spelet till, men sedan är det ofta individuellt om och vad för problem man upplever.

I Jedi Survivors's fall finns det vissa användare som inte haft mycket problem, med allt från 1000, 2000 och 4000-serie kort. Här hos oss gjordes testet på en PS5, som inte har lika mycket problem som PC-versionerna.

Det kan visas bättre än en "fotnot" att man testat på den plattformen. Det är den typen av förändring jag gärna vill se. Helst att FZ står i bräschen och tydligt säger till på skarpen. Tyvärr kommer det nog innebära att man inte får några test ex innan spelen släpps då heller.

Såklart är mycket individuellt gällande vad man anser vara problem i spelen men det är ett otyg detta med att tekniska problem som uppstår för alla myglas undan och bara det bästa visas upp då spelen skall recenseras och det är ett problem som känns mer och mer.

Medlem

Klart köp på en rea i framtiden.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Redaktör
Skrivet av Harakiri:

Jag tycker de sites och kanaler som recenserar är på tok för otydliga med att peka på att de bara testat på plattform X

Om de inte får testa alla plattformar innan det släpps skall även det pekas ut tydligt som en negativ recension.
Utgivare har dolt sig bakom sådant många gånger och visar bara upp den "bra versionen" för pressen sådant lurendrejeri skall också stävjas och det är på FZ och andra publikationer att reda upp i träsket.

Skrivet av Harakiri:

Det kan visas bättre än en "fotnot" att man testat på den plattformen. Det är den typen av förändring jag gärna vill se. Helst att FZ står i bräschen och tydligt säger till på skarpen. Tyvärr kommer det nog innebära att man inte får några test ex innan spelen släpps då heller.

Såklart är mycket individuellt gällande vad man anser vara problem i spelen men det är ett otyg detta med att tekniska problem som uppstår för alla myglas undan och bara det bästa visas upp då spelen skall recenseras och det är ett problem som känns mer och mer.

Bäst vore att testa på alla plattformar, förstås. Men det är svårt att genomföra: det tar väldigt mycket tid och recensenten måste ha alla aktuella plattformar (vilket inte alla har). Dessutom måste vi få loss så många spelkoder, och det är verkligen ingen självklarhet. Det är redan rätt mycket meck ibland för att få loss fler än en spelkod, och generellt är det inte för att bolagen "vill dölja" något (vi ber om men får inte alltid kod till streaming, t.ex.).

Men vad vi kan göra är att försöka testa spel som det är tveksamheter kring, om inte i samband med recension så åtminstone när spelet släpps. Och nej, vi är inte oroliga för att bli utan recensionskoder om vi inte "sköter oss" gentemot bolagen, branschen funkar väldigt sällan så. Lyckligtvis.


signatur
Medlem

Har spelat på PC utan problem. Instämmer i 4/5. Tycker side quests än så länge (är halvvägs igenom) varit banala men samtidigt en förbättring mot ettan. Main story bra förutom att huvudkaraktären råkar på en viktig händelseutveckling av ren slump, det förstör det mesta för mig.

Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=U36ly0ExZ5k&t=3s

"No, we can get it done!" (6:27)

famous last words? undrar om EA är glada på honom, när de to.m frågade om de behövde lite extra tid

Medlem

Spelet rullar på OK med en 1080TI, men sedan när man kommer till första världen efter Coruscant så fryser spelet varje gång, på samma plats. Så det är helt omöjligt att komma vidare. Tråkigt.

Medlem
Skrivet av sitheps:

Spelet rullar på OK med en 1080TI, men sedan när man kommer till första världen efter Coruscant så fryser spelet varje gång, på samma plats. Så det är helt omöjligt att komma vidare. Tråkigt.

Kör också med 1080ti och springer runt koboh på high settings utan problem. Kolla om du behöver uppdatera drivrutinen


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Medlem

Vad är det fråga om? Skulle fortsätta nu och jag måste ladda ner 100GB för att kunna spela vidare.
Läste på ett ställe att spelet på skiva i stort sett är en nyckel, resten måste man ladda ner.

Medlem
Skrivet av Sten-greger:

Klart köp på en rea i framtiden.

Idag säljer Elgiganten det för 249:- till Xbox Series X och till PS5 för 329:-. Möjligt det kan klassas som rea.

Medlem
Skrivet av oldfatbaldguy:

Idag säljer Elgiganten det för 249:- till Xbox Series X och till PS5 för 329:-. Möjligt det kan klassas som rea.

Jag spelar endast PC.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

123
Skriv svar